کد مطلب: 173116
امام جمعه موقت شهرکرد
نظام جمهوري اسلامي ايران بدهکار عده اي زياده خواه نيست/۴۵۰ هزار نفر در استان از کم آبي رنج مي برند
تاریخ انتشار : 1397/09/16 18:11:46
نمایش : 1182
امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مردم استان چهارمحال و بختياري چه گناهي کرده اند که بايد قرباني تصميم برخي مسئولان زياده خواه در کشور شوند و با آنها هم برخورد نشود؛ اين در حاليست که نظام جمهوري اسلامي بدهکار کسي نيست.
 به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز، حجت‌السلام والمسلمين اميرقلي جعفري در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز شهرکرد، گفت: زياده طلبي برخي مسئولان براي انتقال آب از سرشاخه هاي چهارمحال و بختياري به کوير مرکزي ايران از حد گذشته و کار به جايي رسيده که قرار است آب جاري پيش از ورود به استان از طريق تونلي به طول ۶۳ کيلومتر به استان هاي ديگر منتقل شود.
وي افزود : طرح هاي غيرکارشناسانه و ظالمانه انتقال آب به استان هاي همجوار باعث خشکيدگي چاه هاي آب دشت هاي استان چهارمحال و بختياري شده است و هم اکنون ۴۵۰ هزار نفر در استان از کم آبي رنج مي برند و ادامه اين روند و لابي بازي هاي برخي، مردم چهارمحال و بختياري را به فقر و حاشينه نشيني در استان هاي همجوار خواهد کشاند.

حجت الاسلام جعفري در بخشي ديگر از خطبه هاي خود گفت: متاسفانه شنيده شده قرار است سند بخش آبخيز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختياري را به نام آب منطقه اي استان همجوار ثبت کنند و وزرات نيرو هم با واگذاري بخشي از خاک چهارمحال و بختياري به نام آن استان موافقت کرده است.

وي گفت: از مسئولان استان چهارمحال بختياري مي خواهيم با اين تصميم مخالفت کنند و اجازه ندهند برخي با احساسات مردم استان بازي و اين طرح توهين آميز را اجرايي کنند؛ البته اگر بختياري ها مرده باشند که اجازه اجراي چنين تصميمي را بدهند.

حجت الاسلام جعفري با اشاره به اينکه به علت انجام طرح‌هاي غيرکارشناسانه قبل از انقلاب و بعد از آن وضعيت چهارمحال و بختياري به‌گونه‌اي شده که بسياري از دشت‌هاي استان در رديف دشت‌هاي ممنوعه قرار گرفته‌اند‌، افزود: حدود ۴۵۰ هزار نفر از مردم اين استان با مشکل آب شرب مواجه هستند، در استاني که پايتخت آب کشور است با تانکر به روستاهاي آن آبرساني مي‌شود اين وضعيت به دليل کمي بارش‌ها و اجراي طرح‌هاي غيرکارشناسي انتقال آب به کوير مرکزي ايجاد شده است.

وي تصريح کرد: اخيرا نمايندگان اصفهان به صورت دسته جمعي استعفا داده‌اند و دو دليل که براي اين کار خود اعلام کرده‌اند براي مردم چهارمحال و بختياري بسيار خطرناک است، يکي عدم تخصيص بودجه براي طرح‌هاي انتقال آب و ديگري برداشت بي‌رويه از آب است.

جعفري با بيان اينکه برداشت بي‌رويه را ما هم قبول داريم، افزود: ولي اين برداشت بي‌رويه در درياچه‌اي است که در ذوب‌آهن ايجاد شده، اين برداشت بي‌رويه در برنج‌کاري، در فولاد و ... است درحالي که مردم چهارمحال و بختياري بايد آب نيترات‌دار مصرف کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد با تبريک فرا رسيدن روز دانشجو و گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانشجو گفت: شعار مرگ بر آمريکا از دانشگاه تهران در کودتاي ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در مخالفت با سفر مشاور رئيس جمهور وقت آمريکا به ايران سر داده شد و از آن زمان دانشجويان با نثار خون خود، آزادي خواهي و ظلم ستيزي اين قشر تحصيل کرده را نشان دادند و دانشگاه هاي ما امروز هم دنبال رو همين راه است.

انتهاي پيام/1027ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg