کد مطلب: 184142
جزئيات پذيرش دانشجو در دانشگاه فني و حرفه اي اعلام شد
تاریخ انتشار : 1399/05/06 13:10:42
نمایش : 1253
رئيس دانشگاه فني و حرفه اي با اشاره به ظرفيت هاي پذيرش اين دانشگاه در ترم تحصيلي مهرماه گفت: اين دانشگاه براي مقطع تحصيلي کارداني ۱۲۴ هزار متقاضي و براي مقطع کارشناسي ناپيوسته ۵۷ هزار پذيرش مي کند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس ،  ابراهيم صالحي عمران رئيس دانشگاه فني و حرفه اي در نشست خبري با محوريت حرفه گرايي در آموزش عالي و ارائه گزارش فعاليت هاي مهارت آموزي که صبح امروز در سازمان مرکزي دانشگاه فني و حرفه اي برگزار شد، گفت: اين دانشگاه داراي ۱۷۶ آموزشکده و دانشکده است که در ۱۱۴ شهر کشور مستقر هستند. از ۱۷۶ مرکز، ۵۳ آموزشکده دخترانه و ۱۲۳ آموزشکده پسرانه است تعداد کل دانشجويان اين دانشگاه ۱۴۰ هزار نفر است که ۳۸ درصد آنها دختر و مابقي پسر هستند.

وي افزود: ۸۲ درصد دانشجويان اين دانشگاه به صورت روزانه و رايگان تحصيل مي کنند و ۱۸ درصد اين دانشجويان در نوبت دوم مشغول به تحصيل هستند آموزش هاي دانشگاه فني و حرفه اي مهارتي و رايگان است و بايد نيز رايگان باشد. آموزش هاي فني و حرفه اي توليد ناخالص ملي را رشد مي دهد و دولت بايد روي آموزش هاي مهارتي سرمايه گذاري و فرصت برابر را براي همه متقاضيان مهارتي در آموزش عالي فراهم کند.

صالحي عمران تصريح کرد: ۵۴ درصد دانشجويان اين دانشگاه در دوره هاي کارداني پيوسته مشغول به تحصيل هستند و اين دانشگاه حدود ۱۵۳ رشته دارد که ۴۴ رشته آن کارداني پيوسته، ۴۳ رشته آن کارداني ناپيوسته، ۷ رشته آن کارشناسي پيوسته و ۵۹ رشته کارشناسي ناپيوسته است.

وي ادامه داد: بازنگري دروس فني و حرفه اي از سال گذشته آغاز شده ۴۱ درس کارداني و ۵ درس کارشناسي اين دانشگاه بازنگري شده است و برنامه دانشگاه اين است که تا پايان سال تمام دروس دانشگاه را بازنگري و به روز رساني کنيم.

رئيس دانشگاه فني و حرفه اي اضافه کرد: ۶۷۲ عضو هيات علمي و ۳۴۹ عضو غير هيات علمي و ۲۰ هزار حق التدريس با اين دانشگاه همکاري مي کنند، اکثر مدرسان اين دانشگاه در راستاي افزايش کيفيت کد مدرسي دريافت کرده اند آيين نامه صلاحيت مدرسي تدوين شده است و اين اساتيد بر اساس اين آيين نامه انتخاب شده اند.

وي در ادامه به ظرفيت هاي پذيرش دانشجوي اين دانشگاه در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: بنا داريم در سال ۹۹ در دوره کارداني ۱۲۴ هزار نفر و در دوره کارشناسي ناپيوسته ۵۷ هزار نفر پذيرش شوند و در مجموع حدود ۱۸۰ هزار نفر براي سال ۹۹ اعلام ظرفيت کرده ايم.

صالحي عمران گفت: اين دانشگاه ۲۳۰۰ آزمايشگاه و کارگاه دارد، ۶۰ تا ۷۰ درصد دروس اين دانشگاه عملي و ۳۰ تا ۴۰ درصد نظري است که نقطه قوت اين دانشگاه دروس عملي است.

وي افزود: هدف دانشگاه فني و حرفه اي آماده سازي افراد براي توليد است يعني معتقديم دانشگاه فني و حرفه اي نيروهايي را تربيت کند تا توليد ناخالص ملي را افزايش دهد.از طرفي يکي از برنامه هاي جدي ما توجه به آزمايشگاه و کارگاه هاست و ۲۰۰ ميليارد تومان براي تجهيز کارگاه ها و آزمايشگاه ها اختصاص داده شده است.

رئيس دانشگاه فني و حرفه اي خاطر نشان کرد: اين دانشگاه با توجه به دغدغه اي که براي تجاري سازي دارد ۲۷ مرکز نوآوري، ۱۵ مرکز رشد و ۶۶ شرکت دانش بنيان دارد.همچنين يکي از برنامه هايي که دانشگاه پيگير آن است، شناسايي فارغ التحصيلان موفق در بازار کار است اينکه چقدر فارغ التحصيلان اين دانشگاه در بازار کار موفق بوده اند و هدف دانشگاه از شناسايي اين فارغ التحصيلان معرفي آنها به دانشجويان و خانواده ها به عنوان الگوي موفق است.

وي با اشاره به آموزش هاي مجازي دانشگاه يادآورشد: در ترم جاري ۸۷ درصد دروس به صورت مجازي و در برخي از استان ها صددرصد به صورت مجازي ارائه شد.

رئيس دانشگاه فني و حرفه اي همچنين درباره ادغام دانشگاه فني و حرفه اي و علمي کاربردي نيز گفت: اين دو دانشگاه آموزش هاي مهارتي را پيگيري مي کنند ولي برنامه هاي آنها با يکديگر متفاوت است و قرار نيست با يکديگر ادغام شوند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg