کد مطلب: 173007
با برتري برابر السد؛
صعود پرسپوليس به فينال آسيا در شب رويايي/ طلسم فوتبال ايران شکست
تاریخ انتشار : 1397/08/01
نمایش : 1778
ديدار برگشت تيم هاي فوتبال پرسپوليس و السد قطر در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا درحالي با تساوي به پايان رسيد که سرخپوشان به واسطه پيروزي در بازي رفت فيناليست شدند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛  تيم هاي فوتبال پرسپوليس و السد در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا از ساعت ۱۸:۳۰ دقيقه امروز سه شنبه با قضاوت «کوالنکو والنتين»  از ازبکستان در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند که اين ديدار با تساوي يک به يک به پايان رسيد. بغداد بونجاح(۱۷) براي السد و سيامک نعمتي(۴۸) براي پرسپوليس گل زدند.

تيم فوتبال پرسپوليس اين ديدار را با عليرضا بيرانوند، سيدجلال حسيني، شجاع خليل زاده، محمد انصاري، شايان مصلح، کمال کاميابي نيا، سيامک نعمتي، بشار رسن(۹۰ محسن ربيع خواه)، احمد نوراللهي، گادوين منشا و علي عليپور(۸۲ اميد عاليشاه) برگزار کرد.

* دقيقه ۲ : پرسپوليس که بازي را هجومي آغاز کرده بود با شوت احمد نوراللهي اولين خطر را روي دروازه مهمان قطري ايجاد کرد اما ضربه اين بازيکن با اختلاف از بالاي دروازه به بيرون رفت.

* دقيقه ۳ : قطري ها پس از رد و بدل کردن چند پاس پشت محوطه جريمه صاحب موقعيت شدند که شوت بازيکن السد را بيرانوند مهار کرد.

* دقيقه ۵ : پرسپوليس صاحب اولين ضربه کرنر شد اما ارسال نوراللهي در يک رفت و برگشت ثمري براي سرخپوشان نداشت. 

* دقيقه ۱۰ : السدي ها پس از چند حمله پرسپوليس توپ و زمين را در اختيار گرفتند و به دنبال رسيدن به دروازه ميزبان بودند اما نتوانستند خطري را ايجاد کنند.

* دقيقه ۱۳ : پرسپوليس صاحب دومين ضربه کرنر شد که ارسال نوراللهي را منشا با ضربه سر به سمت دروازه زد که بهترين موقعيت سرخ ها با  اختلاف  کمي از کنار دروازه به بيرون رفت.

* دقيقه ۱۷: السدي ها پاس عمقي را به سمت دروازه پرسپوليس ارسال کردند که تعلل مدافعان باعث شد بغداد بونجاح از فرصت استفاده کند و با يک ضربه دقيق دروازه سرخپوشان را باز کند.

* دقيقه ۲۵ : دقايق بعد از گل با حفظ توپ السدي ها همراه بود و آنها تلاش داشتند توپ را براي خود حفظ کنند تا پرسپوليس نتواند به دروازه شان نزديک شود. اين روند تا دقيقه ۲۵ ادامه داشت و پرسپوليس نتوانست به هماهنگي خوبي براي رسيدن به دروازه حريف برسد.

* دقيقه ۳۵ : شاگردان برانکو نشاني از پرسپوليس خوب و هماهنگ نداشتند و با اينکه تلاش مي کردند صاحب موقعيت شوند اما دفاع خوب و هماهنگ السد به آنها اجازه نداد به دروازه تيم قطري نزديک شوند.

* دقيقه ۳۹ : پرسپوليس در معدود موقعيت هاي بعد از گل پشت محوطه جريمه صاحب فرصت شد که شوت منشا را دروازه بان السد مهار کرد.

* دقيقه ۴۴ : السد دومين موقعيت مطلوب براي گلزني را به دست آورد اما ضربه بونجاح را عليرضا بيرانوند به زيبايي مهار کرد تا مانع از باز شدن دروازه دوباره تيمش شود.

* دقيقه ۴۸ : نيمه دوم با حملات پرسپوليس شروع شد و سه دقيقه بعد سيامک نعمتي پاس خوب منشا را به گل تساوي تبديل کرد.

* دقيقه ۵۵ : پرسپوليسي ها به فکر حفظ توپ و آرام کردن بازي بودند. تماشاگران هم با تشويق هاي وحشتناک خود سعي در روحيه دادن به بازيکنان داشتند.

* دقيقه ۶۴ : همکاري عالي عليپور و منشا مي توانست  گل دوم را براي پرسپوليس به همراه داشته باشد اما ضربه عليپور در موقعيتي تک به تک به دروازه بان السد خورد و به کرنر رفت.

* دقيقه ۷۰: ضعفي که در عمق خط دفاعي پرسپوليس وجود داشت اين فرصت را به تيم السد داد که صاحب يک موقعيت خوب ديگر شود اما ضربه بغداد بونجاح با اختلاف کمي از کنار دروازه راهي بيرون شد.

* دقيقه ۸۵ : عليرضا بيرانوند با دفع ضربه سر ژاوي پرسپوليس را از حذف نجات داد. در اين صحنه توپ ارسالي پشت مدافعان پرسپوليس روي سر ژاوي نشست که ضربه او از درون محوطه شش قدم را بيرانوند به زيبايي راهي کرنر کرد.

* دقيقه ۹۰: درحالي که السدي ها تلاش زيادي مي کردند تا بازي را به سود خاتمه دهند و گل دوم را به ثمر برسانند، پرسپوليس با عملکردي فوق العاده توانست از تساوي ارزشمند خود محافظت کند و در پايان راهي ديدار فينال شود.

صعود پرسپوليس به فينال ليگ قهرمانان آسيا طلسم فوتبال ايران پس از سالها را شکست. آخرين فيناليست باشگاهي ايران در ليگ قهرمانان آسيا تيم ذوب آهن بود که در سال ۲۰۱۰ به ديدار فينال رفت و نايب قهرمان شد.

ديدار فينال بين پرسپوليس و برنده بازي کاشيماآنتلرز ژاپن و سوان سامسونگ کره جنوبي روزهاي ۱۲ و ۱۹ آبان برگزار خواهد شد. پرسپوليس در بازي رفت مهمان خواهد بود و ديدار برگشت در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/ن

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg