کد مطلب: 173707
دانا گزارش مي دهد؛
چهره هاي جنجالي که براي انتخابات يازدهم مجلس ثبت نام کردند؛ از داماد روحاني تا نماينده پرحاشيه سراوان +تصاوير
تاریخ انتشار : 1398/09/16 12:52:59
نمایش : 965
در زمان ثبت نام انتخابات مجلس يازدهم شوراي اسلامي شاهد حضور افرادي بوديم که پيشتر عملکرد و رفتار جنجالي داشته اند و همين موضوع سبب واکنش افکارعمومي نسبت به ثبت نام آنها براي کانديداتوري در مجلس آتي شد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با ثبت نام داوطلبان کانديداتوري به طور جدي آغاز شد. ساختمان وزارت کشور شاهد حضور بسياري از افرادي بود که براي کانديداتوري ثبت نام کردند و هر کدام اهدافي را براي خود در جهت حضور در انتخابات ترسيم و بازگو کردند.

اما در اين ميان شاهد حضور چهره‌هايي بوديم که پيشتر حضور جنجالي در فضاي سياسي و رسانه‌اي داشته‌اند. افرادي که با ثبت نامشان در انتخابات مجلس يازدهم مورد توجه افکار عمومي قرار گرفتند و به علت اينکه عملکرد و رفتاري جنجالي از خود نشان داده بودند يا منتسب به افرادي خاص بوند با واکنش هاي مختلف مردم روبرو شده اند. 
 
در ادامه به برخي از اين افراد اشاره مي کنيم:
 
نماينده اي که استعفا داد ثبت نام کرد
 
«محمود صادقي» نماينده جنجالي فراکسيون اميد که اخيرا موضوع استعفايش از مجلس دهم مطرح شده بود، در ساختمان وزارت کشور حضور يافت و براي کانديداتوري مجلس آتي ثبت نام کرد. همين موضوع به شدت مورد انتقاد افکارعمومي قرار گرفت که اين نماينده که علمکردي جنجالي در مجلس دهم داشته و حالا بلاتکليف در استعفا و ماندن در اين مجلس است چطور براي مجلس آينده ثبت نام کرده است!
 
«عبدالله گنجي»، مدير مسئول روزنامه جوان و از مدرسين دانشگاه علامه طباطبايي در دانشکده علوم سياسي است و در يادداشتي که در کانال شخصي خود در تلگرام دارد، به خبر استعفاي محمود صادقي نماينده مجلس واکنش نشان داد و نوشت: طرف در يک دستش استعفا از نمايندگي مجلس با آن هياهو است در دست ديگرش فرم ثبت نام مجلس بعدي است. واقعا  مردم و حاکميت را چي فرض مي کنند؟ مجلس اگر بي اختيار است و در راس امور نيست که دهم با يازدهم فرقي نمي کند.»
 
 
داماد روحاني با شال سفيد آمد
 
«کامبيز مهدي‌زاده» داماد رئيس جمهور به همراه همسر خويش براي ثبت‌نام در يازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي وارد محوطه فرمانداري تبريز شد. او در ابتدا در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار کرد: «خود آقاي رئيس جمهور به پشتوانه مردم عزيز در انتخابات شرکت کردند و من نيز به پشتيباني مردم آذربايجان به حمايت از جوانان در اين انتخابات شرکت خواهم کرد.»
 
 
تازه داماد روحاني پس از حکم انتصاب به يکي از معاونت هاي وزارت صنعت شناخته شد. اما فشار افکارعمومي منجر به استعفاي اجباري وي از اين پست شد. جالب اينجاست که داماد روحاني در متن استعفاي خود اعلام کرد که از دنياي سياست خداحافظي کرده است.  حالا فردي که با فشار افکارعمومي استعفا داده  مي خواهد خود را از حوزه انتخابيه شهر تبريز در معرض راي مردم اين شهر قرار دهد. شعار کامبيز مهدي زاده مقابله با فساد است.
 
 
نماينده جنجالي سراوان هم ثبت نام کرد
 
«محمد باسط درازهي» يکي از نمايندگاني بود که در مجلس دهم جنجال ساز شد. حضور وي براي ثبت نام در رقابت مجلس دهم هم با واکنش افکارعمومي مواجه شد.
 
 
در ۲۶ آذرماه سال ۹۷ ويدئويي از محمد باسط درازهي، در فضاي مجازي منتشر شد که در آن ويدئو اين نماينده مجلس درخواستي خارج از ضوابط اداري از کارمند گمرک دارد اما کارمند در برابر خواسته وي مقاومت مي‌کند، اين نماينده مجلس در واکنش، با کلماتي زشت و لحني توهين‌آميز به اين کارمند پاسخ مي‌دهد. در ادامه کارمند اداره گمرک، اين نماينده مجلس را به مراجعه کنندگان معرفي مي‌کند که يکي از مراجعان که کاپشن مشکي پوشيده بود نيز با عصبانيت محمد باسط درازهي را از محل وقوع اين اتفاق بيرون مي‌اندازد.انتشار اين فيلم در فضاي مجازي بازتاب زيادي داشت و انتقادات بسياري را متوجه اين نماينده مجلس کرد.
 
نمايندگان سلفي بگير هم ثبت نام کردند
 
درمردادماه سال 1396رفتار عجيب و تاسف بار نمايندگان ليست اميد مجلس در مراسم تحليف رئيس جمهور براي گرفتن عکس سلفي با  «فدريکا موگريني» مسئول سابق سياست خارجي اتحاديه اروپا، آنهم از سوي اعضاي فراکسيوني که مدعي بود به ديپلماسي آشنا است، بسيار جنجالي شد. اين موضوع حتي بازتابي در رسانه هاي خارجي داشت و افکارعمومي به شدت با اين رفتار نمايندگان برخورد کرد و آنرا مايه حقارت مجلس و دور از شان نمايندگان ملت ايران توصيف کردند، موضوعي که به «سلفي حقارت» معروف شد. 
 
 
حالا برخي ازاين نمايندگان در محل ثبت نام داوطلبين انتخابات مجلس آينده ديده شده اند. از جمله اين افراد «احمد مازني» نماينده روحاني اصلاح طلب بود که براي ثبت نام اقدام کرده است. 
 
فعالان فتنه سال 88 هم ثبت نام کردند
 
افکارعمومي در فضاي مجازي از ثبت نام دوتن از فعالان فتنه که مديريت شهري تهران نيز آنها را به خدمت گرفته، خبر دادند. «امير آريا زند» و ـ«حسين نقاشي» از جمله همين افراد هستند.
 
14 اسفندماه سال 1397، امير آريا زند به دستور «پيروز حناچي» شهردار تهران و با حکم يگانه معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران به سرپرستي شرکت برج ميلاد منصوب شد. امير آريا زند، يکي از دوستان بسيار صميمي و رفيق شفيق «کاوه مدني» جاسوس محيط زيست و بازداشتي فتنه 88 است.
 
 
 البته وي با فشار افکارعمومي استعفا داد. هرچند که برخي از انتصاب وي در سمتي جديد در شهرداري تهران خبر داده اند. امير آريازند از بازداشتي‌هاي فتنه ۸۸ و عضو حزب منحله مشارکت است که سال ۹۲ بعد از نامه ۵۵ زنداني امنيتي در ايران، همراه با ۴۶۵ نفر از فعالان سياسي در نامه‌اي به اوباما نوشتند "در حالي که هدف تحريها تغيير برنامه اتمي ايران اعلام شده، با اين حال در هشت سال گذشته برنامه هسته‌اي ايران متوقف نشده و تنها امکان معيشت مردم عادي است که به محاق رفته است".
 
حسين نقاشي که با آريا زند در ستاد انتخابات ديده مي شود نيز يکي اصلاح طلبان حاشيه دار است. در مهرماه سال 94 شوراي شهر تهران حسين نقاشي را به عنوان مديرروابط عمومي شورا انتخاب کرد. در کارنامه فعاليت سياسي نقاشي سخنان شاذ سياسي زيادي موجود است. 
 
وي در يکي از اظهارنظرها بيان مي‌کند: « بسيج دانشجويي بايد از حوادث ۱۸ تير و ۸۸ تبري بجويد.»
 
نقاشي همچنين با حمله به نظارت استصوابي شوراي نگهبان آنرا مغاير قانون اساسي مي‌خواند و اين نظارت را نادرست اعلام مي‌کند.
 
انصراف پسر نوبخت قبل از بررسي صلاحيت
 
«توحيد نوبخت»، فرزند رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور براي حضور در يازدهمين دوره انتخابات مجلس از وزارت کشور در حوزه انتخابيه رشت (استان گيلان) ثبت نام کرد.
 
البته فرزند نوبخت طي نامه‌اي انصراف خود را از نامزدي نمايندگي مردم رشت، اعلام کرد. برخي علت اين کناره گيري زودهنگام را فشار افکارعمومي و پيش بيني ضعيف پايگاه راي وي عنوان کرده اند.
 
نوبخت از جمله دولتمرداني است که انتقادات بسياري به عملکرد وي وجود دارد. 
 
استدلال عجيب و غريب فعال اصلاح طلب
 
«علي شکوري راد» دبير کل حزب اصلاح طلب اتحاد ملت نيز از جمله داوطلباني بود که ثبت نام کرد.  وي در زمان ثبت نام مصاحبه اي داشته که حالا در فضاي مجازي جنجال برانگيز شده است. اين فعال اصلاح طلب درباره اين سوال که اصلاحات با عملکرد اين جريان سياسي در مجلس و شوراي شهر و همچنين حمايت از دولت با ريزش آرا مواجه شده است، بيان مي کنند: « اصلاحات در اعتراضات اخير دچار ريزش راي‌ نشد. زيرا اعتراضات در مناطق مرفه نشين که پايگاه راي اين جريان سياسي است کمتر صورت گرفته و از اين رو اصلاح طلبان اميدوار به راي متمولان هستند.» 
 
 
شکوري‌راد نقش عمده‌اي در حمايت از فتنه سبز و همچنين در مجلس ششم شوراي اسلامي تحرکات سياسي خاصي داشته است و حالا سعي دارد در مجلس يازدهم هم به عنوان نماينده حضور داشته باشد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg