کد مطلب: 173371
رهبر انقلاب در ديدار شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن:
بسياري از سران کشورهاي عربي دنباله‌روي کفار شدند/تمسّک به قرآن مايه‌ سعادت و عزّت ماست
تاریخ انتشار : 1398/01/26 16:30:41
نمایش : 1283
رهبر معظم انقلاب فرمودند: کساني که اشداء علي‌الکفار را فراموش کردند نوکر و دنباله رو و فرمانبر کفار شدند، امروز بسياري از سران کشورهاي عربي از اين قبيل هستند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي صبح امروز (يکشنبه) در ديدار شرکت‌کنندگان سي و سومين مسابقات بين‌المللي قرآن کريم فرمودند: خيلي خرسندم از اينکه يک بار ديگر خداوند متعال نعمت بزرگ را نصيب ما ايراني‌ها کرد که در جمع برادران مسلمان‌مان از کشورهاي ديگر، به انس با قرآن بپردازيم.

ايشان افزودند: مسابقات بين المللي قرآن معنايش استماع جمعي از برادران مسلمان از نقاط مختلف دنيا حول و محور قرآن است. اين را بايد قدر دانست.
 
رهبر معظم انقلاب تاکيد کردند: از دست اندرکاران اين رويداد متبوع و شيرين تشکر مي‌کنيم. از سازمان اوقاف که دست‌اندرکار هستند. از حضار و شرکت کنندگان محترم به خصوص ميهمانان که از کشورهاي ديگر آمدند خوش آمد عرض مي‌کنم.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند: آنچه اهميت دارد اين است که قدر قرآن را بدانيم. قرآن فقط براي تلاوت کردن نيست. تلاوت قرآن مقدمه فهم قرآن و به دست آوردن معرفت قرآني است. اين را بايستي براي خودمان تأمين کنيم. اگر تلاوت، تلاوت درست و بجايي باشد، دو فايده مهم را بايد به ما بدهد؛ يکي اينکه معنويت ما را و روح معنوي ما را تعميق کند و عمق ببخشد. ما غرق در امور مادي هستيم. انسان‌ها احتياج دارند به توجه معنوي و روح معنويت. اين با تلاوت قرآن حاصل مي‌شود؛ اگر خوب قرآن را تلاوت کنيم.
 
ايشان تصريح کردند: دوم اينکه به فکر خودمان و انديشه خودمان مدد برسانيم و آنها را از معرفت قرآني تغذيه کنيم. يعني قرآن هم در دل ما و هم در ذهن ما اثر مي‌گذارد. اگر با قرآن مأنوس شويم خيلي از مفاهيم حيات و زندگي براي ما روشن خواهد شد.
 
مقام معظم رهبري فرمودند: کج‌روي ها، بدفهمي و ياس‌ها، خيانت‌هاي انسان‌ها به يکديگر و دشمني‌هاي انسان‌ها با يکديگر و ذليل کردن انسان در مقابل طواغيت عالم همه ناشي از دوري از قرآن است. قرآن هم به ما معنويت مي‌دهد و هم به ما معرفت مي‌دهد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي فرمودند: قرآن کتاب سعادت بشر است در دنيا و آخرت. قرآن فقط براي سعادت آخرت نيست سعادت دنيا را هم تأمين مي‌کند. يعني برخورداري از نعم الهي.
 
رهبر معظم انقلاب تاکيد کردند: ملت‌ها مي‌توانند با عمل به قرآن عزت، رفاه، قدرت دانش، وحدت و انسجام پيدا کنند و سبک زندگي شيرين پيدا کنند. اينها همه امور دنيوي است. آخرت هم حيات معنوي و مستمر ابدي است به شرط اينکه ما به قرآن عمل کنيم و ببينيم قرآن چه مي‌گويد.
 
ايشان فرمودند: موارد عمل نکردن به قرآن يکي دو تا نيست در بين ما امت اسلامي.
 
حضرت آيت‌الله خامنه اي تصريح کردند: کساني که اشداء علي‌الکفار را فراموش کردند نوکر و دنباله رو و فرمانبر کفار شدند، امروز بسياري از سران کشورهاي عربي از اين قبيل هستند.
 
رهبر معظم انقلاب فرمودند: يک دسته رحماء بينهم را فراموش کردند و اختلافات بين مسلمانان را بوجود آوردند. مؤمن به قرآن، کعبه و قبله را تکفير مي‌کنند و اين رحماء بينهم فراموش مي‌شود. وقتي رحماء بينهم نباشد جنگ‌هاي داخلي در کشورهاي اسلامي راه مي‌افتد. سوريه و يمن را ببينيد. الان بيش از ۴ سال است که يمن دارد بمباران مي‌شود. آن بمباران کننده به ظاهر مسلماني است به که رحم به مسلمان نمي‌کند.
 
ايشان تاکيد کردند: خيلي از اينها به هيچکدام از اصول قرآن اعتقاد ندارند. بنابراين تلاوت قرآن مقدمه عمل آشنايي و معرفت است. به سهم خودمان ببينيم در عرصه عمل چه کار مي‌توانيم بکنيم. اولش اين است که ياد خدا را فراموش نکنيم بعد اين است که تقواي الهي را معيار کار خودمان قرار بدهيم. اينها کارهاي آسان و ممکن است و نشدني نيست.
 
ادامه دارد…
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg