کد مطلب: 184113
بي عدالتي محض در يک فدراسيون؛
گزينه آشنا براي رياست فدراسيون ورزش همگاني/ ائتلاف خودي ها براي رياست يک خودي
تاریخ انتشار : 1399/04/23 13:29:10
نمایش : 1567
انتخابات فدراسيون همگاني 25 تيرماه برگزار مي‌شود و گفته مي شود مديرکل ورزش همگاني وزارت ورزش گزينه اصلي رياست در اين فدراسيون است

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ فدراسيون ورزش همگاني قريب به يک سال است که با سرپرست اداره مي شود. فدراسيوني که چهارشنبه همين هفته با برگزاري انتخابات سرنوشت آن پس از قريب به يک سال بلاتکليفي مشخص خواهد شد. اما در متن و حاشيه اي انتخابات اتفاقات عجيبي رخ داده و مي دهد.

بعد از اتفاقاتي که پيرامون مجدآرا رئيس سابق اين فدراسيون پيش آمد و بحث بازنشستگي وي، با اتمام دوره رياست وي وزارت ورزش و جوانان فروردين ماه سال 98 در حکمي افشين ملايي مديرکل ورزش همگاني وزارت ورزش را به عنوان سرپرست معرفي کرد.

بعد از اعلام مهلت ثبت نام و کانديداتوري مجدآرا وي در واکنش به رفتارها و مهندسي هاي صورت گرفته در فدراسيون اعلام کرد از انتخابات کنار کشيده و برنامه اي براي حضور در انتخابات ندارد. اين در حالي بود که افشين ملايي در زمان سرپرستي خود در يک کنفرانس خبري اعلام کرد برنامه‌اي براي رياست اين فدراسيون ندارد اما در زمان ثبت‌نام از نامزدها، وي از سرپرستي فدراسيون کنار رفت و براي رياست کانديدا شد. بعد از 6 ماه سرپرستي ملايي، وزير ورزش مهر ماه سال گذشته در حکمي احمد گواري را به عنوان سرپرست معرفي کرد.

در اين ميان فعاليت هاي ملايي کماکان ادامه يافت به طوري که باعث شد تا برخي نامزدها با ارسال نامه‌اي به وزير ورزش به اين تخلفات اشاره کنند هر چند پاسخي از وزير ورزش دريافت نکردند.

ثبت نام دو نفر از اعضاي ذي نفوذ فدراسيون که هم اکنون در تشکيلات اين فدراسيون سمت دارند، با اعتراض گسترده ساير کانديداها روبرو شد. افشين ملايي به عنوان مديرکل ورزش همگاني وزارت ورزش و جوانان در چارت يکي از مديران بالادستي اين فدراسيون و حوزه محسوب مي شود که نزديک به 6 ماه سرپرستي اين فدراسيون را بر عهده داشت و بديهي است که حضور چنين فردي از تشکيلات فدراسيون بيشترين بخت را براي موفقيت در انتخابات داشته باشد.

از سوي ديگر رضا شجيع يکي ديگر از علامت سئوال هاي بزرگ اين انتخابات است. استاد دانشگاهي با مشتي سمت هاي گوناگون و رنگارنگ که البته هيچکدام خروجي خاصي ندارند و فقط تعريف شده اند تا شجيع در سپهر ورزش ايران حضور داشته باشد. سمت هايي با کارکردهاي نامشخص و البته بدون اثر با شرح وظابف نامعلوم.

شجيع يکي از اعضاي هيات رئيسه فدراسيون همگاني محسوب مي شود و ثبت نام او در انتخابات مصداق بارز تخلف است. چرا که بر طبق قانون هيچيک از اعضاي تشکيلات فدراسيون و افرادي که در فدراسيون ذي نفع هستند، حق حضور در انتخابات را ندارند.

حضور اين دو چهره در انتخابات مصداق بارز بي قانوني و بي عدالتي است.

*برگزاري انتخابات اساسنامه فعلي

عدم برگزاري انتخابات به مدت طولاني، حضور 2 نامزد در وزارت ورزش و هيات رئيسه و ... از مواردي بود که نامزدها به آن اعتراض داشتند. اوج تخلفات وزارت ورزش نوشتن دستورالعمل جديد براي برگزاري انتخابات همگاني بدون تاييد اساسنامه جديد مشترک فدراسيون‌هاي ورزشي بود که دخالت وزارت ورزش را به صورت کامل نشان مي‌داد و عدالت در انتخابات را زير سوال مي‌برد. اگرچه 2 روز بعد وزارت ورزش اين دستورالعمل را لغو کرد.

بعد از اعلام تاريخ برگزاري انتخابات، موضوع معرفي اعضا مجمع مطرح شد. شنيده‌ها حاکي از اين است يکي از نامزدها که در وزارت ورزش هم پست مهمي دارد ليست اعضاي مجمع را نوشته‌ که همين موضوع باز هم اعتراض نامزدها را به دنبال داشت.

اين سوال مطرح شده چگونه يک کانديدا مي‌تواند ليست اعضاي مجمع را معرفي کند در حالي که خود براي گرفتن پست رياست فدراسيون رقابت دارد؟ آيا وزارت ورزش در برگزاري انتخابات به دنبال برقراري عدالت است؟

بالاخره بعد از 15 ماه، وزارت ورزش و جوانان 25 تيرماه را براي برگزاري انتخابات همگاني اعلام کرد.

*ائتلاف به نفع ملايي

رضا شجيع عضو هيات رئيسه اين فدراسيون پيش از اين همه جا در افواه خود را به عنوان گزينه رياست فدراسيون معرفي مي کرد اما به نظر مي رسد که در روزهاي منتهي به انتخابات معادلات تغيير کرده. ظاهرا با توصيه يکي از معاونين وزير ورزش و جوانان شجيع قرار است به نفع افشين ملايي مديرکل ورزش همگاني وزارت ورزش و جوانان از انتخابات انصراف دهد تا مسير براي رياست بي حرف و حديث و قاطعانه آقاي مديرکل فراهم شود. گزينه اي که با توجه به حضور در دستگاه وزارت ورزش و جوانان مورد تاييد وزارتخانه نيز هست.

افشين ملايي سالها به عنوان مديرکل ورزش همگاني در وزارت ورزش فعاليت داشته و حضورش در اين جايگاه قطعا کفه ترازو را به سود او سنگين مي کند. ضمن اينکه شجيع به عنوان هم تيمي قصد کناره گيري به نفع او دارد. اتفاقاتي که قطعا مصداق بارز بي عدالتي و بي قانوني در انتخابات فدراسيون همگاني خواهد بود.  

 

اسامي نامزدها و سوابق آنها به شرح زير است:

* فاطمه ابوالقاسمي: کارمند وزارت ورزش و رئيس سابق فدراسيون آمادگي جسماني ايروبيک

*ولي الله شجاع‌پوريان: رئيس هيات تهران

*رضا شجيع: عضو هيات رئيسه همگاني

*افشين ملايي: مديرکل ورزش همگاني وزارت ورزش

*فرهاد نيکوخصال: سرپرست فدراسيون شطرنج

*محمد بابايي: مديرکل سابق گيلان

*مهدي حيدري: دبير فدراسيون نجات غريق

*عباسعلي اکبري: سرپرست فدراسيون ورزشهاي روستايي و عشايري

*علم: استاد دانشگاه

*مجتبي اصلاني: -

*شهرام ميرزماني: -

انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg