کد مطلب: 184143
فدراسيون ورزش همگاني بين رفقا تقسيم شد؛
تقسيم صندلي‌ها بعد از مهندسي انتخابات!/ پاداش کناره گيري با حکم نايب رئيسي
تاریخ انتشار : 1399/05/06 13:14:07
نمایش : 1400
نايب رئيس جديد فدراسيون همگاني حکم گرفت تا فدراسيون بين رفقا تقسيم شود.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سرانجام پس از کش و قوس هاي فراوان و بلاتکليفي بيش از يک سال، انتخابات فدراسيون همگاني 25 تير ماه برگزار و افشين ملايي مديرکل ورزش همگاني وزارت ورزش و جوانان در اين انتخابات قابل پيش بيني به عنوان ريس جديد اين فدراسيون انتخاب شد. انتخاباتي که البته پيش از آن درباره مهندسي در آن مباحث فراواني مطرح شده بود.

ثبت نام دو نفر از اعضاي ذي نفوذ فدراسيون که هم اکنون در تشکيلات اين فدراسيون سمت دارند، با اعتراض گسترده ساير کانديداها روبرو شد. افشين ملايي به عنوان مديرکل ورزش همگاني وزارت ورزش و جوانان در چارت يکي از مديران بالادستي اين فدراسيون و حوزه محسوب مي شود که نزديک به 6 ماه سرپرستي اين فدراسيون را بر عهده داشت و بديهي است که حضور چنين فردي از تشکيلات فدراسيون بيشترين بخت را براي موفقيت در انتخابات داشته باشد.

از سوي ديگر رضا شجيع يکي ديگر از علامت سئوال هاي بزرگ اين انتخابات بود. استاد دانشگاهي با مشتي سمت هاي گوناگون و رنگارنگ در حوزه ورزش که البته هيچکدام خروجي خاصي ندارند و فقط تعريف شده اند تا شجيع در سپهر ورزش ايران حضور داشته باشد. سمت هايي با کارکردهاي نامشخص و البته بدون اثر با شرح وظايف نامعلوم.

شجيع پيش از اين يکي از اعضاي هيات رئيسه فدراسيون همگاني محسوب مي شد و ثبت نام او در انتخابات مصداق بارز تخلف محسوب به شمار مي رفت. چرا که بر طبق قانون و آيين نامه انتخابات فدراسيون هاي ورزشي، هيچيک از اعضاي تشکيلات فدراسيون و افرادي که در فدراسيون ذي نفع هستند، حق حضور در انتخابات را ندارند.

رضا شجيع عضو هيات رئيسه اين فدراسيون پيش از انتخابات همه جا در افواه خود را به عنوان گزينه رياست فدراسيون همگاني معرفي کرده بود اما در روزهاي منتهي به انتخابات معادلات تغيير کرد. ظاهرا با توصيه يکي از معاونين وزير ورزش و جوانان، شجيع به نفع افشين ملايي مديرکل ورزش همگاني وزارت ورزش و جوانان از انتخابات انصراف داد تا مسير براي رياست بي حرف و حديث و قاطعانه آقاي مديرکل فراهم شود. شجيع به عنوان هم تيمي، به نفع آقاي مديرکل کناره گيري کرد تا همه چيز براي رياست ملايي آماده باشد. اتفاقاتي که مصداق بارز بي عدالتي و بي قانوني در انتخابات فدراسيون همگاني محسوب مي شد و عملا تکليف انتخابات را يکسره کرد تا بقيه رقبا هيچ شانسي براي رقابت عادلانه و برابر نداشته باشند. 

شجيع خيلي زود پاداش اين توافق و کناره گيري را گرفت و بعد از گذشت دو هفته از انتخابات و استقرار افشين ملايي به عنوان ريس جديد اين فدراسيون، حکم نايب رئيسي را از آقاي رئيس دريافت کرد تا فدراسيون بين رفقا تقسيم شود.

همان هايي که در روزهاي پيش از انتخابات با توجه به حضور در تشکيلات فدراسيون در حال مهندسي انتخابات بودند تا موازنه قدرت به نفع آقايان رقم خورده و فدراسيون ورزش همگاني به دست غريبه ها نيفتد. مديراني که در نهايت با تقسيم پست هاي اصلي بين هم، معادلات را به گونه اي رقم زدند که تمامي صندلي هاي اصلي و تاثيرگذار فدراسيون بين دو کانديداي اصلي و حاضر در تشکيلات فدراسيون باقي بماند.

ملايي و شجيع کماکان حضور خود را در فدراسيون ورزش همگاني تمديد کردند اما اين بار به جاي پشت پرده در سمت هاي اصلي حضور خواهند داشت تا براي فدراسيون کليدي ورزش ايران تصميم بگيرند.

 

انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg