کد مطلب: 172987
رهبر انقلاب در جلسه دو ساعت و نيمه با سران قوا:
حل مشکلات اقتصادي و تامين نيازهاي مردم نيازمند کار جهادي است/ سران قوا براي حل مسائل کليدي اقتصاد تصميم‌هاي عملياتي بگيرند
تاریخ انتشار : 1397/07/19 12:12:38
نمایش : 1304
رهبر معظم انقلاب تاکيد کردند: حل مشکلات جاري اقتصاد کشور و تأمين نيازهاي عمومي مردم، نيازمند کار جهادي و تلاش فوق العاده است زيرا اين مشکلات بويژه مشکل گراني و کاهش قدرت خريد، معيشت بخش زيادي از مردم بويژه طبقات ضعيف را دچار تنگنا کرده است.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ جلسه سران قواي سه‌گانه با موضوع مسائل اقتصادي شب گذشته به مدت دو ساعت و نيم در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.

 
حضرت آيت الله خامنه‌ي در اين جلسه با تقدير از اهتمام رؤساي قوا و اعضاي شوراي عالي هماهنگي اقتصادي براي مشارکت فعال در جلسات و مباحث، وظيفه اصلي اين شورا را تصميم‌گيري‌هاي کلان و راهگشا در عرصه اقتصاد خواندند و تأکيد کردند: حل مشکلات جاري اقتصاد کشور و تأمين نيازهاي عمومي مردم، نيازمند کار جهادي و تلاش فوق العاده است زيرا اين مشکلات بويژه مشکل گراني و کاهش قدرت خريد، معيشت بخش زيادي از مردم بويژه طبقات ضعيف را دچار تنگنا کرده است.
 
رهبر انقلاب اسلامي، اعضاي شوراي عالي هماهنگي اقتصادي را به اتخاذ تصميم‌هاي قاطع و راهگشا در خصوص مسائل اصلي و چالشهاي مهم اقتصاد کشور توصيه مؤکد کردند و گفتند: براي حل برخي مسائل کليديِ اقتصاد مانند مشکلات نظام بانکي، نقدينگي، اشتغال، تورم و فرايند بودجه‌ريزي بايد تصميم‌هاي جدي و عملياتي بگيريد.
 
ايشان قواي سه‌گانه بويژه دولت را به استفاده از نظرات و راه‌حل‌هاي اقتصاددانان دلسوز و فعالان بخش خصوصي فراخواندند و گفتند: شرايط کنوني کشور موجب شده است نخبگان و فعالان دلسوز احساس مسئوليت مضاعف کنند و ظرفيت‌ها و داشته‌هاي علمي و تجربي خود را به مسئولان عرضه کنند، بنابراين قدر اين فرصت را بدانيد و از پيشنهادهاي فعالان دانشگاهي و اقتصادي استفاده کامل کنيد.
 
حضرت آيت الله خامنه‌اي با تقسيم مشکلات اقتصادي به «چالش‌هاي دروني و ساختاري اقتصاد کشور» و «مسائل ناشي از تحريم‌هاي ظالمانه آمريکا» افزودند: در مواجهه با هر يک از اين دو بخش، راه‌حل‌هاي خردمندانه‌اي را به کار ببنديد که نتيجه آن، گره‌گشايي پايدار از زندگي مردم و نااميد شدن دشمن از اثرگذاريِ حربه تحريم باشد.
 
حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأکيد بر لزوم هم‌افزايي هر سه قوه و دستگاههاي مختلف کشور، خاطرنشان کردند: هيچ بن‌بست و مشکل غيرقابل حلي در کشور وجود ندارد و ما به فضل الهي و با عزم و اراده مردم و مسئولان، و با استفاده از ظرفيت بي‌بديل جوانان و نخبگان توانمند ايران عزيز و با فعال کردن ظرفيت‌ها و منابع ممتاز کشور، يقيناً بر مشکلات دروني و تحميلي فائق خواهيم آمد.
 
گفتني است در اين جلسه که معاون اول رئيس‌جمهور و معاون اول رئيس قوه‌قضائيه نيز حضور داشتند، رئيس‌جمهور ضمن تشکر از همکاري و همراهي رؤساي مجلس و قوه‌قضائيه، گزارشي از جلسات شوراي عالي هماهنگي اقتصادي و مصوبات آن براي حل مشکلات مردم بيان کرد. همچنين برخي از حاضران در جلسه نيز ديدگاهها و نظرات خود را بيان کردند.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg