کد مطلب: 173221
گام به گام در رشد کودک؛
تغذيه کمکي کودک در ماه هشتم/ زرده تخم‌مرغ در غذاي کودک فراموش نشود
تاریخ انتشار : 1397/10/18 11:12:13
نمایش : 1960
يک متخصص اطفال درباره تغذيه کودک و در ماه هشتم و برنامه غذايي او توضيحاتي داد.

به گزارش هفت چشمه، علي محتشمي متخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغذيه مناسب کودک در هشت ماهگي، اظهار کرد: تغذيه کمکي در پايان ۶ ماهگي (۱۸۰ روزگي) شروع مي‌شود؛ همزمان با شروع غذاي کمکي تغذيه با شير مادر بايد همچنان مکرر و بر حسب ميل و تقاضاي شيرخوار ادامه داشته باشد و حتي دفعات تغذيه با شير مادر افزايش مي‌يابد، همچنين در اين زمان بايد بر اساس نياز کودک به او آب جوشيده سرد شده داد.

اين متخصص اطفال بيان کرد: در ماه هشتم بايد زرده‌ تخم‌مرغ را به غذاي کودک اضافه کنيد؛ زرده تخم مرغ را از يک نخود شروع کرده و رفته‌ رفته در طول ۱۰ روز به يک زرده‌ کامل برسد؛ هر روز صبح همراه فرني زرده را هم به کودک بدهيد، در ۲ هفته‌ اول ماه هشتم، شيرخوار روزي نصف زرده تخم مرغ، ۴-۳ قاشق مرباخوري فرني يا حريره و ۲ بار سوپ مي‌خورد.


بيشتر بخوانيد: نکات طلايي تغذيه براي کودکان يک تا سه سال


تغذيه کمکي کودک در ماه هشتم/زرده تخم‌مرغ را به غذاي کودک اضافه کنيد

پوره با به غذاي کودک اضافه کنيد

وي ادامه داد: در ۲ هفته‌ دوم ماه هشتم، به جز فرني و سوپ مي‌توان انواع پوره‌ها (سيب‌زميني، کدو و هويج) را به جاي يک وعده حريره يا فرني به شيرخوار داد؛ حبوبات آسان‌گوار مانند عدس و ماش را نيز مي‌توان به سوپ افزود، ماست از اين ماه به رژيم غذايي مي‌آيد که مي‌توان پس از غذا و يا در سوپ يا آش کودک به او داد.

نان له شده را در غذاي کودک فراموش نکنيد

محتشمي افزود: دادنِ اندکي نان له‌شده با نظارتِ کاملِ مادر ايرادي ندارد؛ پس در ۲ هفته‌ دوم ماه هشتم، شيرخوار روزي نصف زرده، سه بار فرني يا حريره يا پوره و دو بار سوپ و ماست مي‌خورد، از ميوه‌ها هم سيب و موز و گلابي را به صورت پوره به او بدهيد و طالبي و هندوانه را هم به او بچشانيد و آرام‌ آرام به سراغ ديگر ميوه‌ها برويد.

تغذيه کمکي کودک در ماه هشتم/زرده تخم‌مرغ را به غذاي کودک اضافه کنيد


بيشتر بخوانيد: تغذيه کودک يک ساله چيست؟


اين متخصص اطفال يادآوري کرد: مرکبات را بهتر است يک الي ۲ هفته ديرتر آغاز کنيد (نخست پرتقال و ليمو و سپس نارنگي)؛ زير يک‌سال دادنِ توت‌ها و خربزه و کيوي و آناناس را توصيه نمي‌کنند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg