کد مطلب: 173062
وبگاه خبري-تحليلي يمن
نيروهاي امارات در غرب يمن گرفتار شده‌اند و جنگ نفس‌هاي آخر را مي‌کشد
تاریخ انتشار : 1397/08/23 12:48:23
نمایش : 2169
وبگاه يمني النجم الثاقب يمن تاکيد کرد: اطلاعات مستند مربوط به واقعيت جبهه‌هاي جنگ يمن نشان مي‌دهد متجاوزان سعودي-اماراتي و مزدورانشان در محاصره نيروهاي ارتش و کميته‌هاي مردمي گرفتار آمده و پايان جنگ بسيار نزديک است.

به گزارش هفت چشمه، وبگاه يمني «النجم الثاقب» در گزارشي با عنوان «آخرين‌هاي نفس‌هاي تجاوز عليه يمن»نوشت: دشمن سعودي و اماراتي به همراه مزدورانشان در نبردهاي اخير الحديده متحمل تلفات شديد جاني و تجهيزاتي شدند تا درس بسيار سخت و فراموش ناشدني بگيرند که چند نسل آتي از آن سخن خواهند گفت؛ اين جنگي بود که خودشان انتخاب کردند و براي آن، مزدوراني از مليت‌هاي مختلف را به خدمت گرفتند.

به عقيده نويسنده، الحديده به رغم اينکه يک منطقه ساحلي، غيرکوهستاني و زميني مسطح است اما  آمار تلفات دشمن تقريبا از تلفاتش در هر جبهه ديگري از جبهه‌هاي اين نبرد تمام عيار بالاتر رفته است.

النجم الثاقب آورد: براي ناظران سوال‌هايي مطرح مي‌شود، اينکه آيا در حال حاضر نفس تجاوز سعودي-اماراتي عليه يمن به شماره افتاده است؟  آيا ناتواني نيروهاي متجاوز در تسلط بر الحديده و بندر آن آنها را به يقين مي‌رساند که يمن گورستاني است و محال است الحديده نظير عدن و ديگر مناطق اشغالي باشد آيا اگر در مدت باقيمانده مشخص شده تا آخر امسال عربستان وامارات به يک پيروزي نرسند آمريکا آنها را بيشتر و بيشتر در جنگ يمن فرو مي‌برد؟ بخصوص که آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها خواهان توقف جنگ در يمن شده‌اند که بزرگ ترين فاجعه انساني در جهان را پديد آورده است.

اين وبگاه خبري افزود: سوال‌هاي زيادي به جواب نياز دارند که حقايق صحنه نبرد جواب همه را مي‌دهد و مي‌گويد که کدام کفه سنگيني مي‌کند و ثابت مي‌کند که بمباران‌هاي هوايي و تشديد آن اگرچه يک  شاخص قدرت است، اما به تنهايي فاکتوري براي قطعي کردن نبرد نيست.

النجم الثاقب نوشت: سرتيپ «يحيي سريع»، سخنگوي رسمي نيروهاي مسلح يمن  با انتشار ويديويي تصويري و مستند هر گونه شکي درباره شکست نيروهاي متجاوز و اشغالگر را به يقين مبدل کرد؛ وي در کنفرانس خبري از بازپس گيري مواضع نفوذ دشمن در همه جبهه‌هاي جنگ يمن خبر داد  و تاکيد کرد: ظرف تنها 12 روز از شروع ماه جاري ميلادي، 127 دستگاه زره پوش و 184  وهفت دستگاه بولدزور در جبهه‌هاي مختلف جنگ الحديده تخريب يا از کارافتاده شدند .

وي افزود: پنج انبار سلاح مزدوران يمني هم به آتش کشيده شده و 867 نفر کشته و دو هزار و يکصد و پنجاه نفر ديگر در جبهه‌هاي مختلف از جمله جبهه ساحل غربي زخمي شدند.

سخنگوي نيروهاي مسلح يمن اطلاعاتي درباره واقعيت نبرد در ساحل غربي را با آمار و ارقام ارائه داد و گفت: در جبهه ساحل غربي بيش از يک هزار و 224 نفر از ائتلاف سعودي و مزدورانش از جمله چند فرمانده آنها  کشته و زخمي شدند که در بين آنها  33 نفر سوداني بودند و 133 خودروي نظامي نيز در اين جبهه منهدم شد.

سرتيپ سريع افزود: يگان‌هاي ويژه  ارتش و کميته‌هاي مردمي بيش از سي و پنج عمليات هجومي عليه مواضع دشمن ترتيب دادند که که شامل عمليات هاي مختلفي اعم از عمليات مشترک نيروي هوايي و توپخانه اي يمن و فريب دشمن و رساندن آن به مناطق مين گذاري شده و همچنين انجام حملات دقيق موشکي بوده است.

به نوشته النجم الثاقب، اين اطلاعات ثابت مي‌کند مزدوران عربستان و امارات  در وضعيت بسيار بدي گرفتار آمده اند و بي ترديد آنها در حال حاضر در محاصره‌اي مرگبار به سر مي‌برند، اگر پيشروي کنند به منزله خودکشي است و اگر عقب نشيني کنند مجبور خود را به ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن تسليم کنند برخي از آنها امروز در الحديده چنين وضعيتي دارند در جاي خود معلق مانده‌اند نه مي‌توانند پيشروي کنند نه مي‌توانند به عقب بازگردند و درباره مرگ آنها، تنها مساله زمان مطرح است.

در پايان اين گزارش آمده است: ما به يقين مي‌گوييم که جنگ عليه يمن به طور کلي و به طور خاص، تشديد حملات به الحديده و ساحل و بندر آن نفس‌هاي آخر خود را مي کشد و بر اساس واقعيت موجود، بيشتر از اينکه يمني‌ها درانتظار پيروزي باشند، متجاوزان در انتظار شکست حتمي خودشان هستند.

انتهاي پيام/ص

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg