کد مطلب: 173857
۸۰ درصد جانباختگان حوادث ترافيکي مردان هستند
تاریخ انتشار : 1398/11/26 14:01:13
نمایش : 1343
دبير علمي چهارمين کنگره سلامت مردان گفت: ۸۰ درصد از جان باختگان تصادفات برون شهري مردان هستند.

به گزارش هفت چشمه، غلامرضا محسني، عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در آستانه برگزاري چهارمين کنگره سلامت مردان و دوازدهمين کنگره مرکز تحقيقات سلامت اظهار کرد: اين کنگره ۳۰ بهمن تا دوم اسفند امسال با حضور استادان و صاحب نظران برجسته دانشگاه ها‌ي سراسر کشور برگزار مي‌شود و تفاوت شاخص آن با دوره‌هاي گذشته مباحثي بوده که علاوه بر بار علمي آن پرداختن به مشکلات عمده مملکت بوده وراحل‌هاي عملي و علمي براي جامعه مفيد و اثربخش خواهد بود.

او افزود: سه محور اصلي اين همايش موضوع سلامت مردان و حوادث ترافيکي، سلامت مردان و جمعيت، سلامت مردان و بيماري‌هاي پروستات است. تاکنون حدود ۳۰۰ مقاله به دبيرخانه اين کنگره واصل شده و ۸۰ مورد از آن‌ها جهت ارائه برگزيده شده است. همچنين در طول سه روز برگزاري کنگره ۱۷ پانل، ۱۰ کارگاه آموزشي و يک ارتباط زنده با جراحان اروپا _ ايتاليا خواهيم داشت و موضوعات به صورت کامل مورد بررسي و ارزيابي قرار خواهند داد.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي با اشاره به اينکه حدود ۷۵ درصد از جان باختگان حوادث ترافيکي درون شهري و ۸۰ درصد از جان باختگان تصادفات برون شهري مردان هستند، گفت: برگزاري اين کنگره پيام‌هايي را براي مردم و مسئولين، برنامه ريزان و حتي سياستگزاران دارد. مديران اورژانس کشور، مديريت بيمارستان‌ها و انجمن‌هاي آموزشي مربوطه نيز علاوه برحضور فعال به نوعي از برگزاري اين کنگره بهره‌مند خواهند شد به اميد اينکه اين کنگره بتواند در حل يا کاهش و يا پيشگيري موضوعات محور‌ها مطرح اقدام موثري را انجام دهد.

 محسني تصريح کرد: موضوع اهميت رسيدگي به مصدومان تصادفات قبل از ورود به بيمارستان، حين درمان و بعد از ترخيص از بيمارستان و حتي مسئله سياست‌ها از لحاظ ترافيک در اين کنگره مورد بحث و گفتگو قرار مي‌گيرد. محور اصلي ديگر اين کنگره موضوع جمعيّت  است. جمعيت ايران رو به سالمندي است و آمار تولد‌ها در کشور کاهش يافته  است؛ به عبارتي جمعيت ايران رو به منفي شدن است و اگر تهديدات و خطرات اين مسئله مورد ارزيابي قرار نگيرد تا ۲۰ سال آينده جمعيت ايران سالمند شده و خيلي فعال نخواهد بود؛ بنابراين اين موضوع مويد ضرورت برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري مناسب در اين زمينه خواهد بود.

او يادآوري کرد: از ديگر موضوعات مورد بحث در کنگره موضوع سلامت مردان و پروستات است و با توجه به اينکه بيماري پروستات يک بيماري هزينه‌بر و آزاردهنده براي مردان محسوب مي‌شود، در اين کنگره تلاش شده که با همکاري انجمن اورولوژي ايران، مباحث کاملي را مورد بحث و گفتگو قرار دهيم تا با بررسي‌هاي علمي و راهکار‌هاي مناسب و به موقع از مشکلات ناشي از آن در مردان جلوگيري کرد.

باشگاه خبرنگاران
انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg