کد مطلب: 183914
دانا گزارش مي‌دهد؛
ماجراي ورود "پزشکان بدون مرز" به کشورمان چه بود؟/ در گروه فرانسوي يک پزشک متخصص هم حضور نداشت!
تاریخ انتشار : 1399/01/06
نمایش : 783
بسياري از کشورهاي اروپايي و حتي آمريکا خود با کمبود تجهيزات و مديريت بيماري کرونا روبرو هستند چطور پزشکان خود را به کشورمان فرستادند تا ياري رس مردم ايران باشند؟

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ ماجراي عدم اجازه ورود به پزشکان بدون مرز خصوصا در شبکه هاي اجتماعي و ميان رسانه هاي ضدانقلاب به حربه اي براي تهاجم نرم عليه کشورمان تبديل شد. 

«بهرام قاسمي» سفير جمهوري اسلامي ايران در پاريس روز دوشنبه اعلام کرد که دومين هواپيماي حامل محموله پزشکان بدون مرز از بوردو فرانسه امروز راهي تهران شد.
 
وي افزود:«علاوه بر دارو و اقلام مورد نياز پزشکان و پرستاران، تجهيزات يک بيمارستان صحرايي که با هماهنگي وزارت بهداشت نصب و آماده کمک‌رساني به بيماران خواهد شد، بخش مهمي از محموله اين دو هواپيماست.»
 
 
در حالي که کشور ما تحت بي‌سابقه‌ترين رژيم‌هاي تحريمي تاريخ قرارد دارد و دولت شيطان بزرگ (آمريکا) و متحدان آن حاضر نيستند حتي کوچک‌ترين روزنه‌اي براي ورود دارو و تجهيزات پزشکي باز کنند، به ناگهان خبر مي رسد که دو محموله تجهيزات پزشکي ذيل نام «پزشکان بدون مرز» ، به همراه «کارشناسان» ظاهرا اروپايي وارد کشور مي شوند.
 
نکته انحرافي ديگر در اين موضوع اين بود که بسياري از کشورهاي اروپايي و حتي آمريکا خود با کمبود تجهيزات و مديريت بيماري کرونا روبرو هستند چطور پزشکان خود را به کشورمان فرستادند تا ياري رس مردم ايران باشند؟
 
اين انتقادات وجود داشت تا جايي که «عليرضا وهاب زاده» مشاور وزير بهداشت در توئيتي در واکنش به ورود پزشکان بدون مرز فرانسوي به ايران نوشت: «ضمن تشکر از پزشکان بدون مرز، با اجراي طرح بسيج ملى مقابله با کرونا و نيز استفاده از تمام ظرفيت درماني نيروهاى مسلح، فعلا نيازى به برپايى تخت بيمارستانى توسط نيروهاى خارجى نيست و اين حضور منتفي است.»
 
 
اما همين توئيت باعث ايجاد هجمه هايي خصوصا از سوي شبکه هاي ضدانقلاب به کشورمان شد. موضوعي که درانتها با افشاگري خاص مشاور وزير بهداشت روبرو و موارد خاص ديگري را افشا کرد.
 
جالب است که « در گروه پزشکان بدون مرز فرانسوي نه تنها يک پزشک متخصص بلکه دارويي و تجهيزاتي نبوده است و فقط چند ماسک و گان با افراد غيرمتخصص به ايران اعزام شده اند.
 
وهاب زاده در توئيتي ديگر در اين باره نوشت: «درگروه اعزامي،هيچ متخصص عفوني يا مرتبط باکرونا حضور نداشت.يک پزشک اورژانس و ميزان کمي تجهيزات مصرفي که توليد داخل هم دارد. داروي خاص و تحريمي هم نبوده که به کاهش اثرات تحريم کمک کند. در شرايطي که ده‌ها بيمارستان صحرايي نيروهاي مسلح درآماده‌باش وبسياري ازبيمارستان‌ها خالي است.»
 
 
اين موضوع سئوالات زيادي را به ذهن متبادر مي سازد اول اينکه اهداف غرب براي فرستادن اين افراد به کشورمان چه بوده است. اين افراد که نه تخصص و نه تجهيزات لازم براي کمک کشورمان به همراه نداشته اند با چه هدفي قصد ورود به ايران را داشته اند؟!
 
برخي معتقدند اين افراد براي اهداف جاسوسي قصد ورود به کشور را داشتند وگرنه چنين محموله اندکي با اينهمه تبليغات سياسي چندان ارزش کارکردي براي کشورمان ندارد. 
 
سيده راضيه حسيني فعال رسانه اي طي يادداشتي نوشت: « تحت‌عنوان پزشکان بدون مرز، چندکارتن ماسک و لباس آورده‌اند؛ تعدادش به اندازه خروجيِ يک نصف روزِ گروه‌هاي جهادي هم نيست.  همراه کارتن‌ها، يک گروه ۶ نفره آمده‌اند که معلوم نيست اين چند نفر اصولا چه دردي را دوا مي‌کنند؟! آن هم از سمت کشوري که حاضر نيست تحريم‌هاي غيرانساني را در اين روزهاي سختِ مردم ايران بردارد تا بتوانيم با پول خودمان، تجهيزات پزشکي بخريم.»
 
از سوي ديگر اگر به طور خوشبينانه اين موضوع را يک شو ديگر غربي در حوزه دوستدار بشر بودن قلمداد کنيم با توجه به تجهيزات و افرادي غير متخصصي که در اين هواپيما بوده است، بايد بگوييم که اگر اين موارد به کشورمان مي آمد به هيچ وجه کمک قابل توجهي به کشورمان نمي کرد. 
 
انتهاي پيام/
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg