کد مطلب: 173426
رهبر معظم انقلاب در ديدار با مسئولان و کارگزاران نظام:
گزينه‌ي قطعي ملت ايران، مقاومت است/ مذاکره با آمريکا سم است؛جنگي رخ نخواهد داد/ آمريکا در مقابله با ايران قطعاً شکست خواهد خورد
تاریخ انتشار : 1398/02/25
نمایش : 1590
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي در تبيين علل مذاکره نکردن با آمريکا فرمودند: جنگي به وقوع نمي ‌پيوندد و گزينه قطعي ملت ايران مقاومت است.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در هشتمين روز از ماه مبارک رمضان، سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام، جمعي از مديران ارشد دستگاه‌هاي مختلف، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و عناصر فعال سياسي، اجتماعي و فرهنگي، عصر امروز (سه‌شنبه) با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي ديدار کردند. 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز (سه‌شنبه)، در اين ديدار در تبيين علل مذاکره نکردن با آمريکا فرمودند: جنگي به وقوع نمي ‌پيوندد و گزينه قطعي ملت ايران مقاومت است.

رهبر معظم انقلاب افزودند: گزينه‌ي قطعي ملت ايران، مقاومت مقابل آمريکا است و در اين رويارويي، آمريکا وادار به عقب‌نشيني خواهد شد.
اين رويارويي، نظامي نيست؛ چون بنا نيست جنگي انجام بگيرد. نه ما دنبال جنگ هستيم، نه آنها؛ که ميدانند که به نفعشان نيست.

ايشان با بيان اينکه اين برخورد، برخورد اراده‌ها است فرمودند:  اراده‌ي ما قوي‌تر است، چون علاوه بر اراده‌ي خود، توکل به خدا را هم داريم.

حضرت آيت الله خامنه اي با بيان اينکه مذاکره با آمريکا سم است، خاطر نشان کردند:  بعضي در داخل ميگويند مذاکره چه عيبي دارد؟ مذاکره سم است، تا وقتي آمريکا اين است که الان هست و مذاکره با دولت کنوني آمريکا يک سم مضاعف است. مذاکره يعني معامله و دادو ستد اما آنچه در نظر آمريکاست، نقاط قوت ماست.

ايشان در همين زمينه افزودند: ميگويند مذاکره کنيم درباره‌ي سلاح دفاعي شما، که چرا موشکي با فلان برد ميسازيد؛ اين برد را کم کنيد که اگر شما را زديم نتوانيد پايگاه ما را بزنيد و جواب بدهيد! خب معلوم است که هيچ ايراني غيرتمند و باشعوري درباره‌ي نقاط قوت خود معامله نميکند. يا مثلاً ميگويند درباره‌ي عمق راهبردي‌تان در منطقه صحبت کنيم؛ يعني اين را از دست بدهيد.

رهبر معظم انقلاب  تاکيد کردند:  پس اصل مذاکره غلط است، حتي با آدم حسابي. اينها که آدم حسابي هم نيستند و به هيچ چيز پايبند نيستند؛ البته هيچ‌کس در عقلاي ما هم دنبال مذاکره نيست.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به دشمني‌هاي آمريکا از ابتداي انقلاب فرمودند: شکي نيست که دشمني آمريکا که از اول انقلاب شروع شده، امروز شکل آشکار به خود گرفته است. قبلاً هم همين دشمني بود ولي به اين صراحت نبود. الان صريح مي‌گويند و تهديد مي‌کنند. بايد دانست کسي که با صداي بلند تهديد مي‌کند، قوه‌ي واقعي‌اش آن‌قدر نيست.

ايشان با اشاره به حمايت‌هاي آمريکا از رژِم صهيونيستي افزودند: اينها [دولتمردان آمريکا] مصالح رژيم صهيونيستي را بيشتر از هر دولت ديگري رعايت مي‌کنند. فرمان بسياري از کارها دست جامعه‌ي صهيونيست‌ها است.

حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه آمريکايي‌ها احتياج دارند به اينکه هارت و پورت کنند، تاکيد کردند:  مي‌گويند رفتار ما ايران را تغيير داد! بله، اين را درست مي‌گويند؛ تغييرش اين بود که نفرت مردم ايران از آمريکا ۱۰ برابر شده و نزديک شدن آنها به منافع جمهوري اسلامي برايشان دست‌نيافتني‌تر شده است؛ همت جوانان ما براي آماده نگه داشتن کشور بيشتر شده و نيروهاي نظامي و امنيتي ما حواسشان جمع‌تر شده است.

ايشان با اشاره به سخنان ترامپ  در مورد ملت ايران خاطر نشان کردند: ببينيد چقدر دستگاه محاسباتي دشمن [دچار اشتباه است] که رئيس‌جمهورشان ميگويد هر جمعه در تهران عليه نظام راه‌پيمايي است. اولاً جمعه نيست و شنبه است؛ ثانياً تهران نيست و پاريس است.

ايشان با بيان اينکه آمريکا در درون، مشکلات اجتماعي و اقتصادي زيادي دارد؛ تاکيد کردند:  وضع دولتشان منسجم نيست؛ يک نفر يک حرفي مي‌زند، فردايش يک نفر ضدّ آن را ميگويد. اين نشانه‌ي آشفتگي است. در گزارش وزارت کشاورزي آمريکا ۴۱ ميليون آمريکايي دچار گرسنگي هستند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: در زمينه‌ي اجتماعي، طبق گزارش مرکز ملي آمار حياتي آمريکا، ۴۰ درصد ولادتها نامشروع است، ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار زنداني دارند، بالاترين آمار مصرف مواد مخدر را دارند و ۳۱ درصد تيراندازي‌هاي جمعي در آمريکا است. اين وضع اجتماعي اينها است.

ايشان با بيان اينکه بنابراين برخي دشمن را خيلي بزرگ نکنند؛ تاکيد کردند: البته "دشمن را نبايد ناتوان حقير و بيچاره شمرد" اما دشمن آن‌چنان قوي نيست و مشکل دارد.

رهبر معظم انقلاب افزودند: سياست‌هاي اينها عموماً از لحاظ سياسي و امنيتي به ضررشان تمام شده است؛ هم سياستهاي اروپايي‌شان و هم سياستشان در مقابل کشورهاي آسيايي به ضررشان شده است. در سياست مقابله با جمهوري اسلامي هم قطعاً آمريکا شکست خواهد خورد و به نفع ما تمام خواهد شد.

حضرت آيت الله خامنه اي تاکيد کردند: الان صاحب‌نظران آمريکايي در مطبوعات هشدار مي‌دهند که اين فشار، به يک جهش اقتصادي در ايران منجر مي‌شود.

 هيچ‌کس از هيبت ظاهري آمريکا نبايد بترسد؛ اين خيلي خطا است.
ايشان اشاره کردند: ابرقدرت‌ها کارشان را با هياهو پيش ميبرند اما قدرتشان از اين هياهو خيلي کمتر است. نه از هيبت آنها و نه از ثروت قارون‌هاي اطراف خليج فارس که هيچ غلطي نميتوانند بکنند، نبايد ترسيد. ميلياردها دلار عليه ما خرج کردند و هيچ کاري نتوانستند بکنند.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: اينکه آقاي رئيس‌جمهور بيان کردند که بايستي مديريت و برنامه‌ريزي بهتر شود، درست است؛ بايد بشود و بکنند ديگر و بروند دنبال فعاليت جدي در اين زمينه و راه هم باز است.

ايشان با بيان اينکه امروز مسئله‌ي اقتصاد مشکل عمده است؛ خاطر نشان کردند:  علت آن هم فشار بر معيشت طبقات ضعيف و حتي متوسط است. وقتي اقتصاد کشور دچار مشکل شد، دشمن طمع ميکند و اعتبار کشور هم کاهش پيدا ميکند؛ لذا بايد به اقتصاد به‌طور جدي پرداخت و هيچ بن‌بستي هم در کشور نيست.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اينکه دشمنان براي ضربه به جمهوري اسلامي، تحريم‌ها را زياد کردند؛ فرمودند:  منتها مهم اين است که جمهوري اسلامي فلز محکمي دارد. بعضي ناظرين جهاني هم اين را ميگويند که اين تحريم‌ها هر جا بود تغييرات مهمي اتفاق مي‌افتاد، لکن جمهوري اسلامي با تکيه به مردم و همت مسئولين استحکام دارد.

 
 
 
 
 
 
 
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg