کد مطلب: 173757
ترفندهاي محافظت از چشم‌ها در برابر مانيتور
تاریخ انتشار : 1398/10/04 08:43:45
نمایش : 1452
با انجام روش‌هاي جالب عوارض استفاده از گوشي‌هاي هوشمند و رايانه را به حداقل برسانيد.

به گزارش  هفت چشمه، امروزه با پيشرفت تکنولوژي در جهان استفاده از تلفن‌هاي هوشمند و مانيتور‌ها وقت زيادي را از انسان مي‌گيرند و به نوبه خود باعث خستگي چشم‌ها مي‌شوند. بايد بدانيد که زل زدن طولاني مدت به صفحه  مانيتور مي‌تواند اختلالات بينايي زيادي را براي شما به ارمغان بياورد.

زل زدن به مانيتور

با توجه به مطالعات علمي گوناگون ۵۰ تا ۹۰ درصد افراد بعد از تماشاي صفحه مانيتور دچار خستگي، خارش، قرمزي و درد در ناحيه چشم مي‌شوند که اين علائم مي‌تواند با سردرد، درد‌هاي مغزي و کمر درد نيز همراه باشد.


راهکار محافظت از سلامتي در برابر مانيتور

استراحت چشم‌ها

با توجه به تماشاي طولاني مدت و زل زدن به صفحه مانيتور ممکن است عوامل خطرسازي در اين زمينه گريبانگير شما شود که براي جلوگيري از اختلالات بينايي و تاري ديد بهتر است هر نيم ساعت يک بار به مدت ۲ الي ۳ دقيقه نگاه خود را به اطراف متمرکز کنيد.

حرکات يوگا

يکي از موثر‌ترين روش‌ها براي استراحت چشم‌ها انجام تمرينات يوگاي چشم است. يوگاي چشم شامل مجموعه‌اي از حرکات آرام کننده‌ است که هر زمان از روز انجام آن توصيه مي‌شود. براي مثال خيره شدن بدون پلک زدن به يک شي به مدت ۲۰ ثانيه پس از يک ربع استفاده از مانيتور مي‌تواند تاثير فوق العاده‌اي در رفع خستگي چشم داشته باشد.

مرطوب کردن چشم‌ها

پس از مشاهده خستگي يا سوزش در چشم کافي است تنها براي مدت چند ثانيه با حرکات زيگزاگي به منظور افزايش رطوبت در کره چشمان خود، به اشياي اطرافتان نگاه کنيد.

خستگي چشم

پلک زدن سريع

براي جلوگيري از خستگي چشم بعد از تماشاي مانيتور پس از چند مرتبه پلک زدن، چشمان خود را به مدت ۲۰ ثانيه بسته نگه داريد و سپس با چشمان بسته به جهات بالا، پايين، چپ و راست نگاه کنيد و در همين حالت روي هر جهت ۵ ثانيه مکث کرده و سپس جهت نگاه را در حالي که هنوز چشم هايتان بسته است تغيير دهيد.

جلوگيري از خم شدن کمر در مقابل صفحه مانيتور

نشستن درست در مقابل صفحه نمايش مانيتور و قرار دادن آرنج روي ميز باعث جلوگيري از کج شدن مهره‌هاي ستون فقرات مي‌شود. براي اين کار بايد از صندلي و ميز مناسب استفاده کنيد تا ديد شما از بالا به مانيتور باشد چرا که از پايين نگاه کردن به صفحه نمايش مي‌تواند باعث بروز مشکلات فراواني براي سلامتي‌تان شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg