کد مطلب: 184029
نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن:
مسئولين از راه بنداز و جا بنداز به شدت پرهيز کنند/ آب را به درستي حراست کنيم
تاریخ انتشار : 1399/03/10 13:33:48
نمایش : 1367
احمد راستينه نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي گفت: مسئولين دستگاه هاي مختلف از راه بنداز و جا بنداز به شدت پرهيز کنند چون اين طرح ها آسيب هاي اجتماعي و اقتصادي جبران ناپذيري در بيت المال وارد مي کند و اعتماد عمومي را سلب مي کند.
به گزارش هفت چشمه، احمد راستينه نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛  اظهار کرد: آب منابع ملي است و ما معتقديم که آب را يک سرمايه بايد دانست که نه تنها در اختيار ما بلکه براي آيندگان است.
 
وي تصريح کرد: آب يک سرمايه ارزشمند است که نبايد بيخود مصرف شود و اين سرمايه را براي خود و براي آيندگان به درستي حراست کنيم .

مسئله آب به بزرگ ترين چالش در چهارمحال و بختياري تبديل شده است

راستينه با اذعان بر اينکه ما معتقديم که آب علاوه بر اينکه مزيت استان چهارمحال و بختياري است اما به بالاترين چالش استان تبديل شده است گفت: بايد بتوانيم مسئله آب اين استان را به خوبي مديريت کنيم.

بهره وري آب از استان متناسب با مزيت آن نيست

وي با تاکيد بر اينکه بهره وري آب از استان متناسب با مزيت آن نيست اظهار کرد: وقتي مزيت اول در استان آب است پس تمرکز اصلي هم بايد در بهره وري باشد و اين مسئله مهم است .
 
راستينه بيان داشت: ما با انتقال آب بين حوضه اي  مخالف نيستيم به شرط آنکه طبق قانون انتقال آب بين حوضه اي فقط براي مصرف شرب باشد.

اول نياز استان در مسئله شرب برطرف شود بعد مسئله آب بين حوضه اي مطرح شود

وي خاطر نشان کرد: ما معتقديم که بايد نياز هاي استان ما در مسئله شرب برطرف شود و بعد از آن مسئله آب بين حوضه اي  در نظر گرفته شود.

راستينه يادآور شد: وقتي نزديک به 400 هزار نفر از جمعيت اين استان براي آب سالم شرب مشکل دارند تمرکز ذهن مسئولين براي آب بين حوضه اي چه معنايي دارد؟
 
وي با اشاره به اينکه  طرح انتقال قانوني آب بن-بروجن مي تواند ظرفيت جمعيتي استان ما را که مشکلات جدي آب شرب دارند برطرف کند تصريح کرد:  با وجود اينکه 70 درصد پروژه اجرا شده به خاطر عدم پيگيري يا عدم تمرکز براي حل مسئله آب اين پروژه متوقف شده و اينجاست که جاي سوال پيش مي آيد که  انتقال هاي ديگر چه معنايي دارد ؟

ميزان حمايت ما از مسئولين به ميزان حمايت آن ها براي حل مسئله آب بن – بروجن بستگي دارد
 
راستينه يادآور شد: مسئولين مربوطه اي که اخيرا سرپرستي آن ها ابلاغ شده از آن ها مي خواهيم به صورت ويژه  مسئله آب بن-بروجن را حل کنند و ميزان حمايت ما از اين مسئولين به ميزان حمايت حل مسئله آب بن-بروجن بستگي دارد.
 
مردم چهارمحال و بختياري وظيفه خود مي دانند از آب اين سرمايه ملي حمايت و حراست کنند

وي افزود: پيام ما به تمام مسئولين ذي ربط اين است که مردم استان ما معتقدند که اب يک سرمايه ملي است و مردم استان ما وظيفه خود مي دانند از اين سرمايه ملي براي آينده ملي حمايت و حراست کنند.

نمانده مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي گفت: ما چهار نماينده منتخب مردم در مجلس يازدهم مواضع خود را در خصوص آب بهشت آباد به صورت شفاف بيان کرديم.
 
 
راستينه اظهار کرد: هر طرحي که محيط زيست ما را دچار خسران و آسيب کرده سفره هاي آب زير زميني را دچار مشکل کند ، چشمه هاي آب را دچار خشکي کند و از بين ببرد قطعا" مورد توجه و حمايت مسئولين ما نيست و در برابر چنين اقدامي تمام ظرفيت هاي قانوني را به کار مي گيريم.
 
وي ادامه داد: ما حق نداريم منابع ملي را در طرحي سرمايه گذاري کنيم که معلوم نيست طرح محيط زيستي آن اصلا وجود داشته باشد و به نتيجه برسد يا نرسد.

راستينه تاکيد کرد: مسئولين دستگاه هاي مختلف از راه بنداز و جا بنداز به شدت پرهيز کنند چون اين طرح ها آسيب هاي اجتماعي و اقتصادي جبران ناپذيري در بيت المال وارد مي کند و اعتماد عمومي را سلب مي کند.
 
وي عنوان کرد: اگر چنين طرح هايي اسرار بر اجرا باشد ما در محاکم قضايي به صورت جدي با افرادي که با بيت المال اينگونه رفتار مي کنند طبق قانون برخورد خواهيم کرد.
 
راستينه تاکيد کرد: مسئولين استان اعمال نظر دارند که در مقابل هرگونه انتقال غير قانوني آب که منابع سرمايه ملي را به خطر مي اندازد بصورت اجماع بايستد.
 
وي خاطر نشان کرد: اميد را براي اجراي عدالت در دستگاه عدالت از دست ندهيم باورمان بر اين است که در نظام جمهوري اسلامي دادخواهي ما در دستگاه عادلانه قضا به صورت ويژه رسيدگي مي شود.

راستينه در پايان افزود: طبق مصاحبه فرمانده قرارگاه خاتم اجراي طرح تونل بهشت آباد متوقف شود و ما در آينده اي نزديک خبر توقف تونل بهشت آباد را در تمام رسانه ها مي بينيم.
 
انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg