کد مطلب: 173133
اختصاصي دانا؛
توصيه رئيس جمهور براي استفاده از فعالان ستادهاي انتخاباتي اش در دستگاه ها/ تلاش سازمان يافته براي انتصاب اتوبوسي هواداران "روحاني" در دولت
تاریخ انتشار : 1397/09/19 15:19:26
نمایش : 985
توصيه نامه اي از سوي رئيس دولت به کليه وزارت خانه ها و ارگان هاي دولتي براي استخدام فعالين ستادهاي انتخاباتي حسن روحاني ابلاغ شده که بررسي ابعاد اين توصيه نامه حکايت از تلاش سازماني دولت براي انتصاب اتوبوسي هوادارن خود خلاف فضاي شايسته سالاري دارد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از  شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ يکي از مهمترين نگراني ها پس از تصويب قانون منع به کارگيري بازنشستگان، پديد آمدن فضاي رانت براي استخدام ژن هاي خوب به نام جوان گرايي بود. رانتي که با استفاده از ضعف هاي ساختاري و خلاء هاي قانوني فضاي شايسته سالاري را تبديل به پارتي بازي و استخدام هاي سفارشي و اتوبوسي مي‌کند.

با آغاز روند برکناري مديران بازنشسته در ارگان هاي دولتي و حاکميتي شاهد تلاش برخي از جريانات براي جايگزين نمودن نفرات و هوادارن خود در اين مناصب هستيم، که در اين بين اقدامات دولتي ها براي استفاده از اين خلاء هاي قانوني شدت بسياري گرفته است.

در همين خصوص به تازگي توصيه نامه اي از سوي رئيس دولت به کليه وزارت خانه ها و ارکان هاي دولتي براي استخدام فعالين ستادهاي انتخاباتي حسن روحاني ابلاغ شده که بررسي ابعاد اين توصيه نامه حکايت از تلاش سازماني دولت براي انتصاب اتوبوسي هوادارن خود بر خلاف فضاي شايسته سالاري دارد.

در آبان ماه سال جاري جلسه روساي ستاد جوانان دکتر حسن روحاني در دفتر جمشيد انصاري معاون رييس جمهور تشکيل مي شود که در اين جلسه حاضرين نکاتي را در خصوص ستادهاي انتخاباتي و وضعيت دولت در استان ها بيان نموده و گلايه هاي را نسبت به عدم استخدام و به کارگيري اعضاي ستادهاي انتخاباتي در مناصب دولتي بيان مي‌کنند.

پس از رويت صورتجلسه اين نشست توسط رييس جمهور، حسن روحاني دستوري را بر اين صورتجلسه پاراف نموده و دستور همکاري را صادر مي کنند و دستور رييس جمهور توسط واعظي رئيس دفتر رييس جمهور براي رحماني فضلي وزير کشور، جهانگيري معاون اول و اعضاي هيات دولت جهت عمل به توصيه ها ارسال مي گردد.

در همين خصوص از طريق معاون پارلماني رياست جمهوري نيز مکاتبه اي رسمي با کليه وزارت خانه ها درباره اين توصيه نامه سياسي براي بکارگيري اعضاي ستاد انتخاباتي ارسال مي گردد که حکايت از ابعاد وسيع اين اقدام رانتي براي انتصاب اتوبوسي هوادارن حسن روحاني دارد.

لازم به ذکر است که هفته گذشته يکي از مسئولين ستاد انتخاباتي حسن روحاني در استان قم به اتهام فساد اقتصادي گسترده بازداشت شده است.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg