کد مطلب: 173003
قطره قطره معنويت تا درياي بي کران اربعين حسيني
عراقي‌ها با همه داري‌هايشان پذيراي زائران حسيني مي‌شوند/ از پياده‌روي اربعين درس‌هاي بسياري آموختم
تاریخ انتشار : 1397/07/30 09:57:31
نمایش : 1703
زائر اربعين حسيني گفت: يکي از خاطراتي که در سفر کربلا هميشه برايم تداعي است و مسير زندگيم را حسيني کرد ساده زيستي و بخشندگي کودکان و بزرگان عراقي است که از ساعات اوليه روز به زائران حسين عليه السلام خدمت مي کنند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز، دوباره اربعين نزديک است و قرار سالانه عاشقان راه حضرت اباعبدالله الحسين(عليه السلام) براي شرکت در بزرگ‌ترين راهپيمايي جهان فرا مي‌رسد و قافله دل‌هاي شيداي اباعبدالله به راه افتادند تا قدم در جاده افلاکي نجف به کربلا بگذارند.


گويي امسال رهروان، پرشورتر و بي‌قرارتر از هر سال ديگري با سپردن دل به جاده مسير قدوم عمه سادات را به لطف اشک، تبرک مي‌کنند تا به کربلاي يار رسند... آن‌ها که قدم قدم تا حرم مي‌روند از شوق زيارت بي‌قرارند و آن ها که جا مي‌مانند گرفتار حسرت جانسوز ديدار. سفر به کربلا آن هم با پاي پياده، حکايت قرن‌ها عاشقي است.

به بهانه ايام عزاداري سالار شهيدان اين‌بار به سراغ  روح الله انصاري يکي از زائرين پياده اربعيني حسيني رفتيم كه با وجود سفر به كربلا هنوز تشنه زيارت رهبر حق، امام حسين(ع) است و امسال هم مثل هر سال ديگري مي‌خواهد به جمع مسافران و زائراني بپيوندد كه يا سال اول سفرشان به كربلاست يا سال‌هاست كه تجربه سفر به كربلا در ايام اربعين را دارند.


روح الله انصاري که مسئول هيئت سيد الشهدا شهر اردل نيز مي باشد در گفت و گو با خبرنگار جهانبين نيوز حرف‌هايش را با اين حديث امام حسين (ع) که فرمودند:«مَنْ اَحَبّنَا كَانَ مِنّا اَهْلَ الْبَيت؛ كسى كه ما را دوست بدارد، از ما اهل بيت است» آغاز کرد و گفت: امسال سومين سالي است که قرعه کار به نام ما زدند تا پا به ‌پاي عاشقان براي اربعين حسيني با حضور خانوده ام در کربلا حضور داشته باشم.

انصاري ادامه داد: هميشه آرزويم اين بود که کاش مي‌توانستم يک بار هم که شده با پاي پياده به کربلا بروم و به حضرت سيدالشهدا (ع) عرض ادب کنم.

انصاري در حالي که بغض گلويش را گرفته  و اشک در چشمانش حلقه بسته بود مي گويد:يکي از خاطراتي که در سفر کربلا هميشه برايم تداعي است و مسير زندگيم را حسيني کرد ساده زيستي و بخشندگي کودکان و بزرگان عراقي است  که از ساعات اوليه روز به زائران
حسين عليه السلام خدمت مي کنند. از خودم پرسيدم اين چه شور و عشقيست که در نهاد اين مردم افتاده است؟ 

وي افزود:درمسير پياده روي اربعين حسيني کودکي خرد سال ديدم که تمام داراي اش جرعه آبي بود که آن را تقديم زائر ميکرد يا بعد از طلوع آفتاب جواناني حدود 20 ساله را ديدم که پرچم بدست با سرعت در حرکت بودند گو اينکه در مسابقه اي شرکت کرده و جايزه اي در پيش دارند.از خود علت اين عجله را سوال کردم و بي درنگ پاسخ خويش را يافتم. به خود گفتم ايشان رو به کعبه آزادگان عالم نهاده اند. همان آزاد مردي که تمامي آزادي خواهان عالم از او درس مي آموزند.

اين زائر پياده اربعين حسيني بيان کرد: حضور در پياده روي اربعين لذتي دارد که بايد آن را تجربه کنيد و شايد اين گام هايي که به عشق کربلا برداشته مي شوند، تنها کاري باشد که از دست عاشقان امام سوم شيعيان که بسيار مظلومانه به شهادت رسيدند، بر مي‌آيد.

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg