کد مطلب: 173743
افسرده‌ها شکلات تلخ بخورند
تاریخ انتشار : 1398/10/01 08:21:45
نمایش : 2146
يک متخصص تغذيه و رژيم درماني گفت: افرادي که دچار افسردگي شده اند، مي‌تواند با مصرف روزانه ۵ گرم شکلات تلخ به بهبود روند بيماري خود کمک کنند.

به گزارش هفت چشمه، محمدتقي انوشه، متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلينيک گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شکلات تلخ يک آنتي اکسيدان قوي است و سلامت سيستم قلبي عروقي را بهبود مي‌بخشد.

اين متخصص تغذيه و رژيم درماني افزود: مصرف متعادل شکلات تلخ به عنوان يک آنتي اکسيدان در رژيم غذايي روزانه مي‌تواند، مفيد باشد اما اين نکته را به ياد داشته باشند که نبايد در مصرف اين شکلات زياده روي کرد.



فوايد شکلات تلخ

انوشه تاکيد کرد: معمولا شکلات تلخي که درصدش بالاي ۷۰ باشد، حساسيت بدن به انسولين را افزايش داده و موجب کاهش احتمال ابتلا به ديابت در افراد مي‌شود.

اين متخصص تغذيه و رژيم درماني افزود: شکلات تلخ حاوي يک سري فلاونوئيد‌هايي است که افراد با مصرف روزانه آن مي‌توانند به تنظيم عملکرد سيستم قلب و عروق و بهبود عملکرد رگ‌ها و مويرگ‌ها کمک کند که اين باعث تسريع خونرساني به سلول‌هاي بدن و مغز مي شود.

انوشه بيان کرد: افرادي که دچار افسردگي شده اند، مي‌تواند با مصرف روزانه ۵ گرم شکلات تلخ به بهبود روند بيماري خود کمک کنند.  باتوجه به اثر آنتي اکسيداني و ضد التهابي که دارد، مي‌تواند با پيري زود رس سلول‌هاي بدن مقابله کند.

کاهش قند خون با شکلات تلخ

او گفت: مصرف زياد شکلات تلخ باعث اضطراب، عصبانيت، يبوست مي‌شود. توصيه مي‌شود افرادي که مشکلات گوارشي، آلرژي و بي خوابي دارند و يا اسيد اوريک خونشان بالاست؛ از مصرف اين شکلات خودداري کنند.

انتهاي پيام/

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg