کد مطلب: 173329
مدير آموزش و پرورش ناحيه 2 شهرکرد:
تربيت انسان و انسان سازي هنر يک معلم است / هدف ما ارتقاء آموزش توام با پرورش
تاریخ انتشار : 1397/12/27 12:36:57
نمایش : 1140
مدير آموزش و پرورش ناحيه 2 شهرکرد گفت: هدف ما ارتقاء آموزش توام با پرورش است چراکه وظيفه اصلي آموزش و پرورش تربيت انسان و انسان سازي است.
به گزارش هفت چشمه، پروانه ارزانش مدير آموزش و پرورش ناحيه 2 شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز با اشاره به اينکه آموزش و پرورش ناحيه 2 سال 1375 از آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد تفکيک شد تصريح کرد: فرخشهر، شهر کيان، شهر طاقانک، و روستاهاي شمس آباد ، بهرامم آباد ، شهر شهرکرد از ضلع شرقي ميدان 12 محرم به سمت شرق زير نظر اموزش و پرورش ناحيه 2 است.

وي با اشاره به اينکه آموزش و پرورش ناحيه 2 بزرگ ترين ناحيه به حساب مي آيد تصريح کرد :  28 هزار دانش آموز زير نظر  اين ناحيه است.

ارزانش با بيان اينکه دو سال و سه ماه است که از مديريتشان در آموزش و پرورش ناحيه دو مي گذارد اذعان داشت: در اين مدت دانش اموزان ما افتخارات زيادي در سطح کشور را توانسته اند کسب کنند.

وي ادامه داد: کسب رتبه اول آموزشي در ميانگين معدل کتبي امتحانات نهايي در استان، ميانگين معدل نهايي کشور در سال 96-95 ، 86/12  بوده و اين در حالي است که ميانگين معدل نهايي در ناحيه 2 ، 62/14  اعلام شده  که از ميانگين کشوري بالاتر بوده ، کسب رتبه نخست ميانگين نمرات پاياني پايه 11 در استان، کسب رتبه نخست در ميانگين نمرات پاياني پايه 10 از جمله افتخارات آموزش و پرورش ناحيه 2 بوده است.
ارزانش تعداد قبول شدگان در کنکور سراسري در دانشگاه هاي روزانه و دولتي را  5/43 دانست و گفت: مجموع قبول شدگان کنکور سراسري در سال 97-96 ، 45 نفر پزشکي بوده است .

وي اذعان داشت: رتبه برتر کنکور در سهميه منطقه 2 کشوري ، در رشته رياضي، تک رقمي يک نفر، دو رقمي يک نفر، سه رقمي 12 نفر ، در رشته علوم تجربي دو رقمي 3 نفر، و 3 رقمي 12 نفر و در رشته علوم انساني 2 رقمي دو نفر، سه رقمي 2 نفر بوده است.

ارزانش يادآور شد: سهم پذيرفته شدگان دانش آموزان ناحيه 2 در المپياد علمي کشور 41 درصد بوده است.

وي خاطر نشان کرد: کسب مقام اول آزمون پيشرفت تحصيلي در کشور در پايه هفتم،هشتم و نهم در سال 98-97  از ديگر افتخارات ناحيه 2 بوده است.

ارزانش اظهار کرد: رتبه اول آزمون پيشرفت تحصيلي مدارس تيزهوشان استان، کسب مدال برنز جهاني المپيادهاي رياضي توسط دانش آموزان ناحيه 2، کسب مدال طلا المپياد ادبي توسط دانش آموزان ناحيه 2 ، کسب رتبه 10 در رشته رياضي در کنکور سراسري، کسب مدال نقره المپياد شيمي توسط دانش آموزان ناحيه 2، کسب مدال طلا جهاني در رشته رياضي در مسابقات IMC  ، کسب رتبه سوم کشوري در جشنواره سلولهاي بنيادي و پزشکي توسط دانش آموزان اين ناحيه ، کسب رتبه دوم کشوري در رشته عکاسي و گرافيک، کسب رتبه دستگاه برتر در سال 96 در اقامه نماز، کسب رتبه اول المپياد هاي ورزشي در استان، کسب رتبه اول پرورشي در مسابقات قرآني در بين مناطق 17 گانه استان، تشکيل انجمن مرکزي اولياء و مربيان براي اولين بار در سطح کشور و در استان ، راه اندازي سايت خيرين پزشک براي اولين باردر جهت حمايت از دانش آموزان بي بضاعت، راه اندازي ايستگاه مطالعه در تمامي مدارس در جهت مطالعه انجمن اولياء و مربيان ، برگزاري جنگ شادي در نيمه دوم اسفند ماه با حمايت هنرمندان استان در جهت حمايت از دانش آموزان بي بضاعت از ديگر افتخاراتي بوده که ناحيه 2 در اين مدت توانسته است کسب کند.

هم دلي و هم راهي مربيان و مديران عامل موفقيت آموزش و پرورش ناحيه 2 شد

مدير آموزش و پرورش ناحيه 2 شهرکرد دليل موفقيت خود را هم دلي و هم راهي مديران مدارس با ناحيه 2 دانست و گفت: نگاه مدرسه محوري که نگاه سند تحول بنيادي بوده و هم راهي و هم دلي اولياء که مدرسه را خانه دوم در عمل اثبات کردند به همراهي اعضاء انجمن مرکزي و تلاش پرسنل اداري آموزش و پرورش موجب شد که بتوانيم در اين مدت افتخارات زيادي را کسب کنيم.

ارزانش با اشاره به اينکه ما بايد با همت معلمين و همراهي اولياء بتوانيم مهارت تفکر صحيح را به دانش آموزان  اموزش دهيم بيان داشت: با آموزش دادن مهارت ها به دانش آموزان توانسته ايم در عمل سعادت فردي و اجتماعي را براي جامعه هديه دهيم .

کمک بيش از 400 ميليوني خيرين براي نوسازي مدارس ناحيه 2

مدير آموزش و پرورش ناحيه 2 شهرکرد گفت: خيرين ما در تعمير و تجهيز به ما کمک کردند که اين خيرين از خود اولياء و مدارس بوده است.

ارزانش يادآور شد: بيشترين بازنشستگي در آموزش و پرورش ناحيه 2 بوده است.

وي با اشاره به اينکه يک دستگاه به تنهايي نمي تواند پيشرفت کند بيان داشت: آموزش و پرورش به بهترين نحو وظيفه خود را انجام داده اما به تنهايي قادر به ارتقاء آموزش و تکنولوژي کشوري نيست .

ارزانش در پايان خاطر نشان کرد: نياز است تمام دستگاه ها در حمايت از آموزش و پرورش که يکي از نقاط مهم و تاثير گذار توسعه يک کشور است همت کنند.
 
انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg