کد مطلب: 173820
تخت روانچي:
هدف ترور سردار سليماني افزايش تنش در منطقه بود
تاریخ انتشار : 1398/11/03 12:06:51
نمایش : 934
نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد ترور سردار سليماني را اقدامي بزدلانه دانست که مصداق بارز تروريسم دولتي و نقض فاحش اصول اساسي حقوق بين الملل بود و گفت: اين حرکت، توطئه از پيش طراحي شده براي افزايش تنش در منطقه بود.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ مجيد تخت روانچي روز چهارشنبه در نشست شوراي امنيت سازمان ملل متحد که با موضوع خاورميانه و مساله فلسطين برگزار شد، افزود: در روزهاي آغازين سال ۲۰۲۰ که مصادف باهفتاد و پنجمين سالگرد سازمان ملل است بايد اين سوال را مطرح کنيم که چرا شوراي امنيت به پايان دادن چندين دهه اشغال فلسطين قادر نيست.

وي ادامه داد: چرا شوراي امنيت براي حفاظت از حقوق اساسي ميليون‌ها فلسطيني داخل و خارج آن کشور اقدام نمي کند و چرا با يک رژيم اشغالگر که تمام چهار جنايت اصلي بين المللي را نه يک بار بلک چندين بار مرتکب شده است، مقابله نمي کند؟

نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: پاسخ روشن است، آمريکا از طريق نقض قواعد آمره و اصول اساسي حقوق بين الملل، ناديده گرفتن تمام استانداردهاي رفتار بين المللي و کليه اصول انساني و اخلاقي و با سوء استفاده از جايگاه خود به عنوان عضو دائم شوراي امنيت، به طور کامل، نظام مند و بي قيد و شرط به حمايت از رژيم اسرائيل مي پردازد.

تخت روانچي خاطرنشان کرد: آمريکا در حمايت ار اسرائيل، ۴۴ بار از حق وتو استفاده کرده است که اين رژيم را در ارتکاب جنايات افزونتر و با خشونت بيشتر و در مصونيت کامل گستاخ تر کرده است.

وي با بيان اينکه اينها تنها فعاليت‌هاي بي ثبات کننده آمريکا در منطقه ما نيست، اظهار کرد: اين کشور در تعقيب دشمني ذاتي خود نسبت به کشورهاي مسلمان به ويژه در خاورميانه، همچنان به ماجراجويي نظامي در منطقه ما ادامه مي دهد که آخرين نمونه آن ترور هولناک شهيد قاسم سليماني و همراهان وي در فرودگاه بين المللي بغداد است.

نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد تصريح کرد: اين ترور بزدلانه مصداق بارز تروريسم دولتي و نقض فاحش اصول اساسي حقوق بين الملل بود و موجب مسئوليت بين المللي آمريکا است.

تخت روانچي تاکيد کرد: ما قاطعانه تمام ادعاهاي ساختگي آمريکا براي توجيه اين جنايت شنيع، از جمله ادعاهاي دروغين که سليماني قصد برنامه ريزي براي هدف قرار دادن منافع آمريکا در منطقه را داشته است، رد مي کنيم.

وي افزود: خود آمريکا به خوبي مي داند که علاوه بر نقش قاطع خود در مبارزه با داعش در عراق و سوريه، سليماني يک سياستمدار بسيار تاثيرگذار و مورد احترام در منطقه نيز بود.

نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد با بيان اينکه “اين حرکت بسيار تحريک آميز يک توطئه از پيش طراحي شده با هدف افزايش تنش در منطقه ما بود”، اظهار کرد: اين ترور، ادعاهاي آمريکا را که با تروريسم مبارزه مي‌کند، کاملا افشا کرد و نشان داد که اين کشور در واقع با کساني که با تروريست ها مبارزه مي کنند، نه با تروريست ها مي جنگد.

هديه آمريکا به داعش

تخت روانچي ادامه داد: به اين دليل، شهادت سردار سليماني هديه اي بزرگ از آمريکا به داعش و ديگر گروه هاي تروريستي منطقه بود.

وي اضافه کرد: تظاهرات عظيم در منطقه در بزرگداشت نقش شهيد سليماني در مبارزه با تروريسم و محکوميت ترور او و همچنين مشارکت ميليون ها نفر در تشييع جنازه او که آن را به دومين تشيع جنازه بزرگ در تاريخ ملت ما و کل منطقه تبديل کرد، نشان داد که او تا چه اندازه در کشور و منطقه ما محبوب بود.

خروج آمريکا از منطقه

نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد تاکيد کرد: يکي از پيامدهاي اين ترور بزدلانه اين است که منطقه امن تر و با ثبات تر از گذشته نيست. در نتيجه، موثرترين راه براي تضمين صلح و امنيت منطقه، خروج نيروهاي آمريکا است که حضورشان همواره منشا بي ثباتي در منطقه ما بوده است.

تخت روانچي افزود: شوراي امنيت، براي جلوگيري از کاهش مشروعيت و اعتبار خود از جمله در نتيجه انفعال در برابر موارد روشن نقض حقوق بين الملل همچون سکوت در مورد ترور شهيد سليماني، بايد براي اصلاح اشتباهات گذشته خود در مورد خاورميانه اقدام و از اقدامات غيرقانوني آمريکا و اسرائيل در کل منطقه جلوگيري کند.

وي ادامه داد: اين شورا بايد در مورد ماهيت فريبکارانه رژيم اسرائيل نيز هوشيار باشد و اجازه ندهد که اين رژيم با مظلوم نمائي تلاش کند اذهان عمومي را از سياست هاي سرکوبگرانه خود در منطقه منحرف سازد.

فريبکاي هماهنگ آمريکا و صهيونيست

سفير ايران در سازمان ملل متحد يادآور شد: اين دقيقا همان چيزي است که نماينده اين رژيم ديروز انجام داد و به جاي توضيح اينکه چرا همچنان به نقض قوانين بين المللي و نيز اقدامات غيرانساني خود در سرزمين هاي اشغالي ادامه مي دهد، از طريق برخي اطلاعات ساختگي، اتهاماتي را متوجه کشور من کرد که من آنها را کاملا رد مي کنم و شايسته پاسخ نمي دانم.

تخت روانچي خاطرنشان کرد: البته تصادفي نبود که در يک حرکت هماهنگ، نماينده آمريکا نيز به طور کامل درباره موضوع جلسه يعني مساله فلسطين سکوت کرد و به جاي آن، به توجيه اقدامات غيرقانوني اسرائيل پرداخت و هماهنگ با آن رژيم، مطالب ساختگي در مورد کشور من گفت که من آنها را کاملا رد مي کنم.

منبع: ايرنا

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg