کد مطلب: 173486
جهانبين نيوز گزارش مي دهد/
سيزده کيلومتر در آغوش مرگ!/ قتل‌گاهي به نام جاده!/ وعده تکميل چهار خطه شهرکرد -بروجن در هفته دولت
تاریخ انتشار : 1398/03/28 11:29:28
نمایش : 1320
چهارخطه شهرکرد-بروجن از طريق شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور و با اعتبارات ملي از تاريخ ۲۵ تير ۹۴ با طول 60 کيلومتر آغاز شدو بنا به وعده مسئولين قرار بود اين چهارخطه تا تيرماه سال ۹۶ به بهره‌برداري برسد ولي با وجود آن وعده ها و گذشت چهار سال هنوز اين پروژه به بهره‌برداري نرسيده است.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ جاده شهرکرد-بروجن يکي از محورهاي اصلي استان چهارمحال و بختياري به حساب مي‌آيد که بخش عظيمي از ناوگان حمل و نقل سنگين و ترانزيت کشور از اين مسير عبور مي‌کند.

چهارخطه شهرکرد-بروجن از طريق شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور و با اعتبارات ملي از تاريخ ۲۵ تير ۹۴ با طول 60 کيلومتر آغاز شد در حال اجراست .

 تيرماه سال ۹۵ بود که معاون عمراني استاندار چهارمحال و بختياري در بازديد از پروژه همسطح‌سازي شهر سفيددشت، به مردم وعده داد اين چهارخطه تا تيرماه سال ۹۶ به بهره‌برداري خواهد رسيد ولي با وجود آن وعده ها هنوز اين پروژه به بهره‌برداري نرسيده است.
 

بزرگترين مشکل انجام اين پروژه آزادسازي حريم راه مي باشد  و تا کنون  حدودا سه سال زمان صرف عمليات اجرايي اين پروژه شده است و هدف از بازگشايي اين محور رفع نقاط حادثه‌خيز و تسريع در ايمني سفر است.

براي تکميل و اجراي اين پروژه ۱۱ کيلومتر زمين براي تکميل باند دوم مسير شهرکرد به بروجن نياز است  که اين مقدار زمين مربوط به آزاد سازي مسير در حد فاصل شهر سفيد دشت تا فرادنبه مي باشد و شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور جهت تملک و آزاد سازي اين زمين ها با کشاورزان منطقه با مشکلاتي روبرو شده است.


محور شهرکرد -بروجن قتل گاهي است که ساليانه جان بسياري را مي گيرد

يکي از مسافران اين محور در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: هر روز براي حضور در محل کارم که در شهرکرد قرار دارد مجبورم مسير فرادنبه تا شهرکرد را طي کنم.

وي با بيان اينکه مسير سفيددشت تا فرادنبه پرتردد ترين قسمت جاده است اما متاسفانه اقدامي براي چهارخطه شدن آن صورت نگرفته است افزود: متاسفانه در اين مسير شاهد بروز تصادفات يا صحنه هاي خطرناک رانندگي هستيم و اين محور تبديل به قتل گاهي شده است که ساليانه جان بسياري از هموطنان ما در حوادث رانندگي در اين مسير به خطر مي افتد.

  وي ادامه داد: بسياري از افرادي که در اين تصادفات از دست مي‌روند جوانان هستند، از مسئولان درخواست داريم نسبت به تکميل چهارخطه اقدام کنند و ديگر اجازه ندهد خانواده‌ايي به علت بروز حادثه عزادار شود.
 

عملي نشدن وعده هاي مسئولين علت توقف پروژه چهارخطه در حدفاصل سفيد دشت تا فرادنبه
 
عبدالواحد رئيسي، رئيس شوراي شهر فرادنبه در اين رابطه در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز گفت:متاسفانه در اين مسير ما به صورت مستمر شاهد تصادفات دلخراش و خونين مي باشيم و اغلب حادثه ديده ها نيز افراد غير بومي که ناآشنا با اين مسير هستند تشکيل مي دهند.

رئيسي با اشاره به همکاري کشاورزان، مردم و مسئولين شهر فرادنبه از آغاز  پروژه با شرکت زير ساخت راه و شهرسازي جهت تسريع در روند اجرايي پروژه افزود: 300متر از اراضي مربوط به منابع ملي زمين شهري و منابع دولتي در حريم شهر فرادنبه با همکاري شوراي شهر و شهرداري آزادسازي شد و 5 کيلومتر باقي مانده که اين 5 کيلومتر جزء مستثنيات مي باشد.



رئيسي با بيان اينکه سه سال پيش  با حضور مسئولين و کشاورزان در محل کارگاه بهار ديمه که مجري اين طرح مي باشد جلسه اي تشکيل شد و مصوب شد که پول کشاورزان تا شش ماه ديگر پرداخت گردد  عنوان کرد: بعد از آن، جلسه اي در شوراي شهر فرادنبه تشکيل و تصويب شد که زير سازي مسير انجام گردد ، شش ماه بعد پول دريافت گردد و کشاورزان با اين مصوبه موافقت نمودند.

رئيس شوراي شهر فرادنبه افزود: با توجه به تصميم اتخاذ شده زير ساز پروژه صورت گرفت ولي بعد از گذشت وقت تعين شده در مورد پرداخت پول به کشاورزان اين کار عملي نشد و بعد از گذشت سه سال از آن تاريخ به کشاورزان پيشنهاد شده که اسناد هزينه دوساله تحويل بگيرند ولي کشاورزان با توجه به مسائل اقتصادي و تورم غير قابل پيشبيني از پذيرش اين اسناد خود داري نمودند  و خواهان دريافت جواب مشخص از بابت زمان و مبلغ دريافت پول شدند .

رئيسي خاطر نشان کرد: اخيرا جلسه اي بين مالکين اراضي اطراف جاده در دست اقدام و فرماندار شهرستان بروجن، مسوولين شرکت ساخت و توسعه ، نمايندگان دادستان ، جهاد کشاورزي ، امور اراضي و رئيس راه و شهر سازي شهرستان  جهت بررسي مشکلات تملک و آزاد سازي اراضي براي اجراي چهارخطه باقي مانده بين فرادنبه و سفيدشت تشکيل شد که مقرر گرديد هيئت کارشناسي سه نفره اي جهت قيمت گذاري زمين هاي مورد نظر ظرف مدت يک ماه اقدام نمايند، کشاورزان هم به موازات با پيمانکار براي اجراي طرح همکاري کنند که هم اکنون پيمانکار مشغول به کار شده است.
 
 
پروژه چهار خطه شهرکرد -بروجن در هفته دولت افتتاح مي شود
 
خديجه ربيعي، نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با جهانبين نيوز گفت: براي اين پروژه که در رديف ملي چهارخطه شهرکرد بروجن لردگان است طي سه سال گذشته اعتبارات خوبي اخذ شد و امسال هم با تلاش انجام گرفته ۱۱۰ميليارد تومان اعتبار مصوب شد.
 
ربيعي با اشاره به اين موضوع که مشکل اصلي در پيشرفت پروژه چهار خطه شهرکرد-بروجن-لردگان  تملک اراضي کشاورزان بود بيان کرد: در مسير بروجن تا لردگان مشکل تملک اراضي با اهالي شريف کردشامي بعد از تلاش هاي متعدد حل و عمليات اجرايي به پيشرفت خوبي رسيده است .
 
نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي افزود:در بخش ديگر پروژه که از سمت شهرکرد تا بروجن مي باشد، حد فاصل سفيد دشت تا فرادنبه مشکلاتي پيرامون تملک اراضي با کشاورزان وجود داشت که  با توجه به ضرورت پرداخت بهاي تملک اراضي و با توجه به عدم رضايت مالکين به دريافت اسناد و اوراق تلاش هاي مکرر در جهت رفع اين مشکلات صورت گرفت.
 
ربيعي ادامه داد:  طي جلسات اخير که در راستاي حل مشکلات تکميل اين پروژه برگزار شد، از سوي سازمان برنامه و بودجه مبلغ  ۵ميليارد تومان اعتبار نقدي مصوب و در شرف پرداخت مي باشد و با توجه به حل مشکل پرداخت بهاي تملک مقرر شد پيمانکار با جديت مسير باقي مانده را تکميل تا در هفته دولت اين پروژه افتتاح و در جهت رفاه مردم شريف مورد استفاده قرار گيرد.
 
 
نماينده شهرستان بروجن با بيان اين مسئله که همکاري مردم همواره مورد انتظار است افزود:  علي رغم اينکه در شرايط فعلي اکثر پروژه هاي کشور با مشکل عدم وجود اعتبار کافي روبرو هستند  اما با تلاش هايي که انجام داديم خوشبختانه اين پروژه اعتبار کافي دريافت کرده  و در موعد مقرر به اتمام مي رسد.

به گزارش جهانبين نيوز؛ روزانه بيش از 14 هزار خودرو در محور ارتباطي شهرکرد - بروجن - لردگان تردد مي کنند و به گفته مسئولان اين محور ارتباطي به عنوان پرتصادف ترين جاده استان شناخته مي شود.

محور ارتباطي شهرکرد - بروجن - لردگان يكي از محورهاي ترانزيتي فلات مركزي به جنوب كشور مي باشد و با چهار خطه شدن اين محور ، تردد در اين مسير تسريع مي يابد.

انتهاي پيام/1028ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg