کد مطلب: 173113
رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه:
اجراي قانون بازنشستگان راه را براي جوانان مي‌گشايد
تاریخ انتشار : 1397/09/13 14:43:03
نمایش : 1418
رهبر معظم انقلاب با بيان اينکه اجراي قانون بازنشستگان راه را براي جوانان و رسيدن آنها به حوزه‌هاي مديريتي مي‌گشايد، فرمودند: نمايندگان محترم مجلس قانون را جوري ترتيب بدهند و اصلاح کنند تا مجبور نشوند براي به کارگيري معدود افرادي که من نمي‌شناسم به اجازه‌ي رهبري متوسل بشوند.

به گزارش هفت چشمه؛ به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه‌اي، متن بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ابتداي درس خارج فقه امروز صبح ايشان  منتشر شد که به شرح ذيل است: 

 
معظم له: ديروز يکي از آقايان بعد از درس تشريف آوردند جلو ــ بعد از درس که ميبينيد همينطور يُسرعونِ إلينا(۱) ــ‌ و با اوقات تلخي تمام گفتند که اين بازنشسته‌هايي که طبق قانون بايد برکنار بشوند، اينها را برميگردانند و اين را به پاي شما مينويسند، يعني به پاي من. [البته] اين محبت است، اين نشان دهنده‌ي اين است که اين برادرمان نسبت به اينکه يک چيزي را به ما نسبت ميدهند که ايشان نميپسندد، ناراحت است. منتها اشکالش اين بود که سر من داد ميکشيد.(۲) من هم به ايشان يک قدري تند گفتم آقا! چرا داد ميکشيد؟! به هر حال ما خواستيم از ايشان هم معذرتخواهي کنيم.  
 
طلبه: من معذرت ميخواهم. ببخشيد.
 
معظم له: خيلي خب، ما هم از شما معذرت ميخواهيم.
 
اين قانون بازنشستگان، يک قانون بسيار خوبي است. اين از آن قوانيني است که ما به آن احتياج داشتيم، جايش هم خالي بود. اين قانون  در واقع حلقه‌ي بسته‌ي مديريتي را که گاهي اوقات در بعضي از جاها سالهاي سال طول ميکشد، اين حلقه‌ي مديريتي بسته را باز ميکند، ميشکند، راه را براي جوانها ميگشايد که بتوانند خودشان را برسانند به مراکز مديريتي. بنابراين اصل قانون، قانون خوبي است منتها اطلاق قانون، اطلاق درستي نيست يعني اينکه هر بازنشسته‌اي بايد به کار گرفته نشود، اين اطلاق درست نيست. چون بعضي از افراد هستند بله، مثلاً سي سال هم خدمت کرده‌اند، بازنشسته هم شده‌اند، فرض کنيد که بيست ساله بوده، هجده ساله بوده استخدام شده، حالا هم يک مردي چهل و هشت ساله، پنجاه ساله است، وقت کارش است و تجربه‌ي خوبي هم پيدا کرده، جايگزين هم ندارد؛ اين است ديگر؛ قانون اين را هم شامل ميشود، اما شمول قانون نسبت به اين جور آدمهائي که کم و بيش پيدا ميشوند، ممکن است زياد هم نباشند، درست نيست.
 
رهبر انقلاب فرمودند: خب حالا [آن] مسئول، آن مدير چه کار کند برخلاف قانون؟ اينجا به فکر ولايت فقيه مي‌افتند که بالاخره ولي‌فقيه اجازه بدهد. مي‌آيند از ما سؤال ميکنند، ما هم مواردي را، بنده اينهايي را که [نسبت به آنها] مي‌آيند سؤال ميکنند که نميشناسم، مگر بعضي معدودشان را؛ ممکن است دو نفر، سه نفرشان را بشناسيم؛ معدودي از آنها را ميشناسيم، آنهايي را هم که نميشناسيم، اگر به آن مدير اعتماد داشته باشيم قبول ميکنيم. مسئله اين است و الّا اصل اين قانون، قانون خوبي است، بايد هم اجرا بشود و بهترش هم همين است که خود نمايندگان محترم مجلس قانون را جوري ترتيب بدهند و اصلاح کنند که ديگر اين اشکالات پيش نيايد، مجبور نشوند که به اجازه‌ي رهبري متوسل بشوند.
 
انتهاي پيام/ 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg