کد مطلب: 184105
بررسي روان شناختي رفتار چهره هاي سوخته؛
از عرياني گلشيفته تا آوازه خواني احمدي نژاد
تاریخ انتشار : 1399/04/21 09:22:21
نمایش : 1167
به وضوح مشخص است که احمدي نژاد از شيوه تبليغات يا بازاريابي معکوس براي جلب توجه بيشتر استفاده مي کند. به نظر مي رسد که وي به اين جمع بندي رسيده است که در هر صورت بايد در صدر اخبار حضور داشته باشد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ اخيرا به يکباره مصاحبه‌اي از «محمود احمدي نژاد»، رئيس دولت‌هاي نهم و دهم در فضاي مجازي منتشر شد که پس از آن بسياري در شبکه هاي اجتماعي اين فعاليت رسانه‌اي را سفارشي و براي اهداف خاص عنوان کردند.

در اين گفتگوي معنادار که در حوزه فرهنگ و خاصه موسيقي انجام شد تلاش شد چهره‌اي علاقه مند و طرفدار از محمود احمدي نژاد به هنر و خصوصا مدافع خوانندگان لس آنجلسي و آزادي موسيقي در ذهن جامعه ترسيم شود.
 
مصاحبه کننده به وضوح از برخي از خوانندگان لس آجلسي و خصوصا «محمدرضا شجريان» و تصنيف «تفنگت را زمين بگذار» که در جريان فتنه سال 88 و در حمايت از فتنه گران منتشر شد، سئوال مي کند و احمدي نژاد با بيان اينکه به برخي از اين افراد ظلم شده است سعي دارد يک دوقطبي فرهنگي سياسي در اين عرصه بوجود بياورد که وي در قطب خوب و موجه قرار دارد و ساختارهاي فرهنگي کشور در نقطه مقابل.
 
پيش از اين نيز وي رفتارهاي عجيبي از خود به نمايش گذاشته است و در يک نمونه در توييتر خود به زبان انگليسي در اقدامي نا‌متعارف تولد «مايکل جکسون» خواننده پرحاشيه آمريکايي را تبريک گفت که با حواشي زيادي همراه شد. بسياري از کاربران شبکه اجتماعي عدم توجه اجتماعي به وي و تلاش براي حضور در صدر اخبار و جلب توجه به هر قيمتي را عامل چنين اقدام رئيس جمهور سابق عنوان کردند.
همچنين پس از قهرماني تيم بسکتبال «تورنتو رپترز» احمدي نژاد در توييتي ضمن تبريک به تيم پيروز فينال NBA نوشت: «اگر رئيس جمهور بودم همه شما را به ايران دعوت مي‌کردم.»
 
به وضوح مشخص است که احمدي نژاد از شيوه تبليغات يا بازاريابي معکوس براي جلب توجه بيشتر استفاده مي کند. به نظر مي رسد که وي به اين جمع بندي رسيده است که در هر صورت بايد در صدر اخبار حضور داشته باشد. 
 
شيوه عملکردي وي در فضاي رسانه اي و مجازي به برخي از سلبريتي هاي حاشيه ساز و جنجالي شباهت دارد. کما اينکه ديده مي شود برخي از افراد مشهور از جمله «گلشيفته فراهاني» بازيگر خارج‌نشين براي اينکه ديده بشوند حتي عرياني را در پيش گرفتند و تصويري عريان از خود به نمايش گذاشتند. 
 
به همين لحاظ اگر محمود احمدي نژاد رفتارهايي مشابه گلشيفته فراهاني(عرياني) و ديگر سلبريتي‌هاي اين حوزه داشت نيز نبايد تعجب کرد. زيرا هدف چنين رفتارهاي غيرمتعارف و تعجب برانگيزي ايجاد شگفتي و جلب توجه به هر وسيله اي حتي موارد غير و خارج از عرف جامعه است و بسياري از افراد براي رسيدن به مقصود خود از هيچ رفتاري اجتناب و مرز مشخصي را در اين عرصه براي خود تعيين نمي کنند.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg