کد مطلب: 173867
اگر به 30 نفر ليست وحدت «ايران سربلند» راي ندهيد، حتما ليست ديگران رأي مي‌آورد
تاریخ انتشار : 1398/12/01 09:55:02
نمایش : 938
سرليست فهرست وحدت اصولگرايان گفت که اگر مردم به 30 نفر ليست وحدت «ايران سربلند» راي ندهند، حتما ليست ديگران رأي مي‌آورد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از خبرگزاري فارس،‌ محمد باقر قاليباف نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام، امشب ( چهارشنبه) در مراسمي که در جمع مردم شهرستان اسلامشهر و در مسجد امام محمد باقر(ع) اين شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: جمعه پيش رو يعني کمتر از ۴۸ ساعت ديگر روز سرنوشت سازي براي ملت ما خواهد بود، به اين دليل که ما براي مجلس که جاي مهمي جهت تحقق قانون اساسي است، راي خواهيم داد. 

وي گفت: چرا مجلس مهم است؟ به اين دليل که قانونگذاري سياست هاي کلاني که بر اساس قانون از وظايف رهبري است، برعهده مجلس است. چرا مجلس مهم است؟ به اين دليل که امام راحل فرمودند که يکي از ويژگي هاي اساسي انقلاب اسلامي اين است که اراده مردم بر سرنوشت آنها حاکم باشد. 

قاليباف افزود: شما مردم ميتوانيد با حضور در انتخابات و راي مستقيم به ۲۹۰ نفر نماينده مجلس که به محض ورود به مجلس ديگر نماينده محل انتخابيه خود نيستند و نماينده همه ملت هستند، در اين عرصه نقش آفريني داشته باشيد.  

نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه امام راحل فرمود مجلس در راس امور است، بيان کرد: مجلس بر اساس قانون حق نظارت و کنترل را دارد و روز جمعه ما ميخواهيم براي سرنوشت چنين مجلسي نقش آفريني داشته باشيم. 

وي ادامه داد: مردم با حضور در انتخابات در واقع قدرت و امانت خود را به نمايندگان مجلس منتقل ميکنند.  

قاليباف با بيان اينکه مجلس بر همه سازمان ها و دستگاه ها نظارت دارد، تصريح کرد: وقتي ما افراد خوبي را براي مجلس انتخاب ميکنيم باعث ميشود که چهره هايي وارد مجلس شوند که تا مديريت هايي که در خود مجلس هم وجود دارد را تغيير دهند.

شهردار اسبق تهران افزود: در واقع اگر ما امروز شاهد نابساماني هايي به خصوص در موضوع اقتصادي هستيم، به دليل ضعف عملکرد و ناکارآمدي مديريتي است. 

وي بيان کرد: بر اساس کاري کارشناسي ۳۰ درصد مشکلات امروز ما ناشي از تحريم ها است و ۷۰ درصد آن هم از سوء مديريت ها ناشي مي شود.

قاليباف گفت: شما ببينيد ما در وضعيتي هستيم که به طور مثال؛ يک دهه است که تسهيل فضاي کار را در جلسات مختلفي قرار است که حل کنند. 

فرمانده اسبق نيروي انتظامي تصريح کرد: در مثال ديگري ببينيد، چرا کساني که ماشين ندارند نبايد از پول و ارزش بنزين سهمي ندارند؟ ممکن است يک خانواده‌ ۵ نفري ۵ ماشين و ۵ سهميه بنزين داشته باشد. شما ببينيد نيمي از مردم حتي يکبار هم از بانک ها وام نگرفتند و بارها مديران گفته اند که ميخواهند اين موارد را اصلاح کنند، اما تا کنون نتوانستند. 

وي ادامه داد: اين موضوعات به دليل ضعف عملکرد مديريت و ناکارآمدي آنها است در حالي که ظرفيت و توان و منابع مادي و انساني زيادي در کشور داريم که بايد با برنامه مناسبي از آنها استفاده شود. 

شهردار اسبق تهران گفت: مجلس يازدهم بايد آنقدر کارآمد باشد که کلام امام که فرمودند مجلس در راس امور باشد به واقع محقق شود و مردم در زندگي خود حضور مجلس را احساس کنند و اگر اينطور نشود مجلس در راستاي ماموريت خود حرکت نکرده است. 

وي بيان کرد: بخشي از گره هاي امروز در کشور ميتواند با انتخاب صحيح شما مردم در انتخابات باز شود و بالعکس ميتواند گره اي بر مشکلات ما بيافزايد. 

قاليباف گفت: شما مردم حتما سوابق و عملکرد چهل ساله افراد را بررسي و ببينند که چه کساني امتحان پس داده هستند. ممکن است بگوييد حوزه تهران پراکندگي دارد و همه را نمي‌شناسيم، اما کساني که اين ليست را به شما معرفي ميکنند را مي‌شناسيد و به آنها اعتماد داريد.

نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان کرد: متاسفانه نمايندگان حوزه انتخابيه تهران ارتباطي که بايد را با مردم حوزه خود ندارند که اين وضعيت بايد تغيير کند.  

وي ادامه داد: امروز خيلي از مردم ما آرامش ندارند و فضاي خيلي از خانه ها مضطرب است. 

قاليباف گفت: اين سزاوار نيست که امروز، رزمندگان ديروز دوران دفاع مقدس در مقابل خانواده هاي خود سرافکنده باشند. همانطور که گفتم ريشه اين مشکلات به دليل اين است که برخي از مديران غرب زده ما که فکرشان انقلابي نيست با سو مديريت خود کشور را به اين وضعيت رساندند. 

شهردار اسبق تهران با بيان اينکه امام راحل فرمود که مراقب باشيد که انقلاب به دست نااهلان نيفتاد، افزود: متاسفانه امروز بخشي از مسئوليت ها و سمت ها در کشور در اختيار اين افراد است. 

وي بيان کرد: من تا حدودي با مسائل و مشکلات اسلامشهر آشنا هستم و در ويدئويي تصويري هم به برخي از آنها از جمله موضوع حمل و نقل که مساله مهمي براي اسلامشهر به حساب مي آيد، اشاره کردم. 

قاليباف گفت: به دليل برخي مشکلات قانوني و برخي لجبازي ها، مي توانستيم همان روزي که خط ۳ مترو را افتتاح کرديم، خط مترو را به اسلامشهر وصل کنيم و اتفاقات خوبي رقم ميخورد ولي به هر حال اين امر اتفاق نيفتاد.  بحث مربوط به اسناد زمين هم از ديگر موضوعاتي است که حتما در مجلس پيگيري خواهيم کرد. 

فرمانده اسبق نيروي انتظامي تصريح کرد: مجلس بايد مراقب باشد که اولا قانون بد تصويب نکند که اين نيازمند تجربه و دانش است و دوم اينکه مجلس قدرتي ميخواهد که به صورتي دقيق بر اجراي قانون نظارت کند. 

وي در خصوص استفاده از مردم و اهميت به نقش آنها، ادامه داد: در شهرداري شبکه اي از عيون را داشتيم که نظارت ديگري را بر انجام امور از اين کانال داشتيم.

قاليباف افزود: شما مردم اگر در ذهنتان بوده که روزي مي‌توانستيد ماشين و خانه اي را تهيه کنيد امروز ديگر حتي به خواب هم نمي بينيد، چرا؟ به اين دليل که ارزش پول ملي افت کرده است. اينجا هم مجلس بايد نظارت داشته باشد و البته مسائل کلان داخلي و بين المللي ديگري که مجلس ميتواند بر همه اين امور نظارت داشته باشد. 

شهردار اسبق تهران در خصوص دست يابي به وحدت، بيان کرد: هرچند دير، اما به هر حال شب گذشته مجموعه برادران دلداده انقلاب به يک ليست واحد رسيديم.

قاليباف گفت: خواهش ميکنم از شما مردم عزيز که به همه ۳۰ نفر ليست وحدت ايران سربلند راي دهيد تا به فهم‌ مشترکي در مجلس براي حل مشکلات مردم برسيم. 

وي با بيان اينکه خداي نکرده اگر ليستي راي ندهيد حتما ديگران ليستي راي مي‌آورند که اين موضوع خيلي مهم است، افزود: ويژگي آخر اين دوره اين است که ما از شش هفت ماه قبل در جلسات تصميم گرفتيم که از اهالي بومي اسلامشهر و شهرري را در ليست داشته باشيم و اين اتفاق هم افتاد.

 نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت تاکيد کرد: ۱۸ نفر از ۳۰ نفر ليست ما زير ۴۵ سال هستند و نشان از اين دارد مجلس يازدهم از جنس گام دوم انقلاب است که جوانان متعهد و متخصصي را در خود جاي داده است. 

وي با بيان اينکه در خصوص لزوم توجه بيشتر به قانون شفافيت گفت: اول اينکه بدانيد فقط در خصوص راي نيست که بايد شفافيت باشد، بلکه ابعاد اين موضوع گسترده است و بايد شفافيت را در حوزه هاي مختلف را در نظر بگيريم. 

قاليباف با طرح اين سوال که وقتي نماينده مجلسي از وزيري سوالي مي پرسد ولي آن را پس مي‌گيرد دليلش چيست؟ گفت: قانون تضاد منافع، قانون ضد انحصار و البته قانون حمايت از افشاگري هاي مستند هم از ديگر قوانيني است که حتما در مجلس آنها را پيگيري خواهيم کرد. 

 نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت بيان کرد: امروز هرکسي ميتوانيد در فضاي مجازي به راحتي آبروي کسي را ببريد و اين به لحاظ شرعي ايراد دارد، اما بايد به صورت قانوني با اين افراد بر خورد و با کسي هم که به نحوي مستند افشاگري ميکند حمايت کرد.

وي با بيان اينکه معتقدم که نمايندگان مجلس وقتي وارد مجلس مي‌شوند بايد دارايي هاي خود را به اطلاع عموم مردم برسانند، گفت: چرا کسي نتوانست در مورد اتهامات وارده به من سندي را ارائه کند. همانطور که ميدانيد بنده و رقيب و حسود زياد دارم.

قاليباف در پايان خاطرنشان کرد: اگر ما بر باورهاي انقلابي خود باقي بمانيم و مردم را در اداره کشور دخيل کنيم، ميتوانيم ثبات و توسعه اقتصادي را به کشور برگردانيم.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg