کد مطلب: 183968
شايعاتي که نبايد باور کنيم
شايعات کرونايي، ويروسي خطرناک‌تر از کرونا
تاریخ انتشار : 1399/02/03 14:18:51
نمایش : 1218
تصورات بسيار نادرستي درباره کرونا وجود دارد که سازمان جهاني بهداشت آن‌ها را کاملا نادرست و غلط مي‌داند. با شيوع ويروس کرونا تعداد اخبار نادرست و شايعه‌پراکني‌ها از طريق منابع نامعتبر افزايش پيدا کرد به گونه‌اي که بسياري از افراد بلافاصله بعد از خواندن آن‌ها در دوراهي بين انجام دادن يا ندادن قرار گرفتند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ وقتي مشکلي پيش مي‌آيد و در مواقع بحراني شايعات بيشتر از خود آن مشکل مردم را اذيت مي‌کند و در بسياري از پيروزي‌ها نيز اين شايعات هستند که کام مردم را تلخ مي‌کند، کرونا نيز از اين قاعده مستثني نيست، زماني که کرونا وارد ايران شد اين موضوع که اين بيماري خيلي قبل‌تر در ايران بوده و به دليل برگزاري انتخابات ديرتر اعلام کردند تا مردم را پاي صندوق‌هاي راي بکشند در بين مردم شايع شد، امااين موضوع که کرونا چگونه وارد ايران شد و منشاء ان کجا بوده هم شايعه ديگري نيز با شايعاتي همراه بوده و اينکه قم مرکز شيوع بوده يا نه حواشي بسياري را به همراه داشت.
 
آمار و ارقام مبتلايان، کشته‌شدگان و وجود اجساد بسياري در سردخانه‌ها، نحوه خاکسپاري متوفيان، تناقض در آمار رسمي و محلي اعلام شده و همه‌گيري کرونا نيز مواردي بودند که از حواشي در امان نبوده و شايعات بسياري پيرامون آن‌ها ساخته شد و کار اين يک کلاغ چهل کلاغ‌ها تا آنجايي پيش رفت که در بين مردم شايع شد که در آينده‌اي نزديک ايران دچار قحطي خواهد شد و مردم را با اين بهانه به فروشگاه‌ها کشاندند، نبود لوازم بهداشتي را بهانه کردند و ترس از نبود اين تجهيزات را در بين مردم تقويت کرده و باعث ايجاد اضطراب و نگراني شدند.

و اين بازار همچنان داغ است و سبب مي‌شود مردم بيش از آنکه درمورد اصل موضوع تمرکز کنند درگير فرعيات شده و نتوانند آنگونه که بايد و شايد در بحران‌ها تصميم‌گيري کنند، اما اين شايعات از کجا آب مي‌خورد و با چه هدفي منتشر مي‌شود؟

شايعه در خصوص منشاء گسترش ويروس توسط ايران در خاورميانه  و همچنين شايعه در خصوص ماهيت ويروس که بايد بدانيم اين ويروس نسل 19 ويروس کرونايي باشد و حتي نحوه انتقال کرونا از طريق هوا، گوشت قرمز، مرگ افراد ميانسال توسط کرونا، شايعات در خصوص رها شدن بيماران کرونايي در خيابان ها و معابر و صحنه سازي هاي متعدد  از ديگر شايعاتي بوده که اين روزها در شبکه هاي اجتماعي با آن مواجه مي شويم.

برخي ها نيز با دادن راهکارهاي اشتباه از جمله خوردن الکل و شستشوي بدن  با الکل ، شايعات درمان هاي خانگي و دستور العمل هاي خود ساخته ، استفاده از لامپ فرابنفش  با جان مردم بازي مي کنند .

شايعات در خصوص سفيران سلامت و پزشکان بدون مرز و تعداد و حمايت هاي آنان ، شايعات در خصوص ميزان درصد انتقال ويروس کرونا در مساجد و محل هاي زيارتي و مذهبي، مساجد ، شايعه در خصوص از بين بردن کرونا توسط گرما، سرما، آتش و مواد شوينده ترکيبي .

برخي ها نيز مي گويند ماسک ها و لوازم بهداشتي غير استاندار از چين وارد ايران شده است و.... همه اين موارد شايعه اي بيش نيستند که متاسفانه اين روزها در فضاي مجازي و بدون هيچ گونه منبع موثقي ذکر شده است و عده اي نيز به اين شايعات دامن زده و آن را پخش مي کنند  و عده اي ديگرنيز آن را بارور دارند.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg