کد مطلب: 173080
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري:
برخي مديران به جاي هم‌افزايي با سرمايه‌گذاران، مسيرشان را سد مي‌کنند
تاریخ انتشار : 1397/08/29 15:36:35
نمایش : 1211
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: برخي مديران به جاي هم‌افزايي و باز کردن راه سرمايه‌گذار، مسيرشان را سد مي‌کنند و سرمايه‌گذارها وقتي با اين ديدگاه مديران مواجه مي‌شوند خسته شده و از استان خارج مي‌شوند
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ حفيظ‌الله فاضلي مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اين استان ظرفيت‌هاي بسياري دارد که از آن‌ها استفاده نمي‌شود و اين ظرفيت‌ها در حوزه گردشگري بيشتر است.

وي با اشاره به اينکه برخي مديران به جاي هم‌افزايي و باز کردن راه سرمايه‌گذار، مسيرشان را سد مي‌کنند و سرمايه‌گذارها وقتي با اين ديدگاه مديران مواجه مي‌شوند خسته شده و از استان خارج مي‌شوند افزود: خوشبختانه اخيرا شاهديم که فرهنگ مديران درحال تغيير است و هم‌افزايي‌ها درحال شکل‌گيريست.

فاضلي اضافه کرد: برخي از سرمايه‌گذارها در سال‌هاي قبل ۵۱۵ يورو از اعتبارات اين استان را گرفتند و متاسفانه بيش از ۷۰ درصد آن را در دبي سرمايه‌گذاري کردند و اين يعني اعتبارات را دريافت کردند و سرمايه‌گذاري نداشتند.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري اضافه کرد: دولت در سه حوزه در بحث اشتغال‌زايي و اشتغال پايدار به هشت استان به‌عنوان پايلوت تسهيلات پرداخت کرده است و چهارمحال و بختياري يکي از اين استان‌ها است.

وي اضافه کرد: در بحث اشتغال خانگي سال گذشته سهم استان ما ۲۲/۵ ميليارد تومان بوده که ۱۳/۵ ميليارد تومان آن ابلاغ و تخصيص شده است و با تعامل و پيگيري‌هاي صورت گرفته ۱۰۰ درصد يا ۹۹/۵ درصدشان جذب شده است.

فاضلي با اشاره به وضعيت نامناسب دولت در بحث پول و اعتبار بيان داشت: با اين وجود تاکنون ۲ هزار شغل در بحث مشاغل خانگي ايجاد شده است.

مديرکل تعاون کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: مشاغل خانگي بحث توانمندسازي و کاهش قيمت تمام شده در خانواده‌هاست، اما متاسفانه آن‌گونه که بايد در زمينه اشتغال خانگي کار نشده است و برندسازي مناسبي در اين زمينه انجام نشده است.

وي يادآور شد: در سال ۹۷، ۱۷/۵ ميليارد تومان اعتبار در حوزه مشاغل خانگي اختصاص يافته و ۱۵ ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان آن ابلاغ شده است و در اين زمينه يک هزار و ۷۱۱ پرونده تشکيل، ۱۲ ميليارد تومان بين بانک‌ها توزيع شده است.

فاضلي بيان داشت: در بحث اشتغال فراگير سال گذشته ۴۰۳ ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته است، همچنين در حوزه مشاغل روستايي و عشايري مبلغ ۳۰۵ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان از آبان‌ماه سال گذشته ابلاغ شده است و بيشترين طرح و بيشترين مبلغ در کميته فني استان بررسي و بالغ‌بر ۸۰۳ ميليارد تومان طرح بررسي و به بانک‌ها معرفي شد که طي آن ۱۶۰ ميليارد طرح به انعقاد قرارداد و ۱۲۰ ميليارد تومان به اعضا پرداخت شد.

وي با اشاره به ايجاد ۲ هزار و ۶۰۰ شغل در اين استان تاکيد کرد: متاسفانه رشته‌هاي دانشگاهي متناسب با نياز بازار کار نيست و دانشگاه‌ها نيازسنجي‌هاي لازم را در اين زمينه انجام نداده‌اند.

انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg