کد مطلب: 173148
عضو اسبق کميسيون امنيت ملي مجلس در گفت و گو با دانا؛
لزوم تذکر دستگاه ديپلماسي به دولت فرانسه به خاطر رفتار وحشيانه با مردم/ همواره سياه‌نمايي‌هاي حقوق بشري عليه ايران از سوي فرانسه بوده است
تاریخ انتشار : 1397/09/24 08:56:14
نمایش : 1207
زهره الهيان در رابطه با تظاهرات مردمي فرانسه گفت: در اين ماجرا فرانسه هر روز با نارضايتي هاي تشديد شده مواجه است و از طرفي نيز برخورد نظامي و وحشيانه دولت ماکرون با مردم و خشونتي که عليه مردم فرانسه به کار گرفته شد.

به گزارش هفت چشمه، زهره الهيان، عضو اسبق کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا با اشاره به تحولات اخير کشور فرانسه، اظهار داشت: موج اعتراضات مردمي در فرانسه که روز به روز تشديد مي شود، نشان از اعتراض مردم به حاکميت و دولت امانوئل مکرون است که قائدتاً ناشي از ناديده گرفتن حقوق ملت فرانسه و پايمال کردن حقوق آن‌ها  توسط حاکميت است.

 

وي تصريح کرد: در اين ماجرا فرانسه هر روز با نارضايتي هاي تشديد شده مواجه است و از طرفي نيز برخورد نظامي و وحشيانه دولت ماکرون با مردم و خشونتي که عليه مردم فرانسه به کار گرفته شد.

 

عضو اسبق کميسيون امنيت ملي مجلس افزود: در اين راستا بهتر است وزارت خارجه و دستگاه ديپلماسي ما در ارتباط با مقوله هايي مثل حقوق بشر ابتکار عمل بخرج دهند و در مجامع بين المللي از حقوق ملت ها و در شرايط حاضر پايمال شدن حقوق بشر در فرانسه را در مجامع بين المللي محکوم کند.

 

الهيان بيان داشت: ما شاهد آن هستيم که يکي از کشورهايي که به ناحق عليه جمهوري اسلامي ايران در مجامع حقوق بشري همواره سياه نمايي مي‌کند و در واقع راي مثبت به قطعنامه هاي حقوق بشري مي دهد، فرانسه است.

 

وي با تاکيد بر منفعل بودن دستگاه ديپلماسي ايران در تحولات فرانسه، تاکيد کرد: اين نوع محافظه کاري و انفعال از سوي دستگاه ديپلماسي پذيرفته نيست و وزارت خارجه بايد با يک موضع و ديپلماسي فعال بويژه در مقوله هاي حقوق بشري، مجامع بين المللي و مجامع حقوق بشري حضور موثر داشته باشد.

 

عضو اسبق کميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به صحبت هاي اخير سخنگوي وزير امور خارجه ايران در خصوص تظاهرات مردم فرانسه، گفت: ما همواره شاهد آن بوده ايم که با کوچک ترين اتفاق در ايران برخي از کشورهاي اروپايي و در راس آن آمريکا، کانادا و همچنين کشور فرانسه مداخله هاي نابجايي داشتند و در واقع به ناحق و با سياه نمايي و بزرگ نمايي مسائل  تلاش کرده اند تا جمهوري اسلامي ايران را محکوم کنند، ولي از اين سمت در شرايط حاضر مشاهده مي کنيم که در ارتباط با پايمال شدن حقوق ملت فرانسه دستگاه ديپلماسي ايران سکوت مي کند.

 

الهيان در پايان گفت: وزارت خارجه و دستگاه ديپلماسي بايد با يک موضع تهاجمي و نه يک موضع منفعلانه، در مقوله حقوق بشر فعال باشد و در واقع ملاحظاتي که مد نظر دولت است از جمله مباحثي مثل تحريم و برداشته شدن تحريم ها، مانع از مواضع به حق به نفع ملت هاي دنيا نباشد.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg