کد مطلب: 173632
محيط زيست چهارمحال و بختياري با پاکسازي حاشيه تالاب ها به استقبال پرندگان مهاجر رفت
تاریخ انتشار : 1398/07/21 10:10:06
نمایش : 1140
در آستانه کوچ زمستانه پرندگان مهاجر، به همت حفاظت محيط زيست، سازمان هاي مردم نهاد و جوامع محلي طبيعت حاشيه تالاب بين المللي چغاخور در شهرستان بروجن پاکسازي شد.
به گزارش هفت چشمه به نقل از  جهانبين نيوز؛ شهرام احمدي مدير کل محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: طبيعت تالاب بين المللي چغاخور شهرستان بروجن که زيستگاه پرندگان مهاجر است، با حضور کارشناسان و محيط بانان حفاظت محيط زيست، جوامع محلي و سازمان‌هاي مردم نهاد شهرستان بروجن و با همکاري انجمن‌هاي زيست محيطي جمعيت سبز بروجن و رفتگران طبيعت اصفهان از زباله پاکسازي شد.

احمدي افزود: در حرکتي خود جوش از طرف انجمن رفتگران طبيعت اصفهان با اعلام فراخوان عمومي حاشيه آبي و اطراف ضلع شمالي تالاب چغاخور از سمت تونل چغاخور به سمت سه راهه زوردگان پاکسازي و زباله هاي پراکنده شده در محيطهاي آبي نيز توسط مأموران يگان حفاظت که ملبس به لباس تالابي بودند، جمع آوري شد.

وي اظهار داشت: اين برنامه هرساله با کوچ پرندگان مهاجر در تالاب بين المللي چغاخور برگزار مي‌شود چرا که با آغاز فصل سرما شاهد حضور چشمگير پرندگان به اين تالاب هستيم و اين امر از آسيب رساندن احتمالي به پرندگان جلوگيري مي‌کند.

اين مقام مسئول عنوان کرد: اين استان هرساله از اواخر مهرماه پذيراي پرندگان مهاجر در تالاب‌‌ها است.

احمدي در پايان تصريح کرد: هم اکنون دسته‌هاي کوچک از کاکائي‌ها، لک‌لک‌ها، حواصيل‌ها، اگرتها و اردک‌ها در حال فرود آمدن در تالاب‌هاي استان هستند و از اواسط آبان‌ماه حضور پرندگان مهاجر در اين تالاب‌ها به اوج خود مي‌رسد و تا قبل از يخ زدگي آب تالاب‌ها در اين استان حضور دارند.

تالاب بين المللي چغاخور با مساحت دو هزار و 430 هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسير جاده شهرکرد به خوزستان، در نزديکي شهر بلداجي شهرستان بروجن و ۶۵ کيلومتري شهرکرد مرکز چهارمحال و بختياري قرار دارد.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg