کد مطلب: 173109
پايتخت روي آرامش به خود مي‌بيند؟
بيماري نجفي، بازنشستگي افشاني و اين بار شهرداري که نيامده حاشيه ساز شد/ چرا اصلاح‌طلبان شهرداران جنجال ساز انتخاب مي کنند؟
تاریخ انتشار : 1397/09/12 11:29:18
نمایش : 1305
شهر تهران در مدت زماني که اصلاح طلبان شوراي شهر تهران را در اختيار گرفته اند تماما با مديريت حاشيه ساز روبرو بوده است.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ اصلاح طلبان شوراي شهر تهران حدود يکسال و اندي است که در انتخاب شهردار تهران با مشکل روبرو هستند. اصلاح‌طلبان که تمامي صندلي هاي سبز شوراي شهر تهران را در دست دارند در سه مرحله طي مدت زماني که وارد شورا شدند اقدام به انتخاب شهردار کردند. اما شهرداران تهران در اين سه دوره از جمله افراد جنجالي بودند که حاشيه آنها بيشتر از اقدامات اجرايي‌شان ثبت و ضبط شده است.

شهرداري که هنوز حاشيه سازي مي کند

«محمد علي نجفي» از جمله مديران اصلاح طلبي است که همواره خبرساز بوده است. نجفي پست هاي مديريتي مختلفي را با عنوان بيماري ترک گفت که آخرين پستي که در اختيار داشت شهرداري تهران بود. از اين رو وي به «آقاي استعفا» معروف شده است. در زمان انتخاب نجفي به عنوان شهردار رسانه‎هاي بسياري انتقاد مي کردند که چرا فردي که قبلا به واسطه بيماري از سمت‌هاي کوچک تر استعفا کرده است را براي شهرداري تهران که نيرو و توان مضاعفي را مي طلب انتخاب کرده اند.

اما اصلاح طلبان شوراي شهر به اين موضوع وقعي ننهادند و با بي اعتنايي روي انتخاب خود تاکيد کردند. اما آنچه شد که منتقدان هشدار داده بودند. در اواخر سال 1396 زمزمه هاي استعفاي نجفي اعلام شد اما اين موارد تکذيب شد و در اوائل سال 97 شاهد استعفاي وي بوديم.

مديريت نجفي خصوصا زماني که در سال 96 زلزله 5 ريشتري در تهران اتفاق افتاد و عدم حضور وي در ستاد مديريت بحران محسوس بود، بسيار مورد انتقاد قرار گرفت. اين عدم حضور آقاي شهرداري تا جايي بود که در شبکه هاي اجتماعي همه تا چندين ساعت دنبال شهردار مي گشتند.

اينکه نجفي درست به سبب همان مواردي که منتقدان به انتخاب اصلاح طلبان خرده مي گرفتند استعفا کرد باعث شد سيل انتقادات حتي از طرف حاميان اين جريان به شوراي شهر روانه شود. اما حاشيه هاي نجفي تمامي نداشت. ماجراي ازدواج دوم شهردار اسبق تهران سبب شد تا نجفي هنوز يکه تازه حاشيه‌سازي در اردوگاه اصلاحات باشد. عکس هاي نجفي و همسر جوانش در فضاي مجازي جنجال به پا کرد و «فاطمه دانشور» عضو سابق شوراي شهر تهران در اين باره بيان داشت که خوب شد که نجفي از شهرداري تهران استعفا داده است. اما بعد از موضوع ازدواج نجفي در فضاي مجازي شايع شد که شهردار اسبق تهران خودکشي کرده است اما همسر جديد به جد اين موضوع را تکذيب کرد.

همچنين «حسن رسولي» عضو شوراي شهر تهران در واکنش به خبر خودکشي محمدعلي نجفي شهردار سابق تهران گفت: با  نجفي تماس گرفتم. ايشان به حمد الله از هر حيث سالم و سرحال بود و از رواج شايعه خودکشي متعجب و متاسف! جاي نگراني نيست.

مدير بازنشسته به صندلي شهرداري تکيه زد

اگر نجفي حدود 7 ماه شهردار تهران بود، «محمد علي افشاني» تنها 6 ماه توانست در پست شهرداري تهران دوام بياورد. انتخاب افشاني محصول لابي گسترده حزب اعتماد ملي بود و از اين رو مطرح شد که انتخاب وي يکي از سياسي ترين انتخاب هاي شهرداري در پايتخت بوده است. بعد از انتخاب افشاني بلافاصله عکس حضور وي در يک مراسم حاشيه ساز شد.

اواسط مهرماه سال 94 تعدادي از پيکرهاي پاک شهداي حادثه منا وارد فرودگاه بين المللي شهيد دستغيب شيراز شده و مورد استقبال جمعي از مسئولان استان قرار گرفت. در تصويري که از استقبال «محمدعلي افشاني» (استاندار سابق فارس و شهردار جديد تهران) با جمعي ديگر از مسئولان استان در شبکه هاي اجتماعي منتشر شد، گل هايي از ريشه چيده شده براي استقبال در اختيار استقبال کنندگان قرار گرفته بود!

اين تصوير با متني با اين عنوان که مسئولان فارس با گل هاي چيده شده از باغچه فرودگاه به استقبال حجاج جان باخته استان در منا رفته اند در گروه هاي مختلف شبکه هاي اجتماعي دست به دست شد.

مسئله بازنشستگي افشاني که سبب برکناري وي از سمت شهرداري تهران شد نيز موضوعي بود که پيشتر نمايندگان مجلس به اصلاح‌طلبان هشدار داده بودند. «احمد اميرآبادي فراهاني» نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي درباره بازنشستگي شهردار سابق تهران گفت:« آقاي افشاني از ابتدا نمي‌توانست شهردار تهران شود. دوستان شوراي شهر بايد در انتخاب شهردار تهران دقت‌هاي لازم را داشته باشند و بيشتر قوانين را در نظر بگيرند؛ براي انتخاب شهردار بايد با حقوق دان‌ها و افراد آگاه مشورت کنند تا شهر در انتظار تصميمات نادرست آنان قرار نگيرد.»

اصلاح طلبان البته تلاش زيادي کردند که افشاني در سمت خود بماند اما جلسات مشترک نمايندگان تهران و اعضاي شوراي شهر و نامه نگاري و ... هم نتوانست مقابل اعمال قانون را بگيرد.

شهرداري که نيامده جنجال‌ساز شد

«پيروز حناچي» سومين انتخاب شوراي شهر تهران ظرف يک سال و اندي است که از شوراي شهر پنجم مي گذرد. بسياري اين انتظار را داشتند که با توجه به اينکه شوراي شهر پنجم يکدست اصلاح طلب است مديري کارآمد انتخاب شود اما متاسفانه بي ثباتي مديريتي از ابتداي اين شورا تا به امروز به معضل پايتخت تبديل شده است. پيروز حناجي هنوز حکمش درج نشده با يک سخنراني در مورد واردات «مديران خارجي» جنجال ساز شد. وي با يک مثال فوتبال اعلام کرد همانطور که براي مربي تيم ملي از خارجي ها بهره برداري مي کنيم بايد در مديريت شهري هم از مديران خارجي استفاده کنيم؛ چراکه مديريت شهري کم از فوتبال نيست.

بعد از جنجالي که اين حرف‌ها بوجود آورد موضوع بيماري و برادر و خواهري که عضو گروهک منافقين هستند بر سر زبان ها افتاد. از موضوع بيماري وي بگذري به مسئله خانواده پدري وي مي رسيم که موضوعي امنيتي است. شايد همين مسئله سبب شد تا تاييده حکم وي با تاخير صورت گيرد.

حاشيه ديگر حناچي حضور وي در مترو تهران بود. عکس‌هايي حرفه‌اي از حضور حناچي در مترو منتشر شد که با واکنش منفي کاربران شبکه هاي اجتماعي روبرو شد. بسياري مطرح کردند که اگر وي با مترو رفت و آمد مي کند چرا پيشتر عکس وي منتشر نشده و چرا عکاس خبري با خود به مترو برده است. البته خود حناچي مطرح کرد که اين کار نمادين را به سبب الگوسازي سه شنبه‌هاي بدون خودرو انجام داده است.

به هر جهت شهر تهران امروز بيش از همه چيز نيازمند عملکرد درست و کار اجرايي است. اين حواشي در کنار بي ثباتي مديريتي مشکلات عمده اي را براي تهراني ها به وجود آورده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg