کد مطلب: 173817
واکنش سناتور آمريکايي به سخنان ترامپ درباره تلفات «عين‌الاسد»
تاریخ انتشار : 1398/11/03
نمایش : 1207
نماينده جمهوري‌خواه مجلس سناي آمريکا به سخنان رئيس‌جمهور اين کشور درباره تلفات حمله موشکي ايران به «عين‌الاسد» واکنش نشان داد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، يک سناتور آمريکايي به سخنان «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا که مدعي شد جراحت سربازان آسيب‌ديده در حمله موشکي ايران به پايگاه «عين‌الاسد» جدي نبوده، واکنش نشان داد. 

ترامپ امروز چهارشنبه در پاسخ به سوال يک خبرنگار درباره وضعيت کساني که در حمله موشکي ايران به عين‌الاسد آسيب ديده‌اند مدعي شد که جراحت آنها جدي نبوده و برخي از آنها سردرد داشته‌اند. ترمپ در بخشي از سخنانش گفت: «من اين جراحت‌ها را در مقايسه با جراحت‌هايي که ديده‌ام، جدي قلمداد نمي‌کنم.»

مجري شبکه خبري «سي‌ان‌ان» ساعاتي بعد از اظهارات ترامپ نظر «ريک اسکات»، نماينده ايالت فلوريدا در مجلس سنا را در اين خصوص جويا شد. 

مجري سي‌ان‌ان پرسيد: «شما کهنه‌سربازان زيادي در ايالت خودتان در فلوريدا داريد. وقتي که آنها از ناحيه سر آسيب مي‌بينند، جراحت جدي قلمداد نمي‌شود؟»

اسکات در پاسخ گفت: «خب، مطمئناً به نظر مي‌رسد که چنين جراحت‌هايي جدي هستند.»

اين سناتور آمريکايي سپس در پاسخ به سوالي درباره اينکه در خصوص جراحت سربازان عين‌الاسد چه فکر مي‌کند گفت: «اميدوارم که اينطور (جدي) نباشد.»  

وي در ادامه گفت: «من قبلاً به مرکز نگهداري کهنه‌سربازان که از ناحيه سر آسيب ديده‌اند رفته‌ام. در مرکزي که در [شهر] تمپا است افراد زيادي با چنين آسيب‌هايي هستند. مواردي از ضربه به سر ديده‌ام که وحشتناک بوده‌اند؛ اميدوارم اين اتفاق نيفتاده باشد.»

او در پاسخ به اين سوال که درباره اظهارنظر ترامپ چه نظري دارد گفت: «درباره اينکه جراحت‌هاي آنها تا چه اندازه بد است اطلاعاتي ندارم. اميدوارم که جراحت‌هايشان بد نباشد.»

وزارت دفاع آمريکا بامداد چهارشنبه (پنتاگون) اعتراف کرد که علاوه بر ۱۱ نظامي آمريکا که قبلاً اعلام شد در حمله موشکي ايران به «عين‌الاسد» زخمي شده‌‌اند، نظاميان ديگري هم هستند که براي طي روند درمان به خارج از عراق منتقل شده‌اند. 

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت، نزديک به دو هفته پس از آنکه «دونالد ترامپ» و مقام‌هاي پنتاگون اعلام کردند که هيچ‌کس [در حمله موشکي ايران به پايگاه عين‌الاسد] آسيب نديده، پنتاگون اکنون گفته که شمار بيشتري از نظاميان آمريکايي براي انجام درمان‌هاي پزشکي و معاينات به خارج از عراق منتقل شده‌اند. 

روزنامه کويتي القبس هم در شماره روز ۲۹ دي ماه (۱۹ ژانويه) فاش کرد، شانزده نظامي آمريکا که در حمله موشکي ايران به پايگاه عين الاسد در غرب عراق، مجروح شده‌اند، چند روز پيش براي درمان به يکي از بيمارستان‌هاي نظامي منطقه «عريفجان» در جنوب کويت منتقل شده‌اند. مقامات آمريکايي به اين خبر واکنشي نشان ندادند اما آن را تکذيب هم نکردند.

دونالد ترامپ و مقامات وزارت دفاع آمريکا، ابتدا منکر زخمي شدن نظاميان شده بودند اما بعد از انکارها و تکذيب‌هاي اوليه، روز جمعه  (۲۷ دي) بالاخره اعتراف کرد ند ۱۱ نظامي آمريکايي بر اثر حمله موشکي ايران زخمي شده و به خارج از عراق منتقل شده‌اند. 

روز سه‌شنبه (۱ بهمن) هم مقام‌هاي ارتش آمريکا از ارائه آمار دقيق درباره شمار نظامياني که مجروح شده‌اند يا تحت درمان هستند  خودداري کرده اما گفته‌اند «سربازان ديگري به مرکز منطقه‌اي لاندستول در آلمان منتقل شده‌اند».

به نوشته واشنگتن‌پست، مقام‌هاي آمريکايي اين احتمال را که شمار اين زخمي‌ها در روزهاي آينده افزايش يابد را رد نکرده‌اند. 

سازمان تروريستي «سنت‌کام» (ستاد فرماندهي مرکزي ايالات متحده آمريکا) در بيانيه‌اي اعلام کرد: «سلامت و ايمني همه نيروها مهم‌ترين دغدغه همه مقام‌هاي وزارتخانه است و ما  بابت مراقبت‌هايي که توسط کارد پزشکي‌مان از اين نيروها به عمل آمده قدرداني مي‌کنيم».

در ادامه اين بيانيه آمده است: «در حالي که ارزيابي‌ها و درمان‌ها ادامه دارد، مشخص شده که شمار بيشتري از نيروهاي نظامي دچار جراحت‌هاي احتمالي هستند».

  در ادامه بيانيه سنت‌کام تأکيد شده است: «اين نظاميان - براي رعايت جوانب احتياط- براي انجام ارزيابي‌هاي بيشتر و دريافت درمان‌هاي ضروري به صورت سرپايي به لانداستول در آلمان منتقل شده‌اند».

واشنگتن‌پست نوشته سنت‌کام در اين بيانيه اشاره‌اي به وضعيت ۱۱ نيروي نظامي که پنتاگون جمعه گفت دچار آسيب ملايم مغزي شده و به آلمان و کويت منتقل شده‌اند، نکرده است. مقام‌هاي آمريکايي سه‌شنبه شب گفته‌اند اطلاعات بيشتري درباره وضعيت اين نظاميان در اختيار ندارند. 

پنهان‌کاري دولت آمريکا درباره تلفات نظاميان اين کشور در روزهاي گذشته به سوژه کاربران فضاي مجازي در آمريکا و تحليلگران و فعالان اين کشور تبديل شده است. 

«دونالد ترامپ»، «مارک اسپر»، وزير دفاع آمريکا و ساير مقام‌هاي دولت اين کشور بعد از حمله موشکي ايران به عين‌الاسد بارها مدعي شده بودند اين حمله هيچ تلفات يا زخمي نداشته است. 

با اين وجود، پايگاه «ديفنس‌وان» جمعه گذشته زخمي شدن دست‌کم ۱۱ نظامي آمريکا و انتقال آنها به مراکز پزشکي آمريکا در کويت و آلمان را تأييد کرد. گزارش‌هاي متعددي پيش از اين گفته‌اند ده‌ها نظامي آمريکا در اين حملات کشته شده‌اند. 

انتهاي پيام/ 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg