کد مطلب: 173033
اجراي پدافند غيرعامل در مدارس اردل+تصوير
تاریخ انتشار : 1397/08/12
نمایش : 2594
همزمان با آغاز هفته پدافند غيرعامل، مانور رزمايش مشترک در مداس اردل نيز اجرا شد.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز، صبح امروز شنبه 12 آبان ماه به منظور ايجاد هماهنگي و حفظ آمادگي دانش آموزان براي مقابله با دشمن فرضي همزمان با هفته پدافند غير عامل، رزمايش پدافند غيرعامل با حضور مسئولين شهرستان و نيروهاي امدادي  در  دبيرستان دخترانه حضرت زينب(س) روستاي آليکوه از توابع شهرستان اردل برگزار شد.

حسين بابادي فرمانده حوزه دانش آموزي حضرت علي اصغر(ع) شهر اردل در اين برنامه  اظهار داشت : دشمن هم اکنون در بعد فرهنگي، فرهنگ و اعتقادات مردمي را نشانه گرفته است، اين موضوع نيازمند مقابله است تهديد نرم از ابزارهاي دشمن بوده که اعمال مي کند و ايجاد وابستگي در دانش آموزان به علوم بي روح غربي از نمادهاي اين نوع تهديدات است .

وي  هدف از اجراي اين مانوررا ،  ارائه آموزش هاي لازم به دانش آموزان در زمينه مقابله با حوادث و خطرات احتمالي عنوان کرد و اظهار داشت دانش آموزان در اين رزمايش به صورت عملي با راه هاي چگونگي مقابله با دشمنان آشنا شده و مي توانند توانايي هاي خود را در اين راستا به منصه ظهور گذاشته و ميزان آسيب پذيري را کاهش دهند.

بابادي ضمن تشکر از حضور نيروهاي آتش نشاني، هلال احمر، نيروي انتظامي، سپاه، بسيج دانش آموزي ، اورژانس و ادارات خدمات رسان  در اين رزمايش خاطر نشان کرد :  در راستاي پدافند غير عامل تمام دستگاه هاي اجرايي بايد بتوانند در مواقع ضروري و نياز سريعا وارد عمل شده و از بحران جلوگيري کنند.

اين رزمايش ، که  با پخش آژير حمله دشمن (همانند دوران دفاع مقدس) آغاز شد ،  با وقوع انفجارهاي پي در پي و ايجاد آتش، نيروهاي آتش نشاني و هلال احمر به اطفاي حريق، امداد و کمک هاي اوليه، حمل مصدومان فرضي و انتقال آنان به مراکز درماني پرداختند  که دانش آموزان  روش هاي مختلف حمل مجروحان، اطفاي حريق و همچنين نحوه صحيح مقابله با آتش، انتقال افراد به پناهگاه را آموزش ديدند.

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg