کد مطلب: 173038
رهبر انقلاب در ديدار دانش‌آموزان و دانشجويان:
آمريکا چهل سال است که مغلوب جمهوري اسلامي شده است/ترامپ تتمه‌ آبروي آمريکا و ليبرال‌دموکراسي را برد
تاریخ انتشار : 1397/08/12 22:57:05
نمایش : 1334
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند: يک حقيقت مهمي وجود دارد و آن اينکه در اين چالش ۴۰ ساله، طرف مغلوب آمريکا و طرف پيروز جمهوري اسلامي است.

به گزارش هفت چشمه؛ به نقل از پايگاه اطّلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (شنبه) در آستانه ۱۳ آبان روز ملي مبارزه با استکبار در ديدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان با تجليل از حضور پرمعنا و عظيم مردم در «رزمايش بي نظير، توصيف ناپذير و شگفتي ساز اربعين»، سه حادثه ۱۳ آبانِ ۴۳، ۵۷ و ۵۸ را نشانه هايي از چالش عميق و مستمر ملت ايران و آمريکا خواندند و با اشاره به شکست شيطان بزرگ در تحقق هدف اصلي توطئه هاي ۴۰ سال اخير آن يعني بازگشت به سيطره دوران رژيم ستم شاهي در ايران تأکيد کردند: افول آمريکا به واقعيتِ مورد اجماع صاحب‌نظران معتبر جهان تبديل شده اما در سوي ديگر اين چالش، ملت ايران با انگيزه، روحيه و کار و تلاش جوانان عزيزش، آينده اي درخشان و به مراتب بهتر را در پيش دارد.

 
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنانشان با تبريک به همه کساني که توفيق حضور در حرکت پرشور اربعين را داشتند، گفتند: غربي‌ها از درک و تحليل اين پديده فوق العاده عاجزند، آنها چند سال در قبال حرکت عظيم اربعين «توطئه سکوت» را به‌کار گرفتند اما امسال مجبور شدند مقداري به آن بپردازند البته با تحليل هاي خصمانه و غلط و بلاهت آميز.
 
ايشان با تأکيد بر اينکه سرچشمه فياض راهپيمايي اربعين، غربي‌ها و رسانه هاي آنها را دستپاچه کرده است، گفتند: رسانه هاي غربي همچون راديو انگليس ادعاي حکومتي بودن اين مراسم عظيم را مطرح کردند اما کدام دولت مي تواند ۱۰ تا ۱۵ ميليون انسان را در مسافتي حداقل ۸۰ کيلومتري، پياده به حرکت درآورد؟
 
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: اگر بر فرض محال هم قبول کنيم که جمهوري اسلامي ايران و دولت عراق عامل شکل گيري چنين حرکت عظيمي بوده اند، اين يک معجزه است و غربي‌ها هم اگر مي توانند چنين حرکت بي نظيري را راه بياندازند.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: حرکت بي نظير اربعين، جز با عشق و ايمان و جوشندگي خون شهيدان والا مقام شکل نمي گيرد و هيچ عامل ديگري قادر به برپايي چنين عظمتي نيست.
 
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه حرکت اربعين سال به سال عظيم تر و بهتر خواهد شد، از پذيرايي و ميهمانداري محبت آميز دولت و ملت عراق و شخصيت هاي صاحب نظر و سياسي اين کشور قدرداني کردند.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سه حادثه روز سيزده آبان که به نحوي مرتبط با آمريکا است، گفتند: حادثه اول در سال ۱۳۴۳ مربوط به تبعيد امام خميني(ره) در پي اعتراض ايشان به لايحه کاپيتالاسيون يا همان مصونيت اتباع آمريکايي در ايران بود. حادثه دوم به کشتار دانش آموزان و نوجوانان به دست رژيم آمريکاييِ پهلوي در سال ۵۷ مربوط مي شود و در حادثه سوم که در سال ۱۳۵۸ اتفاق افتاد، لانه جاسوسي آمريکا به دست دانشجويان تسخير شد که در واقع سيلي متقابل ملت ايران به آمريکا بود.
 
ايشان اين سيلي خوردن و تحقير آمريکا را نتيجه قدرتي دانستند که انقلاب اسلامي به مردم داد و افزودند: مجموعه اين سه حادثه نشان دهنده چالش ميان ايران و آمريکا است که اين چالش در طول چهل سال گذشته ادامه داشته و آمريکايي‌ها در آن از انواع تحرکات و دشمني ها استفاده کرده اند.
 
رهبر انقلاب اسلامي، «حمله به طبس»، «تحريک صدام براي جنگ با ايران»، «حمله موشکي به هواپيماي مسافري» و «حمله به سکوهاي نفتي» ايران را نمونه هايي از «جنگ نظاميِ» آمريکا در اين چالش چهل ساله برشمردند و خاطرنشان کردند: يکي ديگر از تحرکات آمريکايي‌ها در اين ۴۰ سال، استفاده از «جنگ اقتصادي» است و اينکه اکنون مي‌گويند تحريم ها، اقدامي جديد بر ضد ايران است، در واقع کلاه گذاشتن بر سر خود و يا ملت آمريکا است زيرا موضوع تحريم از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي وجود داشته است.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يکي ديگر از ابزارهاي آمريکا در چالش ۴۰ ساله با ايران را استفاده از «جنگ رسانه اي» دانستند و گفتند: جنگ رسانه اي آمريکا به معناي دروغ پراکني، فتنه انگيزي، ترويج فساد و تحريک افراد از ابتداي انقلاب اسلامي وجود داشتع است که البته امروز با استفاده از فضاي مجازي، شيوه هاي آن جديدتر شده است.
 
ايشان در جمع بندي اين بخش از سخنانشان خاطرنشان کردند: در چالش ۴۰ ساله آمريکا و ايران حقيقت مهمي وجود دارد که گاهي از ديده ها پنهان مي ماند و آن اينکه، طرف پيروز در اين چالش، جمهوري اسلامي ايران و طرف مغلوب، آمريکا بوده است.
 
رهبر انقلاب اسلامي در بيان دليل اين موضوع افزودند: هدف اصلي آمريکا در ۴ دهه اخير سيطره مجدد بر ايران بود اما با وجود همه تلاشها و توطئه ها، نتوانسته است به اين هدف دست پيدا کند.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: امروز تنها کشوري که آمريکا کوچکترين نقشي در تصميمات آن ندارد، جمهوري اسلامي ايران است و اين، به معناي شکست آمريکا است.
 
ايشان هدف اصلي آمريکا از تحريک صدام براي تحميل جنگ هشت ساله به ايران، شکست و بي آبرو کردن نظام اسلامي در دنيا، برشمردند و تأکيد کردند: ايران در جنگ هاي دويست سال گذشته همواره شکست خورده بود اما در جنگ ۸ ساله توانست طرف مقابل را شکست دهد و يک وجب از خاک کشور به‌دست بيگانه نيفتد.
 
رهبر انقلاب اسلامي، هدف آمريکا از جنگ و تحريم اقتصادي در طول چهل سال گذشته را فلج کردن و عقب نگه داشتن کشور دانستند و افزودند: در جنگ اقتصادي نيز آنچه اتفاق افتاده، بر خلاف خواست آمريکا است زيرا حرکت به سمت خودکفايي و توليد در داخل، سرعت گرفته و امروز صدها گروه فعال از جوانان خوش‌فکرِ دانشگاهي مشغول فعاليتها و کارهاي مهمي در کشور هستند.
 
ايشان سپس به شرايط آمريکا در جهان اشاره کردند و افزودند: در يک نگاه وسيع تر، قدرت و اقتدار و هيمنه آمريکا در دنيا، رو به افول و زوال است و آمريکاي امروز به مراتب ضعيف تر از آمريکاي چهار دهه قبل است.
 
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اذعان بسياري از سياسيون و جامعه شناسان معتبر دنيا مبني بر فرسوده شدن و از بين رفتن «قدرت نرمِ» آمريکا گفتند: قدرت نرم آمريکا به معناي «اقناع و قبولاندن نظر خود به کشورهاي ديگر»، اکنون در ضعيف ترين موقعيت ممکن قرار دارد و بخصوص از زمان روي کار آمدن رئيس جمهور فعلي آمريکا نه تنها ملتها بلکه دولتهاي اروپا، چين، روسيه، هند، افريقا و آمريکاي لاتين نيز با تصميم هاي آمريکا صراحتاً مخالفت مي کنند.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: اکنون نه تنها اقتدار معنوي و قدرت نرم آمريکا رو به افول است بلکه اقدامات رئيس جمهور عجيب و غريبِ فعليِ آمريکا، «ليبرال دموکراسي» را نيز که پايه تمدن غرب است، بي آبرو کرده است.
 
ايشان با اشاره به سخنان چندين سال قبل يک محقق معروف دنيا مبني بر اينکه وضع کنوني آمريکا، «نقطه نهايي تکامل تاريخي بشر است»، گفتند: همين جامعه شناس، اکنون سخنان قبلي خود را پس گرفته و مطالبي بيان مي کند که نشانگر ضعف و افول آمريکا و ليبرال دموکراسي است.
 
رهبر انقلاب اسلامي، «قدرت سخت» آمريکا در زمينه هاي نظامي‌گري و اقتصاد را نيز رو به افول خواندند و افزودند: آنها ابزار نظامي دارند اما به علت افسردگي، سردرگمي و ترديد سربازانشان مجبورند از سازمانهاي جنايتکاري نظير بلک واتر براي تحقق اهدافشان در کشورهاي ديگر کمک بگيرند.
 
ايشان بدهي افسانه اي آمريکا و کسري بودجه ۸۰۰ ميليارد دلاري اين کشور در سال جاري را از نشانه هاي روند زوال اقتصادي آمريکا برشمردند و خاطرنشان کردند: آنها اين واقعيات را با ظاهرسازي و شعار مي پوشانند اما در زير اين زرق و برق، افول اقتصادي مشهود است.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با جلب توجه کشورهاي منطقه به واقعيت افول آمريکا افزودند: کساني که به پشتيباني آمريکا حاضرند مسئله فلسطين را به‌کلي به فراموشي بسپارند، متوجه باشند که آمريکا حتي در منطقه خودش هم رو به زوال است اما ملتهاي اين منطقه و حقايق آن، زنده و پابرجا هستند.
 
رهبر انقلاب استمرار روحيه استقلال طلبي در جوانان ايران با هر تفکر و رفتار را از ديگر نشانه هاي شکست آمريکا دانستند و افزودند: آنها با همه تلاش امپراطوري خبري و رسانه اي خود نتوانسته اند احساس تنفر و روحيه استقلال طلبي و مقاومت در مقابل بيگانگان سلطه طلب را در جوانان اين سرزمين از بين ببرند، به‌گونه اي که نسل جوان کنوني از لحاظ انگيزه ايستادگي و مقاومت اگر از نسل اول انقلاب جلو نباشد حتماً عقب نيست.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به رسوخ روحيه استقلال طلبي جوانان ايراني در کشورهاي ديگر افزودند: مردم و جوانان عراقي، سوري، لبناني، افغانستاني، پاکستاني و کشورهاي ديگر به علت سيطره طلبي و اهانت‌هاي آمريکا از آن متنفر هستند اما مقامات آمريکايي ناتوان از درک علل اين تنفر، آن را از چشم ما مي بينند.
 
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه افزودند: آمريکايي ها ما را تهديد مي کنند و پيغام مي‌دهند که اگر جوانان فلان کشور به نيروهاي ما يا طرفداران ما حمله کنند ايران را مقصر مي دانيم اما ما مي‌گوييم شما غلط مي کنيد ايران را مقصر مي دانيد بلکه بايد به اقدامات تنفر برانگيز خودتان در آن کشورها نگاه کنيد.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري افول آمريکا به کساني که به سازش با آمريکا گرايش دارند، افزودند: بيهوده نقشه بي اساس و بي پايه نکشيد، زوال آمريکا يک واقعيت است.
 
ايشان عوامل افول شيطان بزرگ را بلندمدت و مربوط به عملکرد سلطه طلبانه آن در طول تاريخ اين کشور دانستند و تأکيد کردند: براساس سنت الهي، آمريکا محکوم است که از صحنه قدرت جهاني زايل بشود.
 
رهبر انقلاب پس از ترسيم اوضاع آمريکا به عنوان يکي از دو طرف چالش عميق و مستمر آمريکا- ايران خاطرنشان کردند: در سمت ديگر اين چالش مي توان بدون مبالغه و بزرگنمايي نشانه هاي پيشرفت و قوي تر شدن را در طول ۴۰ سال اخير مشاهده کرد.
 
ايشان حضور فعال صدها گروه جوان، خوش استعداد، مبتکر و با همت را در زمينه هاي مختلف فکري- عملي و فناوري، نشانه آشکار حرکت جدي جمهوري اسلامي در روند استقلال صنعتي و سياسي خواندند و افزودند: اين جوانان به فکر رئيس شدن و وزارت و وکالت نيستند و اين پديده مبارک ادامه خواهد يافت.
 
سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموزان و دانشجويان با چند توصيه به جوانان ادامه يافت که اولين آنها فراموش نکردن دشمني با آمريکا بود.
 
ايشان هوشياري در مقابل فريب و لبخند دروغين دشمن را ضروري خواندند و يادآوري کردند: آمريکايي ها گاهي مي گويند با ملت ايران مشکلي نداريم و تحريم ها عليه مردم نيست بلکه با دولت ايران دچار چالش هستيم اما اين يک دروغ فضاحت بار است چون دولت ايران بدون ملت کاره اي نيست و آنها با حضور و اراده ملت دشمنند.
 
رهبر انقلاب در پاسخ به اين سؤال که ايستادگي و دشمني ملت ايران با آمريکا تا چه زماني ادامه خواهد داشت، افزودند: وقتي آمريکا سيطره جويي خود را کنار بگذارد مي شود با او مانند ديگر کشورها تعامل کرد اما اين مسئله بعيد است چون ذات استکبار، سلطه جويي و سيطره طلبي است.
 
دومين توصيه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به جوانان، «ترويج و تبيين نظريه مقاومت» بود.
 
ايشان نظريه «مقاومت در مقابل دشمن قوي‌پنجه» را هم در مقام نظر هم در جايگاه عملي، نظريه اي متقن و صحيح خواندند و افزودند: جوانان در محيط هاي مختلف هدف اصلي استکبار يعني سلطه طلبي را تبيين کنند تا ضرورت و صحت نظريه مقاومت، به‌خوبي نمايان و درک شود.
 
رهبر انقلاب افزودند: از نظر عملي نيز ما مقاومت را حق جوانان عراقي، سوري، لبناني، کشورهاي شمال افريقا، شبه قاره و ديگر مناطق مي دانيم و تقويت اين جريانها تقويت نظريه مقاومت است.
 
توصيه آخر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به جوانان عزيز ايران، «احساس مسئوليت در قبال موضوع پيشرفت کشور» بود.
 
ايشان، «الگوي اسلامي ايراني پيشرفت» در پنجاه سال آينده را که براي پخته شدن و تکميل در اختيار صاحب نظران قرار گرفته، برنامه اي فکر شده برشمردند و افزودند: جوانان خود را بخشي از اين نقشه وسيع ۵۰ ساله بدانند و براي ايفاي نقش براساس مقتضيات زمان در عرصه هاي علمي، فناوري، اقتصادي، اجتماعي و سياسي آماده باشند.
 
رهبر انقلاب قطع وابستگي اقتصاد کشور به درآمدهاي نفتي را از دغدغه هاي هميشگي خود و اقتصاددانان خواندند و جوانان مؤمن و اهل فکر و عمل را به ارائه راه حل در اين زمينه دعوت کردند.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اينکه مدل پيشرفت ايران از الگوهاي توسعه غربي اخذ نشده است، افزودند: ما از دانش و فناوري روز حداکثر استفاده را مي بريم اما مي دانيم که مدل هاي غربي برخلاف زرق و برق ظاهري، باطني مشکل آفرين دارند و کشورهاي مختلف را با دشواري و بدبختي روبرو کرده اند.
 
ايشان همت جوانان براي حل مسائل را نياز اصلي کشور خواندند و تأکيد کردند: جوانان بدون «ترس و تنبلي» ابتکار و نوآوري را سر لوحه تلاش خود قرار دهند و با غيرت و تعصب ملي، وظايفشان را در پيشرفت و سعادت و افتخار ملت و امنيت کشور ايفا کنند.
 
رهبر انقلاب مسئولان را نيز به جدي گرفتن جوانان پرانگيزه و استقبال واقعي از آنان فراخواندند و گفتند: گاه ديده شده که برخي دستگاههاي ذي‌ربط به کارهاي خوب، برجسته و راهگشاي جوانان کمک نمي کنند.
 
رهبر انقلاب اسلامي در جمع بندي سخنانشان تأکيد کردند: بدون ترديد آينده کشور درخشان و به مراتب بهتر از امروز است و اگر ملت با همين روحيه و انگيزه پيش برود، ايران عزيز در آينده اي نه چندان دور به اوجي مي رسد که در تعاملات جهاني دست برتر را داشته باشد و جوانان، اين پيشرفت عظيم را که به برکت اسلام و انقلاب ايجاد مي شود تجربه کنند.
 
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقايان محمدصابر باغخاني و مرتضي عزيزي نمايندگان دانشجويان و دانش‌آموزان با بيان نظرات و ديدگاه‌هاي خود بر لزوم ايستادگي در مقابل توطئه‌هاي استکبار با روحيه انقلابي و تکيه بر ظرفيت‌هاي جوانان کشور تأکيد کردند.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg