کد مطلب: 184147
ميرمحمدي در گفت‌وگو با دانا؛
دولت در بحران کرونا به ديدگاه کارشناسان بهداشت توجه نمي‌کرد/ لزوم افزايش آمادگي براي مواجهه با کرونا در فصل سرما
تاریخ انتشار : 1399/05/10 10:58:09
نمایش : 1289
نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس بازگشايي‌هاي زودهنگام مراکز تجاري و پر عبور و مرور توسط دولت را عامل سه رقمي شدن آمار فوتي هاي کرونايي، در وضعيت قرمز قرار گرفتن استانهاي کشور، فرسودگي شغلي کادر درماني و هزينه بالاي سلامت و درمان دانست.
به گزارش هفت چشمه، سيدجليل ميرمحمدي ميبدي، نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ اظهار کرد: دولت درباره موضوع اقتصاد و سلامت در ايام کرونا به درستي تصميم نگرفته و ستاد ملي کرونا نيز بايد به گونه‌اي تصميم بگيرد که سلامت مردم در اولويت باشد.

وي ادامه داد: در ايام شيوع کرونا مسئولان به ديدگاه کارشناسان بهداشت توجه نکرده و اقدام به بازگشايي زود هنگام کردند که اين باعث افزايش مرگ و ميرهاي ناشي از ويروس کرونا در کشور شد.

نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس با انتقاد از سياست بازگشايي‌هاي زودهنگام مراکز تجاري و پر عبور و مرور، تاکيد کرد: سه رقمي شدن آمار فوتي هاي کرونايي و رشد با شيب تند ابتلاي مردم به کرونا، در وضعيت قرمز قرار گرفتن استانهاي کشور، فرسودگي شغلي کادر درماني و هزينه بالاي سلامت و درمان براي دولت را مي‌توان از مهمترين پيامدهاي اين تصميم نادرست خواند.

اين نماينده مجلس، خواستار قرنطينه عمومي کشور در شرايط کرونايي شد و گفت: بايد به صورت جدي موضوع قرنطينه در را کشور اجرايي کنيم،امروز مجلس و بسياري از صنايع کشور در شرايط غير ايمن ادامه کار مي‌دهند. دولت بايد موضوع قرنطينه را به صورت جدي پياده سازي کرده و از اقشار ضعيف جامعه و کسبه کوچک، حمايت مطلوبي را در ايام قرنطينه داشته باشد.

وي اضافه کرد: بايد ترددها و تجمع ها به شدت محدود و کاهش پيدا کند و بسياري از اماکن را قرنطينه کنند.

ميرمحمدي ميبدي، با ابراز نگراني از افزايش بي توجهي مردم به پروتکل هاي بهداشتي، اين نوع نگاه را خطرناک توصيف و خاطرنشان کرد: در مرحله دوم شاهد کاهش ترس مردم از ويروس کرونا در جامعه شده ايم که به شدت رفت و آمدهاي مردم افزايش پيدا کرده و مراسم عزا و عروسي همچنان پا برجاست و اين ها موجب افزايش شيوع و آمار تلفات کرونايي شده است.

اين پزشک طب کار، بر آمادگي دولت براي موج جديد کرونا و تلاقي آن با آنفولانزاي فصلي تاکيد و تصريح کرد: ويروس کرونا تا به امروز هيچ رفتار قابل پيش بيني نداشته است، تا ماه هاي گذشته مي گفتند کرونا در گرما از بين مي رود اما ديديم که در استانهاي گرمسيري و جنوبي شاهد جهش کرونا و افزايش نرخ ابتلاي مردم به اين ويروس بوديم. به طور قطع در چنين شرايطي دولت بايد آمادگي تهيه واکسن آنفولانزا را داشته باشد و براي شرايطي که در زمستان آينده رخ مي‌دهد آمادگي داشته باشد تا بتواند از شيوع و ابتلاي بيش از پيش مردم به اين ويروس جلوگيري کند.

انتهاي پيام/ا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg