کد مطلب: 172964
نيويورک‌تايمز به نقل از ظريف: ايران و اروپا در آستانه توافق نفتي هستند
تاریخ انتشار : 1397/07/08 15:48:54
نمایش : 1741
رسانه آمريکايي در گزارشي به نقل از وزير خارجه ايران گزارش داد، «ايران و اروپا در آستانه توافق نفتي هستند».

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، «محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه ايران روز شنبه به خبرنگاران آمريکايي گفته ايران و اتحاديه اروپا در آستانه توافقي هستند که با وجود بازگشت تحريم‌هاي يکجانبه آمريکا، فروش نفت ايران و انتقال درآمدهاي نفتي ايران را امکان‌پذير مي‌کند.

روزنامه «نيويورک‌تايمز» نقل قول مستقيم اين بخش اظهارات ظريف را منتشر نکرده، اما نوشته او در اين مصاحبه يک ساعته که در نيويورک انجام شده، در مقايسه با ماه‌هاي گذشته درباره امکان مقابله با تلاش‌هاي آمريکا براي به صفر رساندن درآمدهاي نفتي ايران، «خوش‌بين‌تر» به نظر مي‌آمده است.

اين روزنامه در بخش ديگري از گزارش خود به اظهارات ظريف درباره توافق اخير اتحاديه اروپا براي ايجاد يک مکانيسم ويژه پرداخت با ايران پرداخته است.

بنا بر گزارش نيويورک تايمز، وزير خارجه ايران گفت: «اين اقدامي براي ما به منظور فروش نفت‌مان و  گرفتن درآمد حاصله از آن است».

بنا بر روايت اين روزنامه، ظريف در اين گفت‌و‌گو اظهارات ترامپ درباره برنامه موشکي ايران و حمايت اين کشور از حزب‌الله لبنان، حماس و دولت بشار اسد در سوريه را رد کرد.

نيويورک تايمز نوشت: «وقتي پرسش شد آيا امکان ساقط شدن حکومت کنوني ايران با اعمال فشارهاي مالي و اقتصادي وجود دارد، او (ظريف) به اين سوال خنديد».

بامداد امروز، روزنامه «واشنگتن پُست» نقل و قولي از وزير خارجه ايران در  نيويورک منتشر کرد که در آن ظريف گفته بود، در صورت ناکارآمد بودن مکانيسم ويژه کشورهاي اروپايي براي حفظ «برجام»، ايران ممکن است از اين توافق هسته‌اي خارج شود. 

«دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا ۱۸ ارديبهشت‌ماه به طور يکجانبه با نقض تعهدات آمريکا ذيل توافق هسته‌اي برجام کشورش را از اين توافق خارج کرد. خزانه‌داري آمريکا اعلام کرد تحريم‌هاي هسته‌اي که ذيل اين توافق رفع شده بودند در دوره‌هاي ۹۰ و ۱۸۰ روزه احيا خواهند شد. 

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضاي فرماني رسماً دستور اجراي اولين بسته تحريم‌ها عليه ايران را صادر کرده بود.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg