کد مطلب: 173469
توليد 2.5 تن اکسيژن در هر هکتار از جنگل هاي زاگرس
تاریخ انتشار : 1398/03/18 13:53:22
نمایش : 1295
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال و بختياري گفت: هر هکتار از جنگل هاي زاگرس در اين استان قادر به توليد دو و نيم تن اکسيژن هستند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز ؛ علي محمدي مقدم مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال و بختياري اظهار داشت: با پوشش مطلوب درختان و گياهان ، امکان جذب 68 تن گرد و غبار و ريزگرد در هر هکتار از جنگل هاي استان فراهم شده است.

محمدي مقدم با اشاره به وجود ۳۰۷ هزار هکتار جنگل در اين استان گفت: گونه غالب آن‌ها بلوط ايراني (با نام علمي Quercus branti) و گونه‌هاي ديگر شامل بادام کوهي، زالزالک، بنه يا پسته کوهي، داغداغان يا تاگ، گلابي وحشي، شنگ، زبان گنشجک و مهلب است.

وي افزود: منطقه رويشي اين جنگل‌ها بيشتر در نواحي غربي استان در دو حوضه آبريز دز و کارون، از منطقه موگويي در شهرستان کوهرنگ آغاز مي‌شود و تا غرب شهرستان اردل و قسمتي از بخش ناغان شهرستان کيار و شهرستان لردگان ادامه دارد.

محمدي مقدم ادامه داد: در هر هکتار از اين جنگل ها حدود يکصد پايه درخت وجود دارد که هر درخت  از لحاظ اقتصادي پنج ميليون تومان ارزش دارد.

به گفته وي؛ يک ميليون و ۴۵۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختياري را اراضي و مراتع طبيعي تشکيل مي‌دهد که حدود ۳۰۷ هزار هکتار آن جنگل مي باشد.
 
انتهاي پيام /1020ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg