کد مطلب: 184015
دانا از کاسبي کرونايي جديد اصلاحات گزارش مي دهد؛
چهره سازي انتخاباتي اصلاح طلبان با استفاده از ويروس کوويد 19
تاریخ انتشار : 1399/02/29 12:39:23
نمایش : 1284
روزنامه اصلاح طلب نوشت: « هراس ملت از بقاي اين ويروس در آينده ايران، مي‌تواند دليل خوبي براي آن باشد تا مردم به دور از موضوع جناح بندي‌هاي سياسي، نمکي را به عنوان يک گزينه براي رياست جمهوري آينده در نظر بگيرند تا بلکه با انتخاب او شانس بيشتري براي رسيدن به يک زندگي عادي در شرايط فعلي داشته باشند.»

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ اصلاح طلبان که شکست سختي در انتخابات مجلس يازدهم شوراي اسلامي خوردند حالا سعي مي کنند در سايه شيوع ويروس کرونا براي آينده تئوري سازي کنند و از شکست در انتخابات رياست جمهوري 1400 جلوگيري به عمل بياورند.

در همين راستا، اين جريان سياسي در تئوري سازي و القاسازي جديدي خود با توجه به شيوع بيماري کرونا بيان مي کند که بايستي يک پزشک در آينده سکان هدايت قوه مجريه را در دست بگيرد. 
 
در همين راستا، «تقي آزاد ارمکي» جامعه شناس نزديک به اصلاح طلبان در تئوري سازي جديد اعلام کرد که با توجه به شيوع ويروس کوويد 19 بايستي يک پزشک به عنوان رئيس جمهور آينده انتخاب شود.
 
اين جامعه شناس نزديک به اصلاح طلبان در بخشي از گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد بيان مي کند:  «من حتي معتقدم رييس‌جمهور بعدي ايران يا حداقل يکي از کانديداهاي مهم انتخابات رياست‌جمهوري 1400 حتما پزشک خواهد بود. اين زياده‌خواهي سياسي اگر بروز يابد، امري است که مي‌تواند به سرمايه پديدآمده طي اين مدت لطمه بزند ولي اگر چنين چيزي شکل نگيرد، اين سرمايه براي کل نظام کارشناسي کشور در حوزه بهداشت و درمان حفظ خواهد شد.»
 
 
وي مي افزايد: « آقاي پزشکيان. خود نمکي، وزير بهداشت. بهترين گزينه شايد نمکي باشد چون هم تاييد رهبري را داشته، هم اينکه گروه‌هاي سياسي به او انتقادي نداشته‌اند در جريان مبارزه با کرونا و در قالب يک بوروکرات کارا مطرح شده است. البته مشروط به اينکه ناگهان افشاگري عجيب و غريبي درباره ناکارآمدي او صورت نگيرد. حتي قاضي‌زاده، وزير بهداشت سابق هم مي‌تواند مطرح شود.»
 
اين تئوري‌سازي حالا توسط جريده اصلاح طلب ديگر يعني روزنامه آفتاب يزد در حال بسط و گسترش است. اين روزنامه در مطلبي که در صفحه يک خود درج شده است، با عنوان «نياز پاستور به دکتر» نوشت: «  اين روزها جو ناشي از کرونا و نياز به وجود يک متخصص براي مهار آن، بيش از گذشته نام پزشکان سياستمدار را بر سر زبان‌ها انداخته است. براي همين اگر به دنبال چهره‌هايي بگرديم که بيش از باقي براي تصدي گري رياست جمهوري به عنوان يک پزشک مطرح باشند به نام تني چند از وزراي بهداشت سابق و جديدي برمي‌خوريم که خود را صرفا دراين وزارتخانه حبس نکرده بلکه فعاليت‌هاي سياسي را سر لوحه کارشان قراردادند چه بسا بيشتر از کار طبابت.»
 
اين روزنامه از سعيد نمکي»، وزير بهداشت به عنوان فردي که مي تواند سکان هدايت کار اجرايي کشور را در دست بگيرد سخن گفت و نوشت: « نخستين نام اين روزها، سعيد نمکي است کسي که در دوران بحران کرونا وزارت بهداشت دولت روحاني را برعهده داشت و به عنوان مرد اول کنترل اين بيماري شناخته مي‌شود، دولت روحاني مدعي است که به خوبي توانسته کرونا را مهار کند، فارغ از اين که اين ادعا تا چه ميزان درست است اما بي‌ترديد القاي اين موضوع به مردم که سياست‌هاي فعلي براي بحران اين ويروس موثر بوده است و ثانيا هراس ملت از بقاي اين ويروس در آينده ايران، مي‌تواند دليل خوبي براي آن باشد تا مردم به دور از موضوع جناح بندي‌هاي سياسي، نمکي را به عنوان يک گزينه براي رياست جمهوري آينده در نظر بگيرند تا بلکه با انتخاب او شانس بيشتري براي رسيدن به يک زندگي عادي در شرايط فعلي داشته باشند.»
 
 
جالب است که اين روزنامه در کنار موضوع بيماري کرونا از چند چهره اصلاح طلب از جمله «مصطفي معين»، «مسعود پزشکيان» نائب رئيس مجلس دهم و « سيد محمدرضا خاتمي» برادر رئيس دولت اصلاحات که عملکردي راديکالي دارد به عنوان پزشکاني که مي توانند در قامت رئيس جمهور قرار بگيرند، ياد مي کند. 
 
به نظر مي رسد اصلاح طلبان در صدد چهره سازي شديد براي انتخابات 1400 هستند و به خوبي مي دانند که عملکرد دولتي که به شدت حامي آن بودند و همچنين عملکرد اعضاي اين جريان سياسي در مجلس و شوراي شهر اعتبار آنها را خدشه دار کرده است و از اين رو سعي مي کنند با چهره سازي جديد آنهم با استفاده از بيماري کرونا و نياز مردم به بحث درمان و مصون ماندن از بيماري از اين موضوع بهره برداري سياسي کنند.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg