کد مطلب: 173296
مدرسه فرشتگان اردل؛ محل فعاليت خانه‌هاي قرآني «مهديه» و «الرحمن»
تاریخ انتشار : 1397/12/01
نمایش : 1105
مدير مدرسه فرشتگان و مسئول خانه قرآني مهديه اردل گفت: طي هماهنگي انجام شده با آموزش و پرورش اردل، مدت چهار سال است که مدرسه در ساعات بعدازظهر به آموزش قرآن به دانش‌آموزان علاقمند، در قالب فعاليت دو خانه قرآني «مهديه» و «الرحمن»، اختصاص دارد.

به گزارش هفت چشمه، مريم رجب‌زاده، مدير مدرسه فرشتگان و مسئول خانه قرآني مهديه اردل، در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبين نيوز، اظهار کرد: خانه قرآني مهديه به مدت دو سال است به صورت رسمي و با اخذ مجوز از سازمان تبليغات اسلامي استان، فعاليت خود را در راستاي آموزش روخواني، روانخواني و حفظ به دانش‌آموزان اردلي آغاز کرد.
وي تعداد قرآن‌آموزان بهره‌مند از فعاليت‌هاي اين خانه قرآني را حدود ۱۰ الي ۱۵ نفر در هر کلاس دانست و افزود: در طي تابستان به‌دليل فراغت دانش‌آموزان، بر اين تعداد افزوده مي‌شود.
رجب‌زاده با اشاره به محدوديت‌هاي مالي و نبود مکان مستقل و اختصاصي براي فعاليت‌هاي آموزشي اين خانه قرآني، تصريح کرد: طي هماهنگي انجام شده با آموزش و پرورش اردل، مدت چهار سال است که مدرسه تحت مديريت بنده در ساعات بعد از ظهر به آموزش قرآن به دانش‌آموزان علاقمند، در قالب فعاليت دو خانه قرآني «مهديه» و «الرحمن»، اختصاص دارد که از دو سال گذشته، با اخذ مجوز رسمي، اين آموزش‌ها با قوت ارائه مي‌شود.
وي با بيان خط مشي آموزشي اين خانه قرآني، گفت: دانش‌آموزان علاقمند به يادگيري قرآن و حفظ کلام وحي، ابتدا يک دوره آموزشي روخواني و روانخواني را طي کرده و سپس وارد دوره آموزشي حفظ جزء ۳۰، و جزءهاي بالاتر مي‌شوند که به لطف خدا، تا کنون اين دانش‌آموزان تا حفظ جزء ۵ پيش رفته‌اند.
مدير خانه قرآني مهديه با تأکيد بر اينکه اين خانه قرآني هيچ بودجه‌اي در اختيار ندارد، گفت: هزينه مربيان همکار از محل شهريه بسيار اندک قرآن‌آموزان پرداخت مي‌شود.

تشريح چشم‌انداز فعاليت مدرسه فرشتگان
رجب‌زاده در تشريح چشم‌انداز فعاليت اين خانه قرآني، بيان کرد: انجام خدمت قرآني براي دانش‌آموزان که غالباً علاقه وافري براي بهره‌مندي از آموزش‌هاي اين خانه قرآني بروز مي‌دهند، انگيزه بالايي را در اين مجموعه ايجاد مي‌کند که کار را پيش ببريم و گسترش دهيم.
وي خاطرنشان کرد: يکي از برنامه‌هاي اين خانه قرآني، داير کردن کلاس‌هاي آموزشي قرآن در محله‌هاي کمتر برخوردار اردل بود که متأسفانه به‌دليل نداشتن مکان اين برنامه منتفي شد و هيأت امناء مسجد نيز همکاري لازم را با اين مجموعه نداشتند.
عاليپور، مدير خانه قرآني «الرحمن» يکي ديگر از مجموعه‌هاي قرآني فعال در مدرسه فرشتگان اردل نيز اظهار کرد: اين خانه قرآني در مدت بيش از دو سال فعاليت رسمي در اردل موفقيت‌هاي مطلوبي را کسب کرده است.
عاليپور افزود: قرآن‌آموزان اين خانه قرآني که سنين ۶ سال به بالا و بزرگسالان را شامل مي‌شوند، توفيق حفظ تا ۱۰ جزء را کسب کرده‌اند و چند تن از اين قرآن‌آموزان سال گذشته در جشنواره قرآني استان، مقام‌هاي برتر را در رشته حفظ کسب کردند.
اين مربي قرآن استان ادامه داد: قرآن‌آموزان اين خانه قرآني در مسابقات مختلف مدارس، مسابقات قرآن سپاه، و آزمون‎‌هاي ارشاد، همواره مشارکت فعال و پويا دارند و حائز رتبه‌هاي خوب مي‌شوند.
وي با بيان اينکه تعداد علاقمندان بهره‌مند از آموزش‌هاي اين خانه قرآني حدود ۵۰ نفر است، اضافه کرد: علاوه بر فعاليت‌هاي قرآني، برنامه‌هاي فرهنگي و مذهبي نيز به علاقمندان ارائه مي‌شود که ختم صلوات و ختم قرآن، و برگزاري مراسم در مناسبت‌هاي مذهبي از آن جمله‌اند، ضمن اينکه گاهي کلاس‌ها درمحل امام‌زاده يا در مکان‌هاي روباز شهر برگزار مي‌شود.
عاليپور نبود مکان اختصاصي براي اجرا و گسترش فعاليت‌هاي اين خانه قرآني را مهم‌ترين مشکل عنوان کرد و ابراز اميدواري کرد اين معضل با مساعدت نهادهاي متولي مرتفع شود.

انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg