کد مطلب: 173161
نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي:
براي رفع تشنگي اصفهان ايستاده ايم!/ چهارمحال و بختياري با اجراي طرح هاي غيرقانوني انتقال آب مخالف است
تاریخ انتشار : 1397/09/28 14:11:32
نمایش : 1092
نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي گفت: ما به مردم عزيز اصفهان ارادتمنديم و عشق مي‌ورزيم و دستانشان را مي‌بوسيم؛ حتي نگران مشکلاتشان نيز هستيم اما اينکه بخشي از کشور را بخواهيم فداي بخشي ديگر کنيم را قبول نمي‌کنيم.
 به گزارش هفت چشمه، اردشير نوريان نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي دقايقي قبل در گفت‌وگو با جهانبين نيوز، ضمن اشاره به تحصن نمايندگان سه استان در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: از ساعت۹/۳۰ دقيقه صبح امروز نمايندگان استان هاي چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بويراحمد، خوزستان به اضافه دو استان فارس و لرستان نسبت به دستور رئيس جمهور تحصن کردند.

وي با اشاره به اينکه چند روزي است که نمايندگان استان اصفهان استعفاء دادند، تصريح کرد: استان همجوار براي گرفتن پول و اعتبار جهت اجراي پروژه هاي آبي به مجلس  فشار مي آوردند.

عضو کميسيون امنيت ملي در مجلس شوراي اسلامي گفت: پروژه هاي استان اصفهان که شامل تونل هاي سوم کوهرنگ، بهشت آباد و گلاب است در استان چهارمحال و بختياري  قرار گرفته و هر سه اين پروژه ها از اين استان  منشاء مي گيرذ.

منابع کشور بايد به صورت متعادلانه و عادلانه براي همه استانها مصرف شود

وي با بيان اينکه تقاضاي استان اصفهان به استان هاي خوزستان و چهارمحال و بختياري مرتبط است افزود: رايزني هايي در اين چند روز صورت گرفت اما متاسفانه همکاران ما در استان اصفهان متوجه کار غيرقانوني و خلاف عرف خود نشدند.

نوريان با بيان اينکه منابع کشور بايد به صورت متعادلانه و عادلانه براي همه استانها مصرف شود، تاکيد کرد: متاسفانه دوستان اصفهان کم لطفي کردند و به رويه غلط خود ادامه دادند و با تاسف بيشتر برخي از بزرگان اين استان نيز از اين موضع غيرمنطقي دفاع کردند.

وي با بيان اينکه استان خوزستان نيز گلايه هاي جدي دارند، اظهار کرد: با دوستان خوزستان مشورت هايي شد و جمع بندي صحبتها، اين شد که نسبت به تقاضاي نمايندگان مستعفي اصفهان  اعتراض کنيم و متاسفانه  اخيرا نامه‌اي به رياست جمهوري نوشته شد و دولت هم جهت احياي زاينده رود دستور صادر کرد.


نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: ما با اصل اين موضوع مخالفت نداريم، اما امروز اعتراض کرديم و نگذاشتيم تثبيت شود، دقايقي روند جلسه مجلس نيز مختل شد و جمعي از نمايندگان استان به همراه استان هاي  فارس،  لرستان و خوزستان اعتراض کردند و در محل هيئت رئيسه حاضر شدند، تا به اين موضوع رسيدگي شود و  نهايت رئيس جلسه پذيرفت اين اقدام صحيح نيست.

وي به دو خواسته چند استان در اين تحصن اشاره و گفت: طبق قانون اين دو خواسته به دليل اينکه از تريبون مجلس مطرح شده است در مشروح مذاکرات سند و ثبت مي شود.

نوريان اولين خواسته خود را قانونمند شدن امتيازات دانست و ادامه داد: با اعطاي هرگونه امتياز ويژه به استان اصفهان خارج از چارچوب قانوني و برنامه هاي مصوب مخالف هستيم، اين استان هم همانند ساير استانها حق توسعه و گسترش و استفاده منابع دارد، اما در چارچوب قانون نه به صورت خاص و موردي اين خواسته اول ما بود.

وي به خواسته دوم درخصوص استعفاي نمايندگان اشاره و افزود: مقرر گرديد اگر همکاران اصفهان امروز آمدند و در صحن جلسه مجلس ، استعفاي خودشان را پس گرفتند که هيچ در غيراين صورت بايد استعفا مطرح شود .

نوريان بيان داشت: جو غالب در مجلس نيز به گونه اي بود که اين استعفا راي مي‌آورد و همکاران بايستي به خدمات ديگر فکر مي‌کردند.

نمايندگان اصفهان استعفاي خود را پس گرفتند

نوريان به برگشت نمايندگان استان اصفهان اشاره و گفت: نمايندگان استان اصفهان بعد از اين اعتراضات و عدم پذيرش مجلس نسبت به خواسته آنها، استعفاي خود را پس گرفتند و امروز وارد مجلس شدند.

عضو کمسيون امنيت ملي مجلس به تنظيم نامه خطاب به رئيس جمهور اشاره و خاطرنشان کرد: استان هاي چهارمحال و بختياري، خوزستان، لرستان و کهگيلويه و بويراحمد و جمع کثيري از نمايندگان مشغول امضا کردن نامه اي جدي خطاب به رئيس جمهور مبني‌بر اينکه در تصميم‌گيري ها هرگونه سليقه‌ اعمال نظر و يا نگاه خاص به منطقه نبايد صورت بگيرد، هستند.

ما به مردم اصفهان عشق مي‌ورزيم

نوريان با يبان اينکه فکر مي‌کنم تصميمات که گرفته خواهد شد به نفع عموم مردم در سراسر کشور است، تصريح کرد: ما به مردم عزيز اصفهان ارادتمنديم و عشق مي‌ورزيم و دستانشان را مي‌بوسيم؛ حتي نگران مشکلاتشان نيز هستيم اما اينکه بخشي از کشور را بخواهيم فداي بخشي ديگر کنيم را قبول نمي‌کنيم.

انتهاي پيام/1022ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg