کد مطلب: 173708
دانستني‌هاي پزشکي؛
خواص شگفت‌انگيز بادام هندي/ مصرف بي‌رويه کرفس چه بلايي سرتان مي‌آورد؟
تاریخ انتشار : 1398/09/16 12:56:17
نمایش : 1524
در اين بسته دانستني‌هاي پزشکي درباره فوايد بادام هندي و باميه بر سلامت بدن و اثرات ناگوار شب‌کاري خواهيم گفت.

به گزارش هفت چشمه؛  در اين گزارش جديدترين دانستني‌هاي روز پزشکي که هر روز با آن سر و کار داريد را دنبال مي‌کنيم.

هرآنچه از پرکاري مثانه بايد بدانيد

اگر دفعات ادرار در طي روز بيش از ۸ بار و در طول شب بيش از  ۲ بار باشد، فرد دچار بيش فعالي يا پرکاري مثانه شده است.  پرکاري مثانه در زنان نسبت به مردان شايع است. بيش فعالي مثانه معمولا يک نشانه تنها نيست، بدين معنا که اين بيماري اکثرا با يک عارضه جدي‌تر همراه است. تکرر بيش از حد ادرار و احساس دفع ناگهاني ادرار و بي اختياري ادراري اورژانسي مي‌تواند ناشي از پرکاري مثانه باشد. مثانه بيش فعال يک بيماري آزار دهنده‌اي است که کيفيت زندگي اجتماعي بيماران را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

پرکاري مثانه

کمبود هورمون استروژن لايه‌هاي کف لگن را نازک کرده و مثانه ضعيف شده و بيش فعالي رخ مي‌دهد. همچنين مرداني بيش از ۵۰ سال که درگير بزرگي پروستات هستند نيز در معرض خطر اين عارضه قرار دارند. مشکلات ديگري چون ديابت، با تاثيراتي که روي حجم ادرار و عصب مثانه مي‌گذارد، فرد را مستعد بيش فعالي مثانه مي‌کند. مثانه‌هاي پرکار به دنبال صدمه به نخاع يا بيماري‌هاي سيستم عصبي مانند ام اس، تومورهاي سيستم عصبي، جراحي‌ها بر روي سيستم عصبي و در برخي بيماري‌ها مانند ديابت هم ديده مي‌شود.

در برخي افراد، موادغذايي کافئين‌دار، پر ادويه، اسيدي و نوشيدني‌ها علائم را تشديد خواهد کرد، بنابراين محدوديت‌هاي غذايي ممکن است سبب بهبود علائم شود. تغيير سبک زندگي، انجام تمرين‌هاي مناسب، شيوه زندگي فعال و سالم همراه با اجتناب از نوشيدن مايعات و کنار گذاشتن سيگار و دخانيات از ابتلا به اين عارضه جلوگيري خواهد کرد.

بادام هندي و اثرات مفيد آن

با خوردن بادام هندي  پوستتان  درخشندگي پيدا خواهد کرد. زيرا  بادام  هندي منبع مس و آنتي اکسيدان است و با خوردن آن افراد کمتر دچار بيماري هاي مختلفي خواهند شد. اين آجيل در رشد مو بسيار مفيد خواهد بود، زيرا داراي زينک است. بادام هندي به استحکام استخوان و بينايي افراد کمک خواهد کرد .

بادام هندي
بادام هندي سرشار از لوتئين و زئاگزانتين است؛ آنتي اکسيدان‌هايي که براي حفظ سلامت چشم خيلي مهم هستند. به دليل منيزيم موجود در اين نوع بادام، براي رفع سردردهاي ميگرني، توصيه مي‌شود. با خوردن بادام هندي دندان هاي سالمي خواهيد داشت.  يکي از عناصر مفيد بادام هندي آناکارديک اسيد است؛  اين اسيد مي‌تواند  باکتري‌هايي که باعث پوسيدگي دندان مي شود را  نابود کند. البته بادام هندي را نبايد روزانه بيشتر از ۵ عدد مصرف کرد.

عوارض کرفس

کرفس با توجه به خواص و فوايد زيادي که دارد اگر بي رويه مصرف شود زمينه ساز بروز بسياري از بيماري‌هاي خطرناک در بدن خواهد شد.  استفاده از رژيم‌هاي غلط کرفس، عوارضي مانند: گود رفتن زير چشم ها، لاغر شدن صورت، بالا رفتن چربي خون، عصبي شدن، زود رنج شدن، کم شدن آب زير پوست را  در پي دارد.

کرفس

استفاده روزانه از آب کرفس به هيچ عنوان به افراد توصيه نمي‌شود چرا که کرفس از سبزي‌هايي است که (اگزالات) فراواني دارد و تجمع اگزالات در بدن، به خصوص در افرادي که کليه و مثانه سنگ ساز دارند، مي‌تواند باعث به وجود آمدن يا بزرگ‌تر شدن سنگ‌هاي اگزالاته شود. دريافت بيش از اندازه اگزالات عاملي مهم در از بين رفتن عناصر ۲ ظرفيتي مانند کلسيم، روي، فسفر، منيزيم و منگنز بوده که براي بدن بسيار ضروري هستند و کمبود آن‌ها نيز بسيار خطرناک است. افرادي که مبتلا به صرع هستند نبايد کرفس مصرف کنند. افرادي که دچار اسهال هستند بايد از خوردن کرفس خودداري کنند. مصرف کرفس و تخم کرفس براي زنان باردار نيز توصيه نشده است و موجب سقط جنين خواهد شد. حتي ممکن است منجر به صرع کودک شود.


بيشتر بدانيد: معجوني طبيعي براي درمان سرفه


خودرن باميه براي ديابتي‌ها واجب است

 فيبر موجود در باميه خورشتي باعث بهبود حساسيت به انسولين مي‌شود و مي تواند قند خون را کاهش دهد. آنتي اکسيدان‌ها و فيبر موجود در باميه باعث کاهش کلسترول خون در افراد ديابتي مي‌شود.

گياه باميه مي‌تواند سطح قند خون افراد را کاهش داده و مشکلات ديابت را بهبود ببخشد. باميه حساسيت به انسولين را بهبود مي‌بخشد و با افزايش توليد انسولين در پانکراس باعث کاهش قند خون و درمان ديابت خواهد شد. افراد مبتلا به ديابت مي‌توانند حتي از نوشيدني هاي  باميه نيز استفاده کنند. باميه حاوي فولات است که مواد مغذي آن براي زنان باردار مفيد خواهد بود. زنان در دوران بارداري مي‌توانند از باميه مصرف کنند، زيرا  از سقط جنين و زايمان زودرس پيشگيري خواهد کرد. باميه سبز حاوي مقادير بالايي آنتي اکسيدان و ويتامين C است که باعث تقويت سيستم ايمني بدن شده و به پيشگيري و درمان سرماخوردگي هم کمک خواهد کرد. علاوه بر اين ويتامين C موجود در باميه به پاکسازي ريه‌ها کمک کرده و علائم آسم و حملات آن را کاهش مي‌دهد.

باميه

شب کاري  چه عوارضي مي تواند داشته باشد؟

برخي افراد  شب و روز بيدارند و کار مي کنند، اما اين افراد نمي دانند که بيدارماندن طولاني مدت در طول شب به سلامتي آسيب مي زند. بعضي از مشاغل نياز به بيدار ماندن در طول شب دارد، اما اين تغيير الگوي خواب بايدها و نبايدهايي خو اهد داشت.

شب‌كارها معمولا در معرض ابتلا به بيماري‌هاي جسمي و روحي قرار مي گيرند. شب‌ بيداري و روز خوابي سبکي از زندگي است كه موجب  تخريب عصب مغز و باعث ايجاد حالت اضطراب و افسردگي خواهد شد. اين حالت، فرد را مستعد ابتلا به بيماري‌هاي جسمي مي‌كند، بروز افسردگي نيز مي‌تواند سيستم ايمني بدن را دچار اختلال كند.

شب کاري

تغيير الگوي خواب، تغيير خلق، تحريك‌پذيري، عصبانيت، مشكل در تعامل با محيط، فراموشي، اختلال هوشياري و ايجاد مشكلات جسمي مانند دردهاي مبهم گوارشي و عضلاني، مشكلات هورموني، حالت كوفتگي، سرگيجه و بروز برخي از درد‌هاي عصبي مانند سردرد هم با اين تغيير الگوي خواب افزايش مي‌يابد. از اين رو شيفت‌هاي شب‌كاري، بايد متفاوت و دوره‌‌اي باشند و فرد خواب كافي داشته باشد. برخي افراد شب‌كار به علت گرفتاري روزمره، به جاي استراحت كافي در روز و تجديد قوا، بخشي از روز را هم سركار مي‌روند که اين كار باعث فرسودگي رواني و جسمي در آنها مي‌شود.

شب‌كارها بايد خواب خوبي در طول روز داشته باشند و حداقل شش تا هشت ساعت بخوابند. اتاق خوابشان پرده ضخيم داشته باشد تا نور درون اتاق نتابد. در و پنجره اتاق را ببندند و شرايط خواب مانند شب‌ باشد. بعد از بيدار شدن هم براي جلوگيري از خمودگي و حالت خواب‌آلودگي، به فعاليت لذت بخشي مثل ورزش و نگهداري از گياهان بپردازند.


منبع :باشگاه خبرنگاران
انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg