کد مطلب: 173002
زنگنه در گفت وگو با دانا:
هيچ کشوري اجازه توليد نفت به جاي ايران را ندارد/ عربستان به دنبال رضايت آمريکا و شخص ترامپ است/ ذخاير سعودي ها کشش و گنجايش توليد بيشتر نفت را ندارند/ استيضاح من در حد شايعه است
تاریخ انتشار : 1397/07/29 09:51:32
نمایش : 1079
وزير نفت گفت: بحث هاي توليد مازاد در اجلاس الجزاير يا کميته نظارتي نيست و اين کميته تنها بايد رصد کند که متعهدين پيمان کاهش توليد، چقدر عمل کرده و چقدر عمل نکرده اند و نتيجه را به اجلاس وزيران گزارش دهد و کميته نظارتي هيچ وظيفه اي به جز اين ندارد.

به گزارش هفت چشمه، بيژن زنگنه، وزير نفت در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص انتشار اخباري از نشست کميته وزارتي الجزاير مبني بر صدرو مجوز براي کشورهاي داراي ظرفيت مازاد نفت که بتوانند بدون هيچ محدوديتي و آزادانه توليد خود را افزايش داده و به تقاضاي مشتريان پاسخ دهند، اظهار داشت: چنين چيزي در اجلاس الجزاير توافق نشد؛ موضوع توليد جبراني نفت ايران از سوي ساير کشورها نه در بيانيه آمده است و نه امضا شده است.

 

وي با تأکيد بر اينکه ايران هميشه مخالف توليد جبراني نفت بوده عنوان کرد: در اجلاس هاي گذشته ايران مخالفت خود را با توليد جبراني نفت کشورهايي که نمي توانند توليد خود را به سقف توليد برسانند اعلام کرده است و اساساً اجلاس الجزاير جايي براي اين گفتگو ها نبود.

 

وزير نفت در ادامه افزود: بحث هاي توليد مازاد در اجلاس الجزاير يا کميته نظارتي نيست و اين کميته تنها بايد رصد کند که متعهدين پيمان کاهش توليد، چقدر عمل کرده و چقدر عمل نکرده اند و نتيجه را به اجلاس وزيران گزارش دهد و کميته نظارتي هيچ وظيفه اي به جز اين ندارد.

 

زنگنه با تأکيد بر اينکه کميته نظارتي حق ورود به مسائلي نظير توليد مازاد را ندارد، عنوان کرد: سهم توليد ايران مشخص است و اگر ايران به هر دليلي نتواند توليد خود را به سقف برساند، هيچ کشوري حق ندارد مازاد توليد ايران را توليد کند.

 

وي در ادامه افزود: عربستان ظرفيت توليد ندارد و آنچه که در حال حاضر به بازار روانه مي کند با کمک بخش هايي است که از سال هاي گذشته توليد و ذخيره کرده است؛ اگر اين روزها عربستان سعي مي کند توليد خود را افزايش بدهد تنها براي رضايت خاطر آمريکا و شخص ترامپ است و گرنه ذخاير عربستان ديگر کشش و گنجايش توليد بيشتر نفت را ندارند.

 

وزير نفت با اشاره به کشورهاي روسيه و عراق هم گفت: هم عراق و هم روسيه با حداکثر توان خود در حال توليد نفت هستند و هيچ کشوري نيست که کمتر از توان خود توليد کند؛ هر کشوري بگويد در توليد نفت در حال خويشتن داري هستيم، فقط حرف زده است و هيچ کس ظرفيت مازاد ندارد.

 

زنگنه در پايان هرگونه شايعه اي مبني بر استيضاح خود را تکذيب کرد و گفت: تا جايي که در جريان هستيم بحث استيضاح من مطرح نيست.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg