کد مطلب: 173533
۷ تکنيک کم هزينه براي داشتن ذهني جوان و شاداب
تاریخ انتشار : 1398/05/05 10:45:59
نمایش : 1688
تکنيک‌هاي ساده و کم هزينه‌اي براي داشتن ذهني شاداب و جوان وجود دارد که در ادامه مهمترين اين تکنيک‌ها را مرور مي‌کنيم.

به گزارش هفت چشمه به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، حفظ سلامت ذهن و بهبود کارايي آن موضوعي است که اغلب افراد براي دستيابي به آن تلاش مي‌کنند و گاه روش‌هاي پيچيده و هزينه‌هاي سرسام آوري براي اين موضوع در نظز گرفته مي‌شوند،  هرچند مي‌توان با تغيير در سبک زندگي و به آساني به سلامت و جواني ذهن کمک کرد که در ادامه برخي از اين راهکار‌ها را مرور مي‌کنيم.

۷ تکنيک براي داشتن ذهني جوان و شاداب

گوش دادن به موسيقي

زماني که شما به موسيقي مورد علاقه خود گوش مي‌دهيد، ذهن شما شاداب مي‌شود و اين موضوع نه تنها به بهبود وضعيت روحي شما کمک مي‌کند بلکه حافظه شما هم تقويت مي‌شود.

يک دليلي که بين رياضي و پخش موزيک ارتباط برقرار مي‌کند، به دليل تأثير مثبت موسيقي بر عملکرد ذهن است؛ مغز بايد کار کند تا ساختار آن تقويت شود؛ زماني که موسيقي گوش مي‌کنيد، ذهن شما آماده فعاليت مي‌شود.

۷ تکنيک براي داشتن ذهني جوان و شاداب

دورهمي با دوستان

شناخت افراد جديد باعث افزايش عملکرد مغز مي‌شود؛ عملکردي که از طريق حل جدول کلمات متقاطع يا درست کردن پازل هم حاصل مي‌شود؛ اين مهارت‌هاي ذهني حافظه کوتاه مدت را تقويت کرده و به تمرکز حواس کمک مي‌کند.

حضور در جمع‌هاي دوستانه و شنيدن نظرات ديگران درباره مسائل مختلف هم از جمله راهکار‌هايي است که مي‌تواند عملکرد ذهني شما را ارتقاء دهد.

۷ تکنيک براي داشتن ذهني جوان و شاداب

زياد بخنديد

استرس موجب ترشح هورمون کوتيزول مي‌شود که اين شرايط باعث اختلال در فکر کردن است، همچنين استرس زياد ميزان يادگيري و حافظه افراد را دچار اختلال مي‌کند؛ يک راهکار ساده براي حفاظت از مغز خنديدن است چرا که سطح کوتيزول بدن را کاهش مي‌دهد.

۷ تکنيک براي داشتن ذهني جوان و شاداب


بيشتر بخوانيد: اکسير جواني در چيست؟ + مواد غذايي مناسب سلامت


طبيعت گردي کنيد

طبيعت در کاهش استرس نقش بسزايي دارد؛ زماني که شما به دامان طبيعت مي‌رويد، ذهن استراحت مي‌کند و از مشغله‌هاي روزانه دور مي‌شود بنابراين تمرکز شما افزايش مي‌يابد و بهتر مي‌توانيد در شرايط مختلف تصميم‌گيري کنيد.

۷ تکنيک براي داشتن ذهني جوان و شاداب

کار‌هاي جديد بياموزيد

زماني که شما يک مهارت جديد ياد مي‌گيريد، ساختار ذهني شما براي درک مطالب فعال مي‌شود. ممکن است در مهارت آموزي ممکن است به نوشتن خلاقانه يا فراگيري سرگرمي جديدي مشغول باشيد که ابتدا انجام اين کار‌ها برايتان سخت است، اما به تدريج ذهن شما درگير مي‌شود و همين عامل موجب بهبود عملکرد مغز خواهد شد.

۷ تکنيک براي داشتن ذهني جوان و شاداب

استراحت کافي داشته باشيد

زماني که خواب کافي نداشته باشيد، در انجام ساده‌ترين وظايف روزانه هم دچار مشکل مي‌شويد و تمرکز کردن برايتان دشوار است؛ براي آنکه سرحال باشيد، حداقل بايد ۷ تا ۹ ساعت در يک شبانه روز استراحت کنيد.

به تناسب اندامتان اهميت دهيد

دريافت کالري اضافي علاوه بر چاقي بدن مي‌تواند عاملي براي تضعيف براي حافظه باشد البته اين موضوع هنوز به وضوح مشخص نشده است؛ تغييرات جزئي در بدن مانند حفظ سلامت اندام و داشتن تحرک کافي و توجه به رژيم غذايي، ذهنتان را سالم و جوان نگه مي‌دارد.

۷ تکنيک براي داشتن ذهني جوان و شاداب

انتهاي پيام/

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg