کد مطلب: 173593
جهانبين نيوز گزارش مي‌دهد
فضاي مجازي پوشش زنان ايراني را به يغما برد/جولان مانتوهاي جلوباز و حرير در خيابان‌ها
تاریخ انتشار : 1398/06/26 09:28:09
نمایش : 1621
معضلي به نام مانتوهايي از جنس شيشه و حرير که بر جان پوشش بانوي ايراني و فرهنگ اصيل ايراني افتاده است؛ توليداتي که از شکل پوشش ايراني-اسلامي خارج شده و به سمت الگوهاي غربي سوق پيدا کرده و توانسته بر تن بانوي ايراني نمايان شود، انتقادات بسياري را درپي داشته است.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ معضلي به نام مانتوهايي از جنس شيشه و حرير که بر جان پوشش بانوي ايراني و فرهنگ اصيل ايراني افتاده است؛ توليداتي که از شکل پوشش ايراني-اسلامي خارج شده و به سمت الگوهاي غربي سوق پيدا کرده و توانسته بر تن بانوي ايراني نمايان شود.

موضوعي که انتقاد بسياري از اهالي فرهنگ ايراني و اسلامي را در پي داشته و علاوه بر حوزه فرهنگ، اهالي حوزه توليدات ملي و پوشاک ايراني را هم به اين موضوع حساس کرده است.

اگر سري به مانتوفروشي‌هاي سطح شهر بزنيم شاهد فروش مانتوهاي جلوباز و حرير آن هم بدون هيچ نظارتي هستيم که متاسفانه در اين ميان هيچ ارگاني هم مسئوليت جمع‌آوري آن‌ها را بر عهده نمي‌گيرد.

تبليغات گسترده در فضاي مجازي عامل مهم گرايش به سمت مانتوهاي جلوباز

يکي از فروشندگان مانتو شهرستان فارسان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: درخواست براي مانتوي  جلو باز نسبت به قبل بيشتر شده است و اين موضوع  باعث شده تا توليدکنندگان و کسبه بازار به فروش انواع مانتوهاي جلو باز و آستين کوتاه سوق يابند.

وي رواج اين نوع پوشش در بين بانوان را به فضاي مجازي و تبليغات گسترده داخلي و خارجي دانست و بيان داشت: مانتوهاي جلو باز و آستين کوتاه و شلوارهاي پاچه کوتاه هيچ ربطي به فرهنگ ما ندارند و همه نشأت گرفته از فرهنگ غربي هستند.

اين فروشنده فارساني بيان داشت: پيدا کردن مانتوي مناسب براي خانم‌هاي محجبه و بانواني که حتي چادري نيستند اما به دنبال مانتويي با پوشش مناسب هستند مشکل شده و برخي بالاجبار تن به انتخاب مانتوهاي جلوباز مي‌دهند زيرا پيدا کردن لباس مناسب براي آن‌ها سخت يا غيرممکن است.

وي خاطرنشان کرد: اگر اين بانوان بخواهند به دنبال دوخت و دوز مانتوي مناسب بروند، بايد براي دوخت يک مانتو به اندازه سه يا چهار مانتوي جلوباز هزينه کنند.

اين فروشنده مانتو در فارسان عنوان داشت: تا همين دو سال قبل خانم‌ها در مقابل خريد مانتوي جلوباز مقاومت مي‌کردند و به ندرت کسي حاضر به خريد مانتوي جلوباز با وضعيت فعلي بود، اما اين روزها از هر سه مشتري که خريد مي‌کند دو نفر آنها مانتوي جلوباز را انتخاب مي‌کنند، چون همه مي‌پوشند.

مسئولان فرهنگي درمقابل ترفندهاي دشمنان هوشيار باشند

حجت الاسلام محسن ملک پور امام جمعه شهر فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛ با اشاره به پوشش نامناسب برخي از زنان و دختران در خيابان‌ها گفت: دشمن همه امکانات فرهنگي و هنري خود را براي ضربه زدن به نظام اسلامي به کار گرفته است.

وي افزود: مسئولين بايد در مقابل کارکردهاي دشمن برنامه داشته باشند؛ اما متأسفانه گاهي مسئولين فرهنگي کشور ما خوابند.

امام جمعه فارسان عنوان کرد: امروز شاهد پوشش‌هاي نامناسب همچون مانتوهاي جلوباز، شلوارهاي پاچه کوتاه يا جوراب‌هايي که فقط کف و سرانگشتان را مي‌پوشد در  بين خانم‌هاي جامعه و بعضا در خانواده‌هاي متدين هستيم که نشان از نفوذ دشمن در تغيير سبک زندگي اسلامي است.

توليدکنندگان پوشاک در ترويج بدحجابي دخيل هستند

در ادامه مسئول جامعه زنان ناحيه مقاومت بسيج فارسان اظهار کرد: در راستاي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب برنامه‌هاي زيادي در سبک زندگي اسلامي و عفاف و حجاب برگزار شده و در آينده نيز برگزار مي‌شود.

اسدي در ادامه درخصوص بدحجابي و پوشش نامناسب تصريح کرد: برخي از بدحجابي‌ها به باور‌هاي افراد برمي‌گردد که اگر باور ديني قوي باشد چنين رفتاري را در بيرون از منزل نخواهند داشت.

وي يادآور شد: در شهرستان فارسان بانوان باحجاب نيز کم نداريم که زياد در معرض ديد نيستند، بنابراين بانوان باحجاب نيز بايد در مناسبت‌هاي مختلف در جامعه حضور داشته و با حجاب خود زيبندگي را با پوشش مناسب را به القا کنند.

اسدي تاکيد کرد: طراحان لباس بايد در طراحي پوشاک به نحوي عمل کنند که اگر کسي چادر نيز سرنکرد، پوشش کامل داشته باشد نه اينکه مانتو‌هاي بدون دکمه که خود اصل بد حجابي است را توليد کنند.

وي توليدکنندگان پوشاک را نيز در ترويج بدحجابي دخيل دانست و گفت: يکي از ارگان هاي که در بحث بدحجابي مسئول مي باشد توليدکنندگان پوشاک هستند که ما درخواسست مي کنيم فقط به صورت سلبي برخورد نکند بلکه تذکرات لازم را بدهند از باب امر به معروف و نهي از  منکر

به گزارش جهانبين نيوز؛ مهم‌ترين عامل در بروز بدحجابي در جامعه توليدکنندگان و طراحان لباسي هستند که بدون در نظر گرفتن فرهنگ ايراني-اسلامي و تنها با الگوبرداري از مدل‌هاي غربي اقدام به طراحي و توليد پوشاک مي‌کنند، اما در اين بين نبايد از نقش تاثيرگذار نظارت بر طراحي و توليد لباس نيز غافل شد، اگر نظارت کافي بر لباس‌هاي طراحي شده وجود داشته باشد ديگر نظاره‌گر بانوان با لباس‌هاي نامناسب نخواهيم بود.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg