کد مطلب: 173074
فرمانده سپاه حضرت قمي بني‌هاشم (ع) خبر داد:
گرامي داشت هفته بسيج با اجراي يک هزار و 240 برنامه در بام ايران
تاریخ انتشار : 1397/08/27 13:21:11
نمایش : 1421
سردار علي محمد اکبري، فرمانده سپاه حضرت قمي بني‌هاشم (ع) گفت: يک هزار و 240 برنامه براي هفته بسيج در نظر گرفته شده است که 289 مورد از اين برنامه‌هاي شاخص هستند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ فرمانده سپاه حضرت قمربني هاشم عليه السلام  در نشست خبري که امروز صبح به مناسبت هفته بسيج برگزار شد با گراميداشت ياد و خاطره شهداي بسيجي و شهداي انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و مدافعان حرم، فرارسيدن هفته بسيج را تبريک گفت و اين هفته را بهانه اي براي معرفي بسيج و دستاوردهاي بسيج دانست.

سردار سرتيپ دوم پاسدار علي محمد اکبري، رسالت بسيج را همان رسالت پاسداري از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن دانست و افزود: دستور تشکيل بسيج ناشي از تيزبيني و آينده نگري امام راحل رضوان الله تعالي عليه بود.

سردار اکبري، ادامه داد: بسيج زماني تشکيل شد که هنوز خبري از جنگ نبود، هرچند غائله هايي شکل گرفته بود؛ ولي امروز از برکات بسيج امروز نه تنها جمهوري اسلامي، بلکه تمام دنيا از تفکر و روحيه بسيجي بهره مند هستند.

وي تاريخچه تشکيل بسيج را به آغاز خلقت و مربوط به تمام انبياء الهي دانست و تصريح کرد: تشکيل بسيج از بدو خلقت حضرت آدم عليه السلام بوده، چون رسالت پيامبران بسيج مردم به سمت اهداف الي الله بوده است.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختياري گفت: مقابله با ظلم و ستم يکي از شاخصه هاي مهم بسيج و بسيجيان است.

سردار اکبري، افزود: هر جايي نياز به حضور بسيجيان در صحنه بوده است ازجمله؛ دفاع مقدس، تأمين امنيت پايدار در مرزهاي جمهوري اسلامي، دفاع از حريم آل الله و ...، بسيج و مردم ما مظهر ايستادگي بوده اند، چرا که ما بسيج را از مردم و مردم را از بسيج جدا نمي دانيم.

وي، تصريح کرد: بر اساس فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي، هرکسي دل در گرو نظام مقدس جمهوري اسلامي دارد، بسيجي است؛ ولو عضو بسيج نباشد.

فرمانده سپاه حضرت قمربني هاشم عليه السلام، پيشرفت هاي به دست آمده در کشور بعد از انقلاب اسلامي در زمينه هاي مختلف علمي، فناوري، دفاعي، عمراني، سازندگي و ...، را يادآور شد که مرهون تفکر و روحيه بسيجي و مديريت جهادي است.

سردار اکبري، گفت: خدمات بسيج در هر نقطه اي از کشور مشاهده مي شود و در دورترين نقاط کشور و روستاها نيز مي توان ثمرات و برکات آن را ديد.

وي افزود: هرجايي که امروز احساس امنيت بيشتر است، نشانه حضور بسيج و بسيجيان در صحنه است. گروه هاي بسيجي اولين افرادي هستند که در موقع لزوم و نياز در ميدان حاضر مي شوند و در زلزله سرپل ذهاب و کرمانشاه نيز ديديم که گروه هاي بسيج حتي از استان چهارمحال و بختياري نيز قبل از نيروهاي امدادي ديگر در منطقه حاضر شده و به مردم خدمت رساني را شروع کردند.

اکبري با اشاره به اينکه سپاه بدون بسيج و بسيج بدون سپاه معنايي ندارد، خاطرنشان کرد: بسيج در بعدهاي متعدد دفاعي مثل دوران هشت ساله دفاع مقدس حضور داشت، هم‌اکنون نيز يکي از طرح‌هاي آن‌ها گشت‌هاي محله‌محور است که باعث ايجاد امنيت بيشتر در محله‌هاي شهر مي‌شود.

فرمانده سپاه حضرت قمي بني‌هاشم (ع) با بيان اينکه در هر بحراني که نياز باشد اولين کساني که وارد ميدان مي‌شوند بسيجيان هستند، تصريح کرد: يکي از مأموريت‌هاي بسيج تکميل کار دولت است و اگر نياز باشد به‌عنوان نيروهاي تکميلي وارد عمل مي‌شوند.

وي با تاکيد بر اينکه در نگه‌داري از ارزش‌هاي ديني و مذهبي بسيجيان پيشرو هستند، افزود: اکثر کساني که در زمينه نوآوري و علم‌آفريني فعاليت مي‌کنند بسيجيان هستند، اين طور بايد گفت که بسيج همه وجود افرادي است که دل در گرو انقلاب دارند.

اکبري خاطرنشان کرد: بسيج اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران و کشور را فراهم کرده است و مي‌بينيم در کشورهاي حوزه مقاومت از روحيه و تفکر بسيجي الگوبرداري شده است.

فرمانده سپاه حضرت قمربني هاشم عليه السلام، حمايت از نخبگان علمي و افرادي که داراي ابتکارات و نوآوري و اختراعات هستند را يکي از وظايف علمي پژوهشي سپاه و بسيج دانست و باپيشرفت در اين زمينه ها را نيز مرهون الگوگيري از دفاع مقدس عنوان کرد.

سردار اکبري، با اشاره به فعاليت و تلاش گروه هاي جهادي بسيج در مناطق محروم، اظهار کرد: بسيج شب و روز و مکان و زمان نمي شناسد و در همه زمانها و مکانها حضور دارد و ضامن اقتدار کشور و نظام ماست و الگويي براي جهانيان و جبهه مقاومت در عراق، سوريه و يمن مي باشد.

اين مقام ارشد نظامي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن هفته بسيج با هفته وحدت، برخي از برنامه هاي گراميداشت هفته بسيج به صورت مشترک برگزار مي شود و براي همه رده هاي سپاه و بسيج در استان ، يکهزار و ۲۴۰ برنامه پيش بيني شده که اجرا خواهد شد.

وي با بيان اينکه هفته بسيج از ۲۹ آبان‌ماه آغاز و تا پنجم آذرماه امسال ادامه دارد، عنوان کرد: روزهاي اين هفته با عناويني از جمله بسيج، فرهنگ و مسجدمحوري، بسيج، اقتصاد مقاومتي، خدمت‌رساني و سازندگي، بسيج، اقتدار دفاعي و امنيتي، بسيج، معنويت و انتظار، بسيج، جهاد کبير و استکبارستيزي، بسيج، جهاد روشنگري و تبيين و در نهايت بسيج، و چند سال افتخار نام‌گذاري شده است.

سردار علي محمد اکبري، افزود: ديدار با نماينده ولي فقيه در استان و بيعت مجدد با مقام معظم رهبري و اعلام آمادگي بسيجيان براي حضور در صحنه هاي مورد نياز نظام و انقلاب اولين برنامه گراميداشت هفته بسيج در استان چهارمحال و بختياري است.

وي، ادامه داد: برپايي نمايشگاه دستاوردهاي اقتصاد مقاومتي در مرکز استان، جشنواره تجليل از جهادگران علم و فناوري بسيج، برپايي نمايشگاه دستاوردهاي علمي، پژوهشي و فناوري بسيجيان، اعزام تيم هاي سلامت جامعه پزشکي به مناطق محروم، صعب العبور و مناطق آلوده و شهرک هاي صنعتي، برنامه پياده روي بزرگ ويژه هفته بسيج از جمله برنامه هاي محوري اين ايام است.

سردار اکبري افزود: ميقات صالحين و حضور بسيجيان در نماز عبادي سياسي جمعه، سخنراني فرماندهان بسيج پيش از خطبه هاي نماز آدينه، خدمات دهي رايگان در مراکز خدمات رساني بسيج به عموم مردم، افتتاح برنامه خدمتات رساني و امنيت پايدار با برگزاري گشت هاي بسيجي محله محور، سرکشي و انس و الفت با فرماندهان پايگاه هاي بسيج، از ديگر برنامه هاي محوري هفته بسيج مي باشد.

اين مقام ارشد نظامي استان، با اشاره به ضرورت استفاده حداکثري از ظرفيت رسانه ها، مطبوعات و خبرگزاري ها در تبيين و ترويج تفکر و انديشه بسيجي، از اجراي بيش از ۲۰ برنامه تلويزيوني و راديويي به مناسبت هفته بسيج خبر داد و گفت: همايش بزرگ حماسه حضور در ۵ آذر همزمان با روز بسيج مستضعفين در سراسر استان برگزار مي شود، همچنين هشتک‌هاي مختلفي در اين هفته در فضاي مجازي منتشر مي‌شود که هشتک #بسيج_امين_وخدمت‌گذار  يکي از آن‌ها است.

سردار اکبري افزود: ديدار با خانواده هاي معظم شهداء بسيجي و رزمندگان و ايثارگران، برگزاري نشست هاي فرهنگي بصيرتي، افتتاح پروژه هاي عمراني، اجراي طرح جهادي کلاس خدمت، گردهمايي ائمه محترم جمعه و جماعات در مرکز استان و راه اندازي پويش مردمي و کمپين حمايت از مردم مظلوم يمن از ديگر برنامه هاي محوري بسيج در استان است.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg