کد مطلب: 173244
کارشناس حقوقي در چهارمحال و بختياري:
انتخابات استاني به اختلافات قومي و قبيله‌اي دامن مي‌زند/نمايندگان به جاي تغيير در قانون اساسي به دنبال اجراي آن باشند
تاریخ انتشار : 1397/10/29 11:24:26
نمایش : 1046
کارشناس حقوقي در چهارمحال و بختياري گفت: مطمئنا" اختلافات قومي و قبليه‌اي در طرح استاني شدن انتخابات پيش خواهد آمد که همين امر مشکلات ديگري که گريبان‌گير همه خواهد شد را درپي خواهد داشت.
به گزارش هفت چشمه، سميه کاظمي کارشناس حقوقي در چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: طرح استاني کردن انتخابات با چندين اصل از قانون اساسي مغايرت داشته و تصويب آن موجب نقض اين اصول و تغييراتي در قانون اساسي بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامي مي‌شود.

وي تصريح کرد: بهتر است به جاي تغيير در اصول قانون اساسي با عدالت‌گرايي و بهبود وضعيت کنوني به سمت اجراي عدالت در روند اجراي قانون توسط خود نمايندگان پيش رويم.

کاظمي به مشکلات طرح استاني کردن انتخابات اشاره کرد و گفت: ازجمله مشکلات اين طرح محروميت بسياري از مردم مناطق دورافتاده از مرکز استان جهت شرکت در انتخابات و راي دادن و در نتيجه عدم دخالت در تعيين سرنوشت شهر و استان خود خواهد بود.

وي افزود: با پيش بردن اين روند يعني استاني شدن انتخابات هزينه‌هاي سنگيني به کانديداي شرکت‌کننده تحميل مي‌شود که اين خود باعث ايجاد مشکلاتي ديگر ازجمله ايجاد محروميت مي‌شود.

کاظمي عنوان کرد: مردم محروم وضع مالي خوبي ندارند و اگر اين طرح اجرا شود ممکن است نتوانند وارد اين قضيه شوند و اين امر موجب ثروت‌گرايي نيز مي‌شود و کسي که ثروتمند است نمي‌تواند فقرا را درک کند.

وي يادآور شد: با اجراي اين طرح بسياري از مردم که در مناطق دورافتاده هستند احساس مسئوليت نمي‌کنند و ممکن است در راي دادن و انتخابات شرکت نکننند.

کاظمي با اشاره به اينکه شناخت مردم از اين طرح کافي نيست بيان داشت: بهتر است انتخابات به مانند همان روال قبلي در جهت اجراي عدالت طي شود.

وي با اذعان بر اينکه اگر فرد نماينده يک جاي کوچک باشد شايد بهتر بتواند براي حل مشکلات آن منطقه اقدام کند خاطرنشان کرد: وقتي اين طرح گسترده باشد فعاليت نيز نمي‌تواند به اين گستردگي باشد و در روند بهبود مسائل نه‌تنها اثر مثبتي ندارد بلکه تاثير منفي نيز به همراه دارد.

کاظمي در پايان خاطرنشان کرد: مطمئنا" اختلافات قومي و قبليه‌اي در طرح استاني شدن انتخابات  پيش خواهد آمد که همين امر مشکلات ديگري که گريبان‌گير همه خواهد شد را درپي خواهد داشت.

انتهاي پيام/۱۰۲۰ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg