کد مطلب: 172985
معاون وزير ارتباطات:
افزايش 3 برابري قيمت تلفن همراه در کشور/اجراي طرح ريجستري قاچاق گوشي را به صفر رساند
تاریخ انتشار : 1397/07/19 11:41:50
نمایش : 1202
معاون وزير ارتباطات و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت:30 درصد افزايش قيمت گوشي تلفن همراه به کمبود عرضه در کشور مربوط بوده وبخشي از آن نيز به دليل افزايش نرخ دلار وتخلفات بازاي است.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز، حسين فلاح جوشقاني معاون وزير ارتباطات و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در جمع خبرنگاران شهرکرد از تدوين بسته حمايتي مقابله با تحريم ها در حوزه ارتباطات خبر داد و گفت: برنامه ريزي ها به نحوي است که کمترين تاثير تحريم ها را در حوزه فناوري داشته باشيم.

فلاحي جوشقاني با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدي نسل ۳ و ۴ اپراتورهاي تلفن همراه در شهرها، افزود: سازمان تنظيم مقررات در حال پيگيري پوشش کامل ارتباطي در روستاها و جاده‌ها است و همچنين پوشش کامل ارتباطات ثابت در روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار نيازمند تأمين ۱۰ هزار ميليارد تومان سرمايه است.

معاون وزير و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اشاره به وجود ۶۳ هزار روستا در کشور تصريح کرد: از اين تعداد ۴۲ هزار روستا زير پوشش کامل سرويس همراه، تلفن ثابت و اينترنت است.

وي در ادامه با اشاره به وضعيت نگهداري تجهيزات راديويي و ارتباطي در وضعيت تحريم، خاطرنشان کرد: براي اين مسئله يک بسته آمادگي و حمايتي پيش‌بيني شده است که در آينده براي پشتيباني تجهيزات مشکلي ايجاد نشود و تلاش مي‌کنيم که از تحريم‌ها کمترين تأثير را بر اين حوزه بگذارد.

فلاح جوشقاني در رابطه با دلايل افزايش قيمت تعرفه‌هاي اپراتورهاي تلفن همراه، گفت: اپراتور همراه اول و ايرانسل در ماه‌هاي قبل تعرفه خود را به دليل افزايش هزينه‌هاي تجهيزات افزايش دادند، اما اپراتور رايتل تاکنون تعرفه‌هاي خود را افزايش نداده است.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: اين افزايش قيمت در چارچوب مصوبات بوده و اجتناب‌ناپذير است و نمي‌توان گفت افزايش قيمت‌ها غيرمعقول بوده است.

فلاح جوشقاني با بيان اينکه بازار تلفن همراه کاملا وابسته به ارز است، افزود: سال گذشته ماهيانه ۲ ميليون گوشي تلفن همراه در کشور به ارزش ۲ تا ۳ ميليارد دلار فروخته شده است.

وي با بيان دلايل نوسانات قيمت تلفن همراه در بازار و تأثير آن بر کمبود گوشي در بازار، اظهار کرد: بخشي از مسائل پيش آمده بر بازار به‌علت بالارفتن قيمت ارز و تخلفات صورت گرفته در اين حوزه است و مي‌توان گفت تخلفات قيمت گوشي در ماه‌هاي اخير تا ۳ برابر افزايش پيدا کرده است.

فلاحي جوشقاني با تأکيد بر اينکه عرضه تلفن همراه در بازار به‌شدت کاهش پيدا کرده است، گفت: باتوجه به اينکه تقاضاي تلفن همراه کاهش چشمگيري نداشته است، اما برخي از شرکت‌هاي واردکننده تلفن همراه فعاليت خود را متوقف کرده است.

معاون وزير ارتباطات و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت:۳۰ درصد افزايش قيمت گوشي تلفن همراه به کمبود عرضه در کشور مربوط بوده وبخشي از آن نيز به دليل افزايش نرخ دلار وتخلفات بازاي است.

فلاح جوشقاني همچنين به اجراي طرح ثبت گوشي هاي تلفن همراه (رجيستري) و تاثير آن در مبارزه با ورود گوشي تلفن همراه قاچاق در کشور اشاره کرد و گفت: افزايش قيمت گوشي و کمبود عرضه ربطي به طرح رجيستري نداردو اين طرح قاچاق گوشي در کشور  را به صفر رسانده است.

انتهاي پيام /1022ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg