کد مطلب: 183989
مربي تيم ملي ووشو:
جدال ورزش و کرونا/ با رعايت پرتکل‌هاي بهداشتي مي‌توان ورزش کرد
تاریخ انتشار : 1399/02/13 09:58:07
نمایش : 1672
مربي تيم ملي ووشو با اشاره به آسيب‌هاي بيماري کرونا به ورزش، به ويژه ورزش قهرماني، از ورزشکاران خواست تا با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي تمريناتي انجام دهند تا با افت بدني مواجه نشوند.
به گزارش هفت چشمه، حبيب بهمني مربي تيم ملي ووشو در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: اين روزها شاهديم که همه کشورهاي جهان به نوعي با بيماري کروناويروس درگير هستند، بيماري که به واسطه همه‌گيري بالا،  متاسفانه زندگي همه ما را تحت تاثير تبعات خود قرار داده است، اين ويروس از کسب و کار گرفته تا حضور در اجتماعات، فعاليت‌هاي فرهنگي، اجتماعي، ورزشي و... را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد اين مهمان ناخوانده قرار نيست به زودي دست از سر بشريت برداشته و همچنان در بين مردم وجود دارد، پس تنها راه ادامه زندگي، انجام فعاليت‌هاي اجتماعي با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي است.

مربي تيم ملي ووشو با بيان اينکه ورزش يکي از بخش‌هايي است که به شدت از  کرونا ويروس متأثر شد، يادآور شد: بسياري از ورزشکاران فعال در حيطه ورزش قهرماني به دليل ممانعت از حضور در باشگاه‌ها و سالن‌هاي ورزشي مجبور هستند در خانه بمانند، اگر چه بعضا در خانه ورزش مي‌کنند اما قطعا اين سبک ورزش کردن به‌هيچ‌وجه نمي‌تواند جاي حضور در باشگاه‌ها، استفاده از تجهيزات ورزشي، تمرين زيرنظر مربي و ديگر امکانات و شرايطي که در محيط‌هاي ورزشي وجود دارد را بگيرد.



بهمني با تاکيد بر اينکه ورزشکاران به‌ويژه رزمي‌کاران فعال در رشته ووشو به جهت حفظ آمادگي جسماني مي‌توانند با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي تمرين‌هاي انفرادي مثل کيسه‌زدن، تمرين با ميت و سامبک، کار با وزنه و تمرين‌هاي هوازي را انجام دهند، گفت: اين کار در کوتاه‌مدت مي‌تواند بخشي از آمادگي بدني ورزشکاران را تامين مي‌کند.

وي با اشاره به فرارسيدن فصل بهار و مساعد شدن هوا، اظهار داشت: ورزشکاران مي‌توانند تمرينات هوازي مثل تمرينات ميداني، دو استقامت، طناب‌زني و... را در فضاي آزاد انجام دهند.



مربي تيم ملي ووشو با اشاره به تمرينات مؤثر به صورت خاص در رشته ورزشي ووشو ادامه داد: شايد بتوان برخي از تمرينات اين رشته ازجمله تمرينات دو به دو تکنيک و تاکتيک را به صورت مشترک، با تعداد نفرات کم و با رعايت کامل پروتکل‌هاي بهداشتي در  مکان‌هايي که سرپوشيده نيستند و تحت نظر مربي  انجام داد، البته ناگفته نماند همگي همچنان تابع نظرات کارشناسان حوزه سلامت و بهداشت هستيم و همه موارد ذکر شده براي انجام تمرينات ورزشي منوط به نظر آن‌ها است.

بهمني در ادامه با بيان اينکه در شرايط پيش آمده به واسطه شيوع بيماري کرونا سلامت فردي از هر موضوع ديگري مهم‌تر است و همگي ازجمله ورزشکاران بايد به اين مهم بيش از پيش اهميت بدهند افزود:  اکثر ورزشکاران کشور به‌ويژه آن‌هايي که به‌صورت حرفه‌اي و قهرماني ورزش مي‌کنند، اين روزها درحال تمرين و ورزش در محيط‌هاي باز و با رعايت هشدارهاي بهداشتي هستند، همچنين عده‌اي ديگر به ورزش در خانه مبادرت کرده‌اند تا  آمادگي بدني آن‌ها حفظ شود و زماني که مجدد اوضاع به روال عادي خود بازگردد کمترين افت بدني را داشته باشند.

انتهاي پيام/۱۰۵۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg