کد مطلب: 173331
رهبر معظم انقلاب در حرم امام رضا(ع):
سال جديد سال فرصت‌هاست، نه تهديدها/ کانال مالي که اروپا مطرح کرده يک شوخي است/ تقويت توان دفاعي را ادامه مي دهيم
تاریخ انتشار : 1398/01/01 23:38:31
نمایش : 1518
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز (پنج‌شنبه) در اولين روز سال نو در اجتماع پرشور انبوه زائران و مجاوران حرم رضوي، سال ۹۸ را «سال فرصتها» خواندند و با تأکيد بر اينکه تحقق شعار امسال يعني «رونق توليد» موجب ايجاد تحول در بخشهاي مختلف، افزايش اشتغال، حل مشکلات معيشتي، اصلاح نظام بانکي، افزايش ارزش پول ملي و توازن بودجه اي خواهد شد، سخنان مهم و پرنکته اي را درباره «مسائل سال جاري، مواجهه دولتهاي غربي با ايران و اقتصاد و رونق توليد» بيان کردند و در محور چهارم سخنان خود به تبيين وظايف جوانان در تحقق مفاد بيانيه راهبردي گام دوم پرداختند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛حضرت آيت الله خامنه اي با تبريک ميلاد مبارک پيشواي عدالت حضرت اميرالمؤمنين علي عليه‌السلام به‌عنوان نوروز حقيقي و تبريک حلول سال نو و عيد نوروز، ايام اعتکاف را به دلهاي نوراني معتکفين تحيت گفتند و ابراز اميدواري کردند که رحمت و تفضل الهي شامل  همه آحاد ملت ايران شود.

رهبر انقلاب اسلامي، سخنان خود در اين مراسم را به چهار موضوعِ «مسائل مربوط به سال ۹۸»، «مسائل جمهوري اسلامي با دولتهاي غربي»، «مسئله اقتصاد و شعار رونق توليد» و «سخني با جوانان عزيز درباره کشور و انقلاب و آينده» اختصاص دادند.
 
ايشان در خصوص موضوع اول گفتند: برخي گويندگان و نويسندگان سال ۹۸ را «سال تهديدها» خوانده‌اند در حالي که من مطلقاً اين برداشت را قبول ندارم و معتقدم سال ۹۸ به توفيق الهي «سال فرصتها» و «سال امکانات و گشايش» براي ملت ايران خواهد بود.
 
ايشان افرادي را که دائماً تهديدها را به رخ ملت مي‌کشند، دانسته يا ندانسته تحت تأثير رجزخواني يا جنگ رواني دشمنان ايران خواندند و با برشمردن چند نمونه از رجزخواني‌هاي  دشمنان در سال ۹۷، خاطرنشان کردند: يکي از احمق‌هاي درجه يک آمريکايي گفته بود اگر از برجام خارج شويم، مردم ايران از خريد نان نيز ناتوان خواهند شد و در خيابانهاي ايران شورش به راه خواهد افتد، همچنين يکي ديگر از آنها گفته بود که ما کريسمس ۲۰۱۹ را در تهران جشن خواهيم گرفت، که اين حرفها يا ناشي از «حماقت» است يا «خباثت و جنگ رواني»، و يا هر دوي آنها.
 
حضرت آيت الله خامنه‌اي در تبيين اين نکته که سال ۹۸ سال فرصتها است، گفتند: مشکل عمده کشور، «مشکل اقتصادي و مسئله معيشت قشرهاي ضعيف» است که بخشي از اين مشکل ناشي از تحريمهاي اروپا و آمريکا است و بخش ديگرِ آن به نقائص دروني و ضعفهاي مديريتي بازمي‌گردد.
 
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: هم تحريم مي‌تواند براي کشور به فرصت تبديل شود و هم مشاهده ضعفها و نقايص، تجربه‌اي گرانبها براي آينده و براي مديريت سالهاي بعد کشور ايجاد خواهد کرد.
ايشان در پاسخ به اين سؤال که «تحريم چگونه مي‌تواند به فرصتي براي کشور تبديل شود»، گفتند: بر اساس تجربه، فشار حاصل از کاهش درآمدهاي نفتي براي کشور ما و هر کشور مشابه، انگيزه و تحرک چشمگيري براي اجراي اصلاحات اقتصادي و نجات کشور از وابستگي به نفت ايجاد خواهد کرد، همچنانکه اکنون در سطوح دولتي و تحقيقاتي، مطالعات وسيع و خوبي براي اداره کشور با درآمدهاي غيرنفتي آغاز شده است که اگر درآمد نفتي زيادي وجود داشت اين فکر و تحرک ايجاد نمي‌شد.
 
حضرت آيت الله خامنه‌اي از تجربه دوران دفاع مقدس و خودداري قدرتهاي ماديِ شرق و غرب از دراختيار قرار دادن امکانات و تجهيزات دفاعي به ايران به‌عنوان تجربه‌اي عيني ياد، و خاطرنشان کردند: آن تجربه سخت و محدوديتها موجب شد جوانان با کار و ابتکار،  وابستگي نظامي کشور را به بيگانه تغيير دهند، به طوري که امروز امکانات دفاعي ايران از تقريباً همه کشورهاي منطقه بهتر و برتر است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: البته دشمنان نيز به برتري دفاعي ايران اعتراف، و تلاش دارند آن را وسيله‌ي فشار قرار دهند اما اين اتفاق نخواهد افتاد و جمهوري اسلامي به کوري چشم آنها تقويت بنيه دفاعي خود را ادامه خواهد داد.
 
حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأکيد بر لزوم بررسي طرحهاي مقابله با تحريم و اجراي آنها، گفتند: نبايد از تحريمها بناليم و از تحريم‌کننده‌ها يعني آمريکا و اروپا توقع زيادي داشته باشيم، بلکه بايد دستگاههاي دولتي و تحقيقاتي و همه جوانان صاحب فکر و انديشه با آگاهي از مسائل کشور راههاي زيادي را که براي مقابله با تحريم و خنثي کردن خباثت دشمنان وجود دارد، بررسي و دنبال کنند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به گزارش مسئولين ارشد دولتي مبني بر در حال تدوين بودن راهکارهاي مقابله با تحريمها، تأکيد کردند: مسئولان بايد در عمل و اجرا، به صورت جدي‌تر و فوري‌تري وارد بشوند و نبايد کارها را با تأخير انجام داد.
 
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه تبيين فرصتهاي سال ۱۳۹۸ به لزوم ايجاد بازدارندگي در جنگ اقتصادي با دشمن، اشاره کردند و گفتند: امروز بحمدالله همه مسئولين به اين باور رسيده‌اند که دشمن در حال جنگ با ما است و بروز و ظهور آن در مسائل اقتصادي است.
 
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: البته ما بايد در اين جنگ دشمن را شکست دهيم و به توفيق الهي، او را شکست خواهم داد اما اين کافي نيست بلکه بايد بازدارندگي ايجاد کنيم و به مرحله اي برسيم که دشمن احساس کند نمي تواند از معبر مسائل اقتصادي به کشور ضربه وارد کند و ملت را تحت فشار قرار دهد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه رسيدن به اين مرحله امکان پذير است، افزودند: ما در مسائل نظامي در شرايطي قرار داشتيم که امکان مقابله با تهاجم هوايي و يا حمله موشکي دشمن را نداشتيم اما اکنون به مرحله اي رسيده ايم که دشمنان ما در منطقه و يا دشمناني که در منطقه نيرو دارند، مي دانند که جمهوري اسلامي ايران، مي تواند با موشکهاي نقطه‌زن و دقيق خود با هر تهاجمي مقابله کند و پاسخ کوبنده بدهد.
ايشان خاطرنشان کردند: توانايي و مشت محکم جمهوري اسلامي در عرصه دفاعي، در واقع قدرت بازدارندگي ايران است که در سايه تحريمها به‌دست آمد و در مسائل اقتصاد نيز مي‌توان از فرصت تحريمها، به همين توانايي بازدارندگي رسيد.
 
رهبر انقلاب اسلامي در محور دوم سخنانشان يعني «مواجهه دولتهاي غربي با ايران» تأکيد کردند: تنها راه رسيدن به مرحله بازدارندگي اقتصادي، قطع اميد از کمک و همراهي غربي‌ها است.
حضرت آيت الله خامنه اي در بيان دليل اين موضوع گفتند: تجربه هاي تاريخي و مشاهدات عيني از رفتار غربي ها نشان مي دهد که از آنان مي توان انتظار توطئه و خيانت و از پشت خنجر زدن را داشت اما نبايد انتظار کمک و صداقت و همراهي را داشت و اگر در مقطعي هم غربي ها در ظاهر، کمکي از خود نشان داده اند، در واقع براي جلو رفتن کار خودشان بوده است.
 
ايشان افزودند: اين موضوع فقط مربوط به ايران نيست بلکه غربي ها، با هر کشوري که زورشان برسد، همين رفتار را مي کنند.
 
رهبر انقلاب اسلامي، سه قرن پديده استعمار کشورهاي ضعيف در آسيا، آفريقا و امريکاي لاتين به‌وسيله اروپايي ها و جلوگيري از پيشرفتهاي علم و فناوري در اين کشورها را نمونه آشکاري از رفتار خباثت آميز اروپايي ها برشمردند و خاطرنشان کردند: در مورد ايران نيز، خيانت و خباثت اروپايي‌ها از اواسط دوره قاجار آغاز شد که خيانت انگليس در جنگ ايران و روس، قضيه امتياز تنباکو، ماجراي ريخته شدن خون اميرکبير، روي کار آمدن حکومت ديکتاتوري رضاخان، کودتاي ۲۸ مرداد و ساقط کردن دولت مصدق، قضاياي مختلف سياسي و امنيتي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، جنگ تحميلي، تحريمها و قضيه  برجام، نمونه هاي رفتار اروپايي ها در قبال ايران است و نبايد اين مسائل را از ياد برد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در قضيه برجام که قراردادي ميان ايران و شش کشور بود، بعد از خروج طرف امريکايي، اروپايي ها بايد در مقابل امريکا مي ايستادند و ضمن پايبندي به تعهدات خود، تحريمها را برمي داشتند که تاکنون ايستادگي نکرده اند. آنها دائماً به ايران نيز توصيه مي کنند که در برجام بماند ولي خودشان عملاً از برجام خارج شده اند، زيرا تحريم هاي جديدي را ضد ايران وضع کردند.
 
ايشان به موضوع ايجاد کانال مالي ميان ايران و اروپا نيز اشاره کردند و گفتند: اين کانال مالي بيشتر شبيه يک شوخي تلخ است و هيچ معنايي ندارد.
 
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه ميان وظايف اروپايي ها در برجام با آنچه انجام مي‌دهند، زمين تا آسمان تفاوت وجود دارد، تأکيد کردند: اروپايي ها در قضيه برجام نيز از پشت خنجر زدند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: براساس مطالعات انجام شده و همچنين مشاهدات عيني، سياست و قدرت در غرب اعم از اروپا و امريکا، ظالمانه، زورگويانه، بي منطق و زياده خواهانه است و سياستمداران غربي برخلاف ظاهر شيک و ادکلن زده، در باطن، انسانهايي واقعاً وحشي هستند.
 
رهبر انقلاب اسلامي رفتار اروپايي ها در جنايت تروريستي نيوزيلند و شهادت دهها مسلمان در دو مسجد را نمونه اي از باطن وحشي آنها برشمردند و گفتند: سياستمداران و رسانه‌هاي اروپا حاضر نشدند از واژه «تروريستي» براي اين جنايت استفاده کنند و فقط به عبارت «حرکت مسلحانه» بسنده کردند، در حالي که در هر جاي دنيا، حرکتي بر ضد يک فرد مورد علاقه اروپايي ها انجام گيرد، گروههاي مدعي مبارزه با تروريسم و دفاع از حقوق بشر جنجال مي کنند.
 
ايشان با تأکيد بر اينکه حکومت سعودي، «بدترين حکومت منطقه، مستبد، ديکتاتور، ظالم، فاسد و وابسته» است، خاطرنشان کردند: غربي ها براي چنين حکومتي، امکانات هسته اي و مراکز توليد موشک فراهم مي کنند زيرا حکومت سعودي وابسته به آنها است.
 
رهبر انقلاب اسلامي در عين حال خاطرنشان کردند: البته از ساخت مراکز هسته اي و موشکي براي حکومت سعودي ناراحت نمي شويم زيرا اين مراکز در آينده نه چندان دور به فضل الهي به دست مجاهدان اسلامي خواهد افتاد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه شرارت و شيطنت، طبيعت اروپا و امريکا است، گفتند: البته امريکا به دلايل مختلف شرورتر از اروپا است که البته اين شرارتِ بيشتر مختص رئيس جمهور فعلي امريکا نيست.
 
ايشان افزودند: يک نمونه از شرارت هاي امريکا اين است که کنگره در دو سال گذشته، ۲۲۶ طرح و لايحه عليه جمهوري اسلامي ارائه و يا تصويب کرده است که البته بايد از مجلس خودمان هم گلايه و سؤال بکنيم که مجلس شوراي اسلامي تاکنون چند طرح و يا لايحه عليه خباثت هاي امريکا ارائه يا تصويب کرده است؟
 
رهبر انقلاب اسلامي از برخي افراد و رسانه ها که در داخل، به دنبال بزک کردن غرب و روتوش خباثت هاي غربي ها هستند، گفتند: اين افراد و رسانه ها که نمي خواهند افکار عمومي متوجه باطن شرارت آميز دولتهاي ظاهر الصلاحي همچون انگليس و فرانسه شوند، در واقع همان تقي زاده دوران پهلوي هستند که مي گفت بايد از فرق سر تا نوک پا، غربي شد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: کساني که امروز در داخل به‌طور پيوسته به دنبال پمپاژ سبک زندگي غربي، روشهاي غربي و لغات غربي در ادبيات، دانشگاهها و مدارس هستند، در واقع تقي زاده هاي جديد هستند، همچنانکه مدافعان و حاميان سند ۲۰۳۰ نيز در واقع ادامه دهنده تفکر تقي زاده هستند.
 
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: البته امروز مردم انقلابي و جوانان مؤمن نخواهند گذاشت حرف تقي زاده هاي جديد به کرسي بنشيند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه به يک نکته مهم اشاره کردند و افزودند: برخي مغالطه نکنند که سخنان بنده به معناي قطع رابطه با کشورها غربي است و من بارها تأکيد کرده ام که رابطه اشکالي ندارد و در دولتهاي مختلف تشويق به رابطه با کشورهاي مختلف و حتي اروپايي ها کرده ام اما آنچه اشکال دارد، دنباله روي و اعتماد است.
 
ايشان خاطرنشان کردند: علت بسياري از مشکلات ما، اين است که در مذاکرات، در قراردادها و در تصميم گيريهاي سياسي به غربي ها اعتماد کرديم.
 
رهبر انقلاب اسلامي خطاب به مسئولان تأکيد کردند: با کشورهاي مختلف ارتباط داشته باشيد ولي طرف خود را بشناسيد تا با لبخند و ترفند و سخن دروغ آنها، راه را اشتباه نرويد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: البته مسئولان دولتي ما «امروز» به اين نتيجه رسيده اند که نمي توان با غربي ها در يک مسير حرکت کرد که اميدواريم در آينده رفتارها و برخوردهاي اين مسئولان با غربي ها، بر اثر اين فهم جديد، تفاوت پيدا کند.
 
ايشان در ادامه به دو گرايشِ متضاد و غلط در خصوص غرب اشاره کردند و افزودند: يک گرايش که داراي تحجر و تعصب بيجا است، نکات مثبت غرب و پيشرفتهاي آنها در علم و فناوري و برخي خصوصيات خوب اخلاقي آنها را نمي بيند و گرايش دوم کاملاً معتقد به وابستگي به غرب و غرب زدگي است.
 
رهبر انقلاب اسلامي، غرب زدگي را خطر بزرگي خواندند و با اشاره به طرح خطر غرب‌زدگي به‌وسيله مرحوم جلال آل احمد در سال ۱۳۴۲، تأکيد کردند: از تجربه و علم غربي ها بايد استفاده کرد اما به هيچ وجه نبايد به آنها تکيه و اعتماد کرد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي محور سوم سخنان خود را با اين سؤال مهم آغاز کردند که اگر نمي توان به غرب اعتماد کرد براي رونق اقتصاد ايران بايد چه کار کرد؟
 
پاسخ ايشان به اين سوال در «کار مجاهدانه و عالمانه» خلاصه مي شد.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: با تنبلي و کم انگيزگي، مسائل اقتصادي حل نمي شود، بايد ويژگي هاي کار جهادي يعني تلاش خستگي ناپذير و مخلصانه را با کار عالمانه و منطبق بر موازين دقيق علمي توأم کرد تا مديريتهاي با سواد، کارآمد و جهادي در مسائل اقتصادي، تصميم گيري و اقدام کنند که اگر اين چنين شود قطعاً اقتصاد ايران شکوفا خواهد شد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به ديدگاههاي کارشناسان، ظرفيتهاي کشور از جمله نيروي انساني و منابع طبيعي و جغرافيايي را بسيار وسيع و مستعد بهره برداري برشمردند و افزودند: نقدينگي فراوان، البته به شرط مديريت خوب و استفاده از آن در عرصه سرمايه‌گذاري، مي تواند در کنار اين ظرفيتهاي فراوان، حل مشکلات موجود را شتاب بخشد.
 
ايشان عملکرد برخي دستگاهها از جمله در بخشهاي کشاورزي، آب، خاک و مسائل زيربنايي را خوب دانستند اما افزودند: در برخي بخشها، رخوت وجود دارد و کارها با تعلل و تأخير انجام مي شود؛ به عنوان مثال چند سال است لايحه دولت براي اصلاح امور بانکي هنوز به مجلس نرفته است.
 
رهبر انقلاب اسلامي تشويق بخشهاي با کارکرد مناسب و تذکر به بخشهاي مبتلا به تعلل را ضروري خواندند و خاطرنشان کردند بنده وقتي مسائل را در جمع هاي عمومي مطرح مي‌کنم که قبل از آن بارها به مسئولان تذکر داده ام.
 
حضرت آيت الله خامنه اي به فعاليت هاي خوب بسياري از مردم و توليد کنندگان در تحقق شعار سال گذشته يعني حمايت از کالاي ايراني اشاره کردند و گفتند: آن شعار البته به طور کامل محقق نشده و به قوت خود باقي است اما مسئله اساسي امسال «رونق توليد» است.
 
ايشان رونق يافتن توليد را موجب «تحول در بخشهاي مختلف اقتصادي»، «کاهش بيکاري و تورم و فقر»، «افزايش ارزش پول ملي» و حتي «ايجاد توازن و کاهش کسري بودجه کشور» خواندند و تأکيد کردند: دولت، مجلس و همه کساني که توانايي ورود به حيطه توليد دارند، براي تحقق شعار امسال با وظايف سنگيني روبرو هستند.
 
رهبر انقلاب اسلامي، تلاش فعالان اقتصادي براي رونق توليد داخلي را دربردارنده اجر الهي توصيف کردند و افزودند: دستگاههاي مسئول بايد به توليد کننده، سرمايه گذار و فعال اقتصاديِ سالم از زواياي مختلف از جمله اصلاح قوانين و مقرراتِ فضاي کسب و کار کمک کنند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي مقابله با سوءاستفاده کنندگان را از ديگر ضروريات رونق توليد برشمردند و افزودند: متأسفانه ذهن مبتکر ايراني وقتي در کارهاي شيطنت آميز فعال مي‌شود، به روشهاي عجيب و غريبي براي سوءاستفاده مي رسد که قواي مجريه و مقننه و دستگاههاي ناظر بايد در اين زمينه، کاملاً مراقب باشند.
 
ايشان «خريد کارخانه ها»، «فروش ماشين آلات»، «اخراج کارگران و تبديل زمين کارخانه به برج» و همچنين «سوءاستفاده از سياست غلط توسعه مراکز بانکي و مالي براي به‌دست آوردن ثروتهاي نامشروع از پولهاي مردم» را از جمله سوءاستفاده هايي خواندند که بايد کاملاً با آنها مقابله شود.
 
رهبر انقلاب اسلامي عرصه توليد را اعم از صنايع بزرگ و کوچک، کشاورزي، دامداري و صنايع خانگي دانستند و افزودند: در اين روند شرکتهاي دانش بنيان بايد مورد توجه کامل قرار گيرند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي جلوگيري از واردات بي رويه را از الزامات رونق توليد و اقتصاد مقاومتي برشمردند و افزودند: البته مسئولان مدام در زمينه اقتصاد مقاومتي حرف مي زنند اما کالاهاي خارجي در بازار همچنان به وفور وجود دارد و موجب تضعيف توليد داخل مي‌شود.
 
ايشان تمرکز همه قوا و دستگاههاي ذي‌ربط بر رونق بخشيدن به توليد را خواستار شدند و گفتند: امسال توليد داخلي بايد رونق بگيرد.
 
بخش آخر سخنان رهبر انقلاب اسلامي در جمع زائران و مجاوران رضوي به بيان نکاتي خطاب به مردم به ويژه جوانان اختصاص داشت.
 
ايشان با ابراز خرسندي از تجاوب و پاسخ مثبت نخبگان، جوانان، دانشجويان، روحانيان و طلاب به مفاد بيانيه گام دوم (که اواخر بهمن ماه صادر کردند) افزودند: اين مسئله نشان مي‌دهد در کشور به خصوص در ميان جوانان آمادگي براي تلاش در زمينه تحقق اين بيانيه وجود دارد و مسئولان بايد از اين ظرفيت استفاده کنند.
 
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: در گام دوم انقلاب، جوانان بايد شانه خود را زير کارهاي بزرگ و کوچک قرار دهند، همچنانکه در گام اول نيز با هدايت هاي امام، جوانان، کشور را به پيش مي بردند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: جوانان کشور روزي هزينه مبارزه با رژيم طاغوت را پرداخت کردند تا انقلاب به پيروزي برسد و نظام طاغوتي ويران شود، در دوران دفاع مقدس نيز خانواده ها و جوانان هزينه دفاع از کشور را قبول کردند تا نسل امروز از دستاورد آن يعني امنيت بهره مند شود، و امروز نوبت جوانان عزيز ميهن است که هزينه ايستادگي در مقابل دشمن را بپردازند تا نسل هاي آينده از نتايج و دستاوردهاي درخشان اين ايستادگي استفاده کنند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي روح و جوهره بيانيه گام دوم را از يک سو شناخت داشته ها و استفاده از مزيت ها و ظرفيتهاي فراوان کشور و از سوي ديگر شناخت و مقابله جدي با آفتها، فسادها و راههاي رخنه دشمن خواندند و افزودند: جوانان در پرتو اين دو شناخت بايد براي حل مشکلات سينه سپر کنند.
 
ايشان با اشاره به جمع بندي غربي ها درباره ناممکن بودن مبارزه با اراده ملي مردم ايران افزودند: اين شناخت، دشمنان را بر تضعيف اراده ملت متمرکز کرده به‌گونه‌اي که ميلياردها پول خرج مي کنند تا با ايجاد رخنه در اعتقادات سياسي و ديني جوانان ايران، اراده و انگيزه حرکت و تلاش در آنها ضعيف شود.
 
رهبر انقلاب افزودند: دشمنان ايران و ملت ايران مي خواهند از شکل گيري اراده ملت براي پيشرفت ايراني- اسلامي و ايجاد جامعه و تمدن اسلامي جلوگيري کنند اما به فضل الهي قادر نخواهند بود.
 
حضرت آيت الله خامنه اي «القاي ضرورت کنار گذاشتن دين براي رسيدن به پيشرفت» را توطئه ديگر مستکبران برشمردند و افزودند: با وجود اين تلاشها، امروز بهترين و پيشرفته‌ترين صنايع ايران همچون موشکي، هسته اي و فناوري هاي زيستي، غالباً به برکت تلاشها جوانان مؤمن و متدين شکل گرفته است.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با توصيه مؤکد به جوانان براي وحدت و پرهيز از پرداختن به مسائل حاشيه اي و اختلاف انگيز و نيز مرزبندي پررنگ با دشمن در عين پرهيز از مرزبندي در ميان نيروهاي داخلي افزودند: جوانان عزيز همانگونه که امام مي گفت هرچه فرياد دارند بر سر امريکا بکشند و در ميدان علم و فکر و معرفت و سياست و کار، تلاش خود را مضاعف کنند.
 
رهبر انقلاب اسلامي با فراخوان سه قوه براي کمک به جوانان در روند پيشرفت کشور تأکيد کردند: به فضل الهي فرداي ايران عزيز بسيار بسيار بهتر از امروز خواهد بود.
 
در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي توليت آستان قدس رضوي با بيان گزارشي، از «تشرف بيش از يک ميليون زائر اولي»، «افزايش دو برابري نذورات و افزايش چشمگير موقوفات»، «استفاده از ظرفيتهاي تخصصي جوانان مؤمن و انقلابي»، «اصالت دادن به فعاليتهاي مورد نياز مردم به‌ويژه در بخش سلامت و درمان و پرهيز از رويکرد تجاريِ صرف در طرحهاي اقتصادي»، «رسيدگي به محرومان با تأکيد بر توانمندسازي آنان» و «استفاده از فضاهاي متعلق به آستان براي تأسيس مراکز فرهنگي و تربيتي مختص جوانان» به‌عنوان مهمترين رويکردها و فعاليتهاي آستان قدس در طول سه سال گذشته ياد کرد.
 
توليت آستان قدس رضوي گفت: يکي از مهمترين وظايف همه دستگاهها، طراحي سازوکارهايي براي افزايش سرمايه اجتماعي و اعتماد مردم به نظام است، بر اين اساس از امروز «سامانه شفافيت رضوي» آغاز به کار خواهد کرد تا اطلاعات همه شرکتهاي اقتصادي آستان قدس به صورت شفاف در معرض ديد و قضاوت مردم قرار بگيرد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg