کد مطلب: 173098
گزارش دانا از حرف تا عمل دغدغه‌هاي اصلاح‌طلبان؛
سکوت عجيب اعضاي فراکسيون اميد در اعتراض کارگران هفت تپه/ نمايندگاني که به "سفر خارجي" و "سلفي حقارت" معروفند
تاریخ انتشار : 1397/09/07 09:38:04
نمایش : 1018
جريان اصلاحات يکي از جناح هاي سياسي است که همواره پز و شعار حمايت از حقوق شهروندي و زنان را سر مي دهد؛ البته بيشتر اين موارد حمايت نمايشي و ويتريني است.

به گزارش هفت چشمه به نقل از  شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ ماجراي کارگران نيشکر هفت تپه که در اعتراض به تعويق حقوق‌شان و مديريت نالايق بخش خصوصي تجمع کردند، از موضوعاتي بود که در هفته هاي گذشته در صدر اخبار خبرگزاري ها و رسانه‎هاي مختلف بود. اين موضوع به دليل مديريت ناکارآمد بخش خصوصي و واگذاري که در آن حرف حديث‌هاي بسياري وجودداشت کم کم به مرز بحران رسيد و کارگران آن که اين روزها اين قشر زحمت کش با مشکلات متعدد روبرو هستند، ديگر تاب تحمل اين موضوع را نداشته و اقدام به اعتراض کردند.

البته دولت با ورود به اين موضوع و پرداخت بخشي از حقوق معوقه آنان (يک ماه) سعي کرد اين موضوع را مديريت کند اما سئوال اساسي اينجاست که گروه هاي سياسي مختلف که در زمان انتخابات‌ها و بزنگاه‌هاي سياسي دم از حقوق شهروندي مي زنند در اين عرصه چه واکنشي از خود نشان داده‌اند؟

جريان اصلاحات زنان و کارگران
 
جريان اصلاحات يکي از جناح هاي سياسي است که همواره پز و شعار حمايت از حقوق شهروندي و زنان را سر مي دهد. البته بيشتر اين موارد حمايت نمايشي و ويتريني است.
 
بخصوص اصلاح طلبان در حوزه زنان به مسائل جعلي و نمايشي روي آورده اند. ورزشگاه رفتن زنان که يک موضوع فيک وجعلي است يکي از اين موارد است که سرو صداي بسياري به پا کرد. موضوعي که بسياري از دختران اولويت شان در زندگي روزمره نيست و جريان اصلاحات با القاسازي و برجسته سازي آن سعي کرده که اولويت اول زنان را ورزشگاه رفتن جلوه دهد و از اين طريق خود را مدافع حقوق زنان جلوه دهد.
 
اين درحالي است که در حوزه قشر مستضعف جامعه خصوصا کارگران جريان اصلاحات با سکوت کامل از کنار موضوع رد مي شود. در ماجراي هفت تپه اين موضوع به وضوح ديده شد که اصلاح طلبان با سکوت و حتي بي اعتنايي سعي کردند از مطالبه کارگران عبور کنند. اين درحالي است که مطبوعات اين جريان سياسي هميشه براي موارد کوچک از کاه کوه مي سازند و جنجال سازي مي کنند.
 
فراکسيون اميد يا فراکسيون سکوت
 
فراکسيون اميد از جمله رياست اين فراکسيون «محمدرضا عارف» که به مرد سکوت اصلاحات معروف است در اين زمينه نيز سکوت پيشه کرد. جالب اينجاست که اين فراکسيون در موارد ديگر موارد آنچنان به طور جنجالي وارد گود مي شود که گويي اتفاق خاصي افتاده است اما خوب که نگاه مي کنيم مي بينيم که بعضا منافع جناحي در اين موارد حکم فرماست.
 
ورود اصلاح طلبان مجلس به موضوع کارگران هفت تپه آنقدر ضعيف بود که حتي نمايندگان اصلاح طلب به خود زحمت يک تذکر درباره بررسي اين موضوع را ندادند. در اين حال ديده مي شود که کساني چون «نادر قاضي پور»، نماينده اصولگرا به همراه پنج نفر از نمايندگان به وزير اقتصاد در تامين و پرداخت حقوق معوقه کارگران کشت و صنعت هفت تپه تذکر داده‌اند.
 
اصلاح طلبان که بعضا در برخي از موارد با مصاحبه‌هاي تند سعي مي کنند مطالبات جناحي خود را القاسازي کنند در اين حوزه چنان منفعلانه عمل کردند که گويي اين جناح سياسي نبود که حمايت از حقوق شهروندي را سر مي داد. تنها در اين حوزه «عليرضا محجوب» رئيس فراکسيون کارگري مجلس بيان داشته است که « به تازگي فضاسازي‌هايي در اين مورد صورت گرفته است که بخشي از آن به حق و بخشي هم ممکن است در پي زياده‌گويي صورت گرفته باشد، ولي آنچه روشن بوده، اين است که کارگران به شدت تحت فشار هستند و تنها فردي که سر ماه حقوق دريافت نکند، مي‌تواند مشکلات کارگران هفت تپه را درک کند، در غير اين صورت اين موضوع قابل درک نيست که فردي در خوزستان وقتي ماه‌ها حقوق دريافت نمي‌کند، چه مشکلاتي دارد.» 
 
نمايندگان اصلاح طلب مشغول سلفي گردن و جشن تولد براي اينستاگرامشان هستند
 
نمايندگان فراکسيون اميد در مجلس دهم عملکرد ضعيفي از خود به نمايش گذاشته‌اند. به غير از حمايت از برخي از وزيران مانند «عباس اخوندي» وزير سابق راه و شهرسازي که پرونده ضعيفي دارد و همچنين حمايت از طرح‌هاي خاصي مانند cft حاشيه‌هاي نمايندگان اصلاح طلب بسيار زياد است. حاشيه‌هايي که نمايندگان را مشغول مسائل ويتريني کرده و متعاقبا آنها را از رسيدگي به زندگي مردم دور.
 
از سلفي حقارت که تصاوير ناپسندي از نمايندگان فراکسيون اميد در تاريخ به جاي گذاشت و مورد انتقاد شديد افکارعمومي قرار گرفتند بگذريم به موضوع سفرهاي خارجي و حضور آنان در تور اروپايي و موزه گردي مي رسيم. همچنين يکي از همين نمايندگان در عملي قابل توجه براي صفحه اينستاگرام خود جشن تولد گرفت که اين موضوع هم با انتقاد جدي روبرو شد. 
 
موضوع اشغال تريبون مجلس براي دفاع از مسائل مالي خانواده که «فاطمه حسيني» دختر صفدر حسيني در مجلس رقم زد نيز يکي از نادرترين و عچيب ترين اتفاقات مجلس دهم بود. حتي يکي از نمايندگان زن اصلاح طلب موضوع « سربازي دختران» را مطرح کرد که جنجال زيادي در فضاي مجازي ايجاد کرد و با شوخي و طنز در اين فضا مواجه شد.
 
نمايندگان فراکسيون اميد در موزه لوور پاريس 
 
به هر جهت اين موارد در کارنامه کاري اصلاح طلبان کم نيست اما آنچه بيشتر از هر چيز ديگر فراکسيون اميد کم دارد عملکرد در حوزه رسيدگي به مشکلات مرد و موارد اساسي و بنيادي است. 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg