کد مطلب: 173816
اعترافات قطره‌چکاني آمريکا/ پنتاگون شمار تلفات انتقام موشکي ايران را افزايش داد
تاریخ انتشار : 1398/11/02 08:48:39
نمایش : 1372
دو هفته بعد از آنکه دولت آمريکا ادعا کرد هيچ نظامي اين کشور در جريان انتقام موشکي ايران آسيب نديده پنتاگون به زخمي شدن شمار زيادتري از اين نظاميان اعتراف کرده است.

به گزارش هفت چشمه،به نقل از فارس، وزارت دفاع آمريکا اعتراف کرده علاوه بر ۱۱ نظامي آمريکا که قبلاً اعلام شد در حمله موشکي ايران به «عين‌الاسد» زخمي شده‌‌اند نظاميان ديگري هم براي طي روند درمان به خارج از عراق منتقل شده‌اند. 

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته نزديک به دو هفته پس از آنکه «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا و مقام‌هاي وزارت دفاع اين کشور اعلام کردند هيچ‌کس [در حمله موشکي ايران به پايگاه عين‌الاسد] آسيب نديده پنتاگون گفته شمار بيشتري از نظاميان آمريکايي براي انجام درمان‌هاي پزشکي و معاينات به خارج از عراق منتقل شده‌اند. 

وزارت دفاع آمريکا، بعد از انکارها و تکذيب‌هاي اوليه روز جمعه بالاخره اعتراف کرد بعد از حمله موشکي ايران به پايگاه عين‌الاسد ۱۱ نظامي آمريکايي براي درمان به خارج از عراق منتقل شده‌اند. 

روز سه‌شنبه مقام‌هاي ارتش آمريکا از ارائه آمار درباره شمار نظامياني که تحت درمان هستند  خودداري کرده اما گفته‌اند «سربازان ديگري به مرکز منطقه‌اي لاندستول در آلمان منتقل شده‌اند.»

به نوشته واشنگتن‌پست، مقام‌هاي آمريکايي اين احتمال را که شمار اين زخمي‌ها در روزهاي آينده افزايش يابد را رد نکرده‌اند. 

سازمان تروريستي «سنت‌کام» (ستاد فرماندهي مرکزي ايالات متحده آمريکا) در بيانيه‌اي اعلام کرد: «سلامت و ايمني همه نيروها مهم‌ترين دغدغه همه مقام‌هاي وزارتخانه است و ما  بابت مراقبت‌هايي که توسط کارد پزشکي‌مان از اين نيروها به عمل آمده قدرداني مي‌کنيم.»

در ادامه اين بيانيه آمده است: «در حالي که ارزيابي‌ها و درمان‌ها ادامه دارند مشخص شده که شمار بيشتري از نيروهاي نظامي دچار جراحت‌هاي احتمالي هستند.»

  در ادامه بيانيه سنت‌کام تأکيد شده است: «اين نظاميان - براي رعايت جوانب احتياط- براي انجام ارزيابي‌هاي بيشتر و دريافت درمان‌هاي ضروري به صورت سرپايي به لنداشتول در آلمان منتقل شده‌اند.»

واشنگتن‌پست نوشته سنت‌کام در اين بيانيه اشاره‌اي به وضعيت ۱۱ نيروي نظامي که پنتاگون جمعه گفت دچار آسيب ملايم مغزي شده و به آلمان و کويت منتقل شده‌اند، نکرده است. مقام‌هاي آمريکايي سه‌شنبه شب گفته‌اند اطلاعات بيشتري درباره وضعيت اين نظاميان در اختيار ندارند. 

پنهان‌کاري دولت آمريکا درباره تلفات نظاميان اين کشور در روزهاي گذشته به سوژه کاربران فضاي مجازي در آمريکا و تحليلگران و فعالان اين کشور تبديل شده است. 

«دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا، «مارک اسپر»، وزير دفاع آمريکا و ساير مقام‌هاي دولت اين کشور بعد از حمله موشکي ايران به عين‌الاسد بارها مدعي شده بودند اين حمله هيچ تلفات يا زخمي نداشته است. 

با اين وجود، پايگاه «ديفنس‌وان» جمعه گذشته زخمي شدن دست‌کم ۱۱ نظامي آمريکا و انتقال آنها به مراکز پزشکي آمريکا در کويت و آلمان را تأييد کرد. گزارش‌هاي متعددي پيش از اين گفته‌اند ده‌ها نظامي آمريکا در اين حملات کشته شده‌اند. 

انتهاي پيام/ 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg