کد مطلب: 183981
مرگ در چند قدمي رکابزنان استقامت/ جاده‌هايي مرگبار براي دوچرخه سواران
تاریخ انتشار : 1399/02/09 09:38:53
نمایش : 1705
طي سال‌هاي اخير رکابزنان زيادي جان خود را به علت نبود اسکورت در جاده از دست داده اند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در سراسر جهان سالانه تعداد قابل قبولي از دوچرخه سواران جاده، جان خود را از دست مي‌دهند. اسکورت شدن مهمترين عامل براي حفظ جان رکابزنان در سراسر دنيا است. متاسفانه همه هيئت‌هاي استاني به علت کمبود بودجه، توانايي تهيه ماشين و موتور براي اسکورت رکابزنان استان خود را ندارند. نبود اسکورت نکته بسيار مهمي است که بايد مسئولان ورزشي براي حفظ استعداد‌هاي خود به آن توجه کنند.

مرگ در چند قدمي رکابزنان استقامت/جاده‌هايي مرگبار براي دوچرخه سواران

جاده‌هايي مرگبار که به جاي آنکه دوچرخه سواران را به آرزوي قهرماني نزديک کند، آن‌ها را به مرگ نزديک مي‌کند. البته فرهنگ رانندگي نيز در حوادث اخير بسيار تاثيرگذار بوده است.

مهيار فرزانه دوچرخه سوار مستعد يزدي آخرين رکابزني است که نبود اسکورت جان او را گرفت. اين نوجوان ۱۷ ساله در تصادف قطع نخاع و مرگ مغزي شده است. قطعا فرزانه اولين و آخرين دوچرخه سواري نيست که جان خود را در جاده و بزرگراه از دست مي‌دهد.

از ديگر رکابزناني که جان خود را در جاده از دست داده اند مي‌توان علي نوروزيان رکابزن جوان و بهمن گبارنژاد رکابزن المپيکي اشاره کرد. همچنين گاهي حوادث منجر به فوت نمي‌شود و مصدوميت‌هايي را براي ورزشکار رقم مي‌زند، از جمله کسري باقرپور ملي پوش دوچرخه سواري ايران که در حين تمرين تصادف کرد و دچار مصدوميت شد. مهدي بيدرام رکابزن ملي پوش جوان که در هنگام تمرين دچار سانحه شده و ترقوه و مهره کمر او دچار شکستگي شد.

اميد سراجي رئيس هيئت دوچرخه سواري استان تهران در گفت گو با خبرنگار گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران جوان بيان کرد: در تمام دنيا حوادث دوچرخه سواري بسيار زياد است و در بسياري از مواقع اين حوادث در زمان تمرين رکابزنان رخ مي‌دهد. براي مثال سال گذشته يکي از تيم‌هاي حرفه‌اي تور دو فرانس با يک وسيله نقليه تصادف کرد. برخورد رکابزن با وسايل نقليه عادي است، اما ما به دوچرخه سواران آموزش مي‌دهيم که از وسايل ايمني استفاده کنند. دوچرخه سواري جاده يکي از رشته‌هاي پر ريسک و اجتناب ناپذير است.

مرگ در چند قدمي رکابزنان استقامت/جاده‌هايي مرگبار براي دوچرخه سواران  

او در ادامه گفت: تعدد تصادفات جاده‌اي بسيار زياد است، زيرا رانندگان فاصله ايمني خود را با رکابزنان حفظ نمي‌کنند. در يکي از تمرينات  جاده اي تريلي ۱۸ چرخ با فاصله ۳۰ سانتي از کنار دوچرخه سواران رد شد و ممکن بود حادثه تلخي را رقم بزند. دوچرخه سوار استقامت بايد در جاده تمرين کند، پس رانندگان بايد به امنيت رکابزنان توجه بيشتري کنند.

سراجي در پايان اظهار کرد: استان تهران پس از سال‌ها توانست يک موتور سيکلت براي اسکورت دوچرخه سواران خريداري کند. اين تک وسيله براي اسکورت رکابزنان استان تهران کفايت نمي‌کند. بايد بررسي شود که دوچرخه سواري چه جايگاهي در ورزش ايران دارد و چه امکاناتي به اين رشته داده شده است


انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg